فاطمه افصح حسینی
فاطمه افصح حسینی

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/15
293


شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – انرژی


بخش انرژی در حال توسعه دائمی است و اختراع ها و نوآوری های مهمی هنوز در راه است. استفاده از انرژی همیشه در صنایع دیگر مانند کشاورزی، تولید، حمل و نقل، و بسیاری دیگر دخیل بوده است. بنابراین، این صنایع تمایل دارند میزان انرژی که هر روز مصرف می کنند را افزایش دهند. توسعه سریع بخش انرژی و آب، برق، گاز و ... به طور مستقیم بر توسعه اجتماعی تاثیر می گذارد. مردم در حال حاضر با چالش های مدیریت و مصرف هوشمند انرژی، کاربرد منبع های انرژی تجدید پذیر و حفاظت محیطی روبرو هستند. فناوری های هوشمند نقشی حیاتی را در حل این موضوع ها بازی می کنند.

 

شرکت های انرژی و آب، برق، گاز و ... تحت فشار دائمی برای ارائه خدمات با کیفیت بالا بدون تاخیر و خرابی با قیمت مقرون به صرفه 7/24 می باشند. مردم در معاملات و کار روزانه خود متکی به منبع های انرژی هستند. با توجه به توسعه و بهبود فناوری ها، این صنعت هر روز در برابر فرصت ها و چالش های جدید قرار می گیرد.

 

الگوریتم های یادگیری ماشین، مدل های تجزیه و تحلیلی، و راه حل های کلان داده به شرکت ها کمک می کنند تا منابع خود را مدیریت کرده و به طور موثر استفاده کنند، جریان های انرژی را کنترل کنند، و شبکه را تنظیم کنند، کار را بهینه کنند، و از اشتباه هایی که ممکن است هزینه زیادی داشته باشد دوری کنند.

 

استفاده از تجزیه و تحلیل های در لحظه و پیش گویانه و راه حل های علم داده نیاز به سرمایه گذاری و آمادگی قابل قبول برای مواجه با چالش ها، یادگیری و معرفی عملیات پیچیده جدید دارد. با این حال، مزیت های کاربرد علم داده در انرژی و حوزه آب، برق، گاز، و ... متعدد است.

 

بعضی از مهم ترین کاربردهای علم داده در صنعت انرژی و آب، برق، گاز و ...:

·       مدل سازی احتمالی خرابی

·       تشخیص و پیش بینی قطع شدن

·       مدیریت پویای انