سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 15 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/30
298


روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار


روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار

بسیار گسترده است بگونه‌ای که می‌توان برای هر محصول یا خدمت روش خاصی را در پیش گرفت. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که قیمت گذاری محصولات به سادگی و راحتی قابل انجام است و بدون در نظر گرفتن جزئیات می‌توان قیمت گذاری را برای محصولات یا خدمات انجام داد. در صورتی که این ایده هرگز صحیح نمی‌باشد و شما باید موارد بسیاری را برای قیمت گذاری یک محصول یا خدمت در نظر داشته باشید. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی روش های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با اس دیتا همراه باشید.

قیمت گذاری با شیوه‌های نوین:

 

به طور قطع هر کسب و کاری که در آن فعالیت می‌کنید یا قصد راه‌اندازی آن را دارید دارای رقیبان بسیاری است و برای رقابت با آن‌ها لازم است تا استراتژی‌های خاصی را در کسب و کارتان داشته باشید. در واقع بدون داشتن استراتژی نمی‌توان در عرصه رقابت راه پیدا کرد و به نتایج قابل قبول رسید.

یکی از استراتژی‌های بسیار مهمی که باید در کسب و کار خود داشته باشید، نحوه قیمت گذاری می‌باشد. در واقع به جرات می‌توان بیان کرد که قیمت گذاری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های بازاریابی بشمار می‌آید که انتخاب قیمت مناسب می‌تواند به عوامل زیر وابسته باشد:

بسیار مهم و ضروری است که مدیران یا صاحبان بر کسب و کار استراتژی مناسبی را برای قیمت گذاری خود بیابند و بر اساس آن قیمت گذاری محصولات یا خدمات را انجام دهند. شایان ذکر است که در انتخاب استراتژی و قیمت گذاری مناسب کسب و کار باید موارد یا عوامل بسیاری را در نظر گرفت که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

لازم به ذکر است که اگر تمامی موارد مهم و اساسی برای قیمت گذاری محصولات و خدمات در نظر گرفته شود، آنگاه صاحبان هر کسب و کار می‌توانند بیشترین سود را از بازار ببرند و سهم بیشتری از مارکت را از آن خود کنند. باید اشاره داشت که روش‌‌های قیمت‌ گذاری محصولات و خدمات باید بصورتی انجام شود که مشتریان بتوانند ارزش محصول را درک کرده و به خرید آن تشویق شوند.

 

روش های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار کدام است؟

برای قیمت گذاری محصولات و خدمات روش‌های بسیار مختلفی وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را داشته و باید بر اساس نوع محصول یا خدمت مورد نظر انجام شود. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که قیمت گذاری روند بسیار مهمی می‌باشد که باید تحت نظر کارشناسان و افراد زبده در این زمینه انجام شود تا آن‌ها با تعیین مواردی خاص و استراتژی مناسب بتوانند سهم بیشتری از بازار را به دست آورند و بعلاوه حجم فروش را افزایش دهند. در واقع اگر قیمت گذاری مناسب برای محصولات و خدمات یک سازمان انجام نشود، آنگاه خطرات خاصی می‌تواند سازمان را تهدید نماید، مانند از دست دادن جایگاه در دنیای رقابت!

از جمله روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار شامل موارد زیر است:

لازم به ذکر است که نام دیگر قیمت گذاری پرمیوم، قیمت گذاری بالا می‌باشد. به طور قطع مشاهده کرده‌اید که برخی از برندهای معروف برای محصولات یا خدمات خود قیمتی بالاتر از حد نرمال ارائه می‌دهند. در واقع این روش از قیمت گذاری محصولات برای کالاهای لوکس و خاص مناسب است و برای کالاهای عادی یا افرادی که می‌خواهند به تازگی محصولی را ارائه دهند، روش مناسبی به شمار نمی‌آید.

شرکت‌هایی که کالاهای لوکس ارائه می‌دهند با این روش قیمت گذاری به دنبال ایجاد ارزش در ذهن مشتریان هستند، بگونه‌ای که مشتریان احساس کنند تا با محصولی بسیار خاص و شگفت انگیز روبه‌رو هستند و هزینه بالاتری را برای آن پرداخت می‌کنند.

دومین روش قیمت گذاری برای کسب و کارها، قیمت گذاری نفوذی است. همان گونه که از نام این نوع قیمت گذاری مشخص است، برای نفوذ در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال چگونه؟!

باید بیان شود که برخی از شرکت‌ها و فروشگاه‌های نوپا یا تازه تاسیس وجود دارند که برای معرفی خود و حتی برای برندسازی محصولات یا خدماتشان از این روش قیمت گذاری استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از قیمت گذاری نفوذی، جذب مشتریان و نفوذ در بازار است. در این روش قیمت محصولات یا خدمات پایین‌تر از حد معمول ارائه می‌شود و در ابتدا ممکن است سود یا درآمد کمتری برای شرکت یا فروشگاه حاصل نماید اما پس از نفوذ در بازار و دستیابی به هدف، می‌توانند به آرامی قیمت‌های خود را افزایش دهند و جایگاه مناسبی در بازار پیدا کنند.  

یکی دیگر از موثرترین و مناسب‌ترین روش‌ها، قیمت گذاری اقتصادی است که امروزه بنا به دلایل مختلف بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند تا از این روش استفاده کنند. لازم به ذکر است که در این روش راهکارهایی مناسب توسط کارشناسان ارائه می‌شود تا هزینه‌های تولید یک محصول و فروش آن‌ کاهش یافته و افراد بتوانند محصولی مقرون به صرفه را تهیه کنند.

قیمت گذاری اقتصادی روشی کاملا مناسب برای فروشگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ است و نکته مهم این است که این روش اقتصادی برای سازمان‌های کوچک ممکن است با ضرر و زیان همراه باشد! حال ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که چرا سازمان‌های کوچک بهتر است از این روش استفاده نکنند؟!!

برای پاسخ به این سوال می‌توان اذعان داشت که سازمان‌های بزرگ می‌توانن با استفاده از این روش میزان حجم فروش خود را افزایش دهند. یعنی با دریافت سود کمتر فروش بیشتری داشته باشند. اما مجموعه‌های کوچک معمولا فروش کمتری دارند به همین دلیل است که این روش قیمت گذاری برای آن‌ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

قیمت گذاری گزاف یکی از استراتژی‌های خاص است که بسیاری از سازمان‌ها از این روش استفاده می‌کنند. به خصوص شرکت‌هایی که محصولات الکتریکی به بازار عرضه می‌کنند معمولا از این روش قیمت گزاری بهره می‌برند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که قیمت گذاری گزاف روندی مخالف با قیمت گذاری نفوذی دارد. در این روش فروشندگان به هنگام عرضه یک محصول جدید در بازار آن را با قیمتی بالا ارائه می‌دهند تا بتوانند بر سر زبان‌ها باشند. این کار سبب می‌شود تا فروش آن‌ها افزایش یابد. شایان ذکر است پس از آنکه محصول در بازار عرضه شد و مدتی با همین روند در بازار ماندگار بود، آنگاه سازمان‌ها قیمت آن را کاهش می‌دهد. در واقع هدف فروشندگان از این روش قیمت گذاری ساخت تصویری ارزشمند و کاملا منحصر به فرد از یک محصول است.

قیمت گذاری روانی یک تکنیک و استراتژی خاص است که به طور قطع با آن در بسیاری از فروشگاه‌ها مواجه شده‌اید. قیمت گذاری روانی به جای هدف قرار دادن منطق مشتری، احساسات او را هدف قرار می‌دهد و همین موضوع سبب میشود که بسیاری از افراد به هنگام مواجه شدن با این نوع از قیمت‌ها، محصول مورد نظر را خریداری نمایند. به عنوان مثال قیمت 298 تومانی با قیمت 300 تومانی را در نظر بگیرید. بر اساس مطالعات و تجربه فروشندگان در این زمینه، خریداران بر روی رقم اول یک محصول توجه بسیاری دارند و زمانی که شما قیمتی با تفاوت بسیار کم ارائه می‌دهید، می‌توانید حجم فروش بیشتری را داشته باشید.

 

شایان ذکر است که بسیاری از سایت‌ها و سیستم‌های هوشمندی که محصولاتی را برای فروش عرضه می‌کنند، معمولا از این روش استفاده خواهند کرد. سیستم قیمت گذاری پکیجی برای ارائه محصولات مختلف در قالب یک مجموعه است که در این صورت قیمت‌ها کمتر از قیمت فروش به صورت تکی می‌باشد. می‌توان اذعان داشت که این روش از قیمت گذاری نه تنها برای فروش کالاهای کم فروش مناسب است، بلکه مشتری زمانی که یک مجموعه از محصولات را در کنارهم با قیمتی کمتر تهیه می‌کند احساس بهتری نسبت به محصول خواهد داشت.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش نرم افزار اس دو خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین آب بر

مقالات مرتبط


فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین سایت های تحلیل بازار بورس نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازار فارکس چیست؟ بازار سنجی چیست؟ اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ تغییرات جمعیت در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران نرم افزار فروش مویرگی تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ اندازه بازار شیر تحقیقات بازار برای شناخت مشتری تحقیقات بازار لوازم الکتریکی محاسبه هوشمند اندازه بازار گوشت میزان مصرف پنیر در ایران محاسبه اندازه بازار شیر محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در شبکه‌های اجتماعی چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های بیمه و مالیات کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری هوشمند کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های حمل و نقل ریلی شهری کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های انرژی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی روستایی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تحلیل ریسک و امنیت سایبری کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در تحلیل فاکتورهای اقتصادی و بازاریابی کاربرد داده در مدیریت دانش سازمانی کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل متن و معناشناسی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تحلیل رویدادها و جشنواره‌ها کاربرد داده در مدیریت منابع طبیعی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های تولید کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات مشتری کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل ترافیک کاربرد داده در ایجاد شهرهای هوشمند کاربرد داده در تحلیل شبکه‌های اجتماعی کاربرد داده در پیش‌بینی روند بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده مدل‌های ARIMA و ARMA در پیش‌بینی سری‌های زمانی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل سرانه مصرف گوشت در ایران تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی تحلیل داده در پیشبینی مشکلات فنی و ارائه راهکار حوزه بانکداری بهبود عملکرد و کاهش ریسک های مالی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین انحراف معیار و واریانس در آمار و کاربردهای هرکدام پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی معرفی مفاهیم پایه تحلیل داده‌های بزرگ و نحوه پردازش آن‌ها تفاوت بین میانگین، میانه و مد در آمار و کاربردهای هرکدام استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی تفاوت بین همبستگی و علیت در آمار و روش‌های تخمین هرکدام معرفی مفاهیم پایه شبکه‌ های عصبی و نحوه عملکرد آن‌ها معرفی روش‌ های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی کاربردهای هوش تجاری در صنعت و تولید هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت املاک و مستغلات کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در تولید مواد و صنایع شیمیایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی ضریب همبستگی چیست؟ چگونه در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود؟ روش‌های مختلف رگرسیون در آمار روش‌های کاهش ابعاد در تحلیل داده‌ها و کاربردهای هرکدام روش‌ های مختلف محاسبه میانگین و واریانس مفاهیم پایه تحلیل عاملی و نحوه عملکرد آن کاربرد آمار در تحلیل داده‌های پزشکی و آزمایشگاهی مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها تحلیل سری زمانی و کاربرد آن استفاده از مدل سازی گراف در تحلیل داده‌ها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقایسه روش‌های مختلف تحلیل ترکیبی داده‌ها و مزایا و معایب هر کدام مقایسه تحلیل عاملی با روش‌های دیگر تحلیل چند متغیره کاربرد تحلیل عاملی در تحلیل داده‌ های بزرگ و مجموعه‌های پیچیده بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی مفاهیم پایه آماری مانند میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت معرفی و بررسی روش‌های مختلف مدل سازی گراف تحلیل داده‌های حسابداری و مالی تحلیل ریسک و مقایسه روش‌های مختلف مدیریت ریسک مالی تحلیل شبکه‌های اجتماعی و رفتار کاربران تحلیل داده‌های بزرگ و مدیریت حجم بالای داده مقدمه‌ای بر علم داده مفاهیم و اصول اولیه کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری پیش‌ بینی بازدهی سرمایه‌گذاری و سهام‌داری بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان تحلیل داده‌های بازاریابی برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های بازار استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان بهبود سیستم‌های خدمات مالی با هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم گیری هوشمند برای تحلیل داده‌ها با هوش مصنوعی بهبود تجربه کاربری وب سایت با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار محتوای مخرب و بدافزار با هوش مصنوعی توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی معرفی توزیع‌های احتمال و استفاده از آن‌ها در تحلیل آماری پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت میان روش‌های رگرسیون خطی و غیر خطی تحلیل عاملی در شناخت الگوها و ارتباطات بین متغیرها آشنایی با توزیع‌های احتمالاتی مختلف در تحلیل داده‌ها تحلیل رگرسیون و کاربردهای آن در تحلیل داده‌ها انواع روش‌های نمونه‌گیری و انتخاب نمونه در تحلیل داده‌ها ساخت و بهبود سیستم‌های ترجمه با هوش مصنوعی بهینه‌سازی و تطبیق خودکار روش‌های آموزش با هوش مصنوعی بهبود تشخیص و پیش‌بینی خطا در سیستم‌های برقی با هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کیفیت خدمات مشتریان با هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار شرکت تحقیقات بازار تجزیه و تحلیل داده‌ها چیست و چگونه انجام می‌شود؟ نحوه محاسبه سهم بازار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران وب سایت‌های برتر ایران اندازه بازار شرکت‌های تولیدی رتبه بندی وب سایت هوشمند سازی کارهای شرکت اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار نرم افزار مدیریت کارهای اداری داده کاوی شبکه‌های اجتماعی تحلیل شبکه‌های اجتماعی روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ تجزیه و تحلیل بیگ دیتا در بازاریابی دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تفاوت هوش مصنوعی و هوش تجاری چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ یادگیری عمیق چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها میانگین مصرف برق خانگی انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار افزایش قیمت ماکارونی برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار داشبوردهای تحقیقات بازار داشبورد میانگین حسابی تحقیقات بازار مواد غذایی آمار فروش اینترنتی برندینگ چیست؟ کمترین و بیشترین درآمد نفتی دولت‌ها ارزش هوش تجاری در کسب‌وکارها استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات داشبورد محاسبه سایز بازار چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ شهرها، مساله ها شهری، داده های شهری – پارکینگ شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – انرژی مراحل قیمت گذاری بالاترین و پایین ترین نرخ بیکاری استان‌ها داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری داشبورد سایز بازار چیست؟ عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی تحلیل داده و ضرورت استفاده از آن در کسب‌وکارها محاسبه هوشمند اندازه بازار اندازه بازار هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت‌گذاری سیم‌کارت قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین استراتژی قیمت گذاری ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ شهرها، مساله های شهری، داده های شهری–بحران ها و سوانح اقتصاد ایران در سال 1400 تأثیر تورم بر قیمت مسکن عملکرد محصول میزان ماندگاری و ریزش مشتری نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش منجر به فروش هدف فروش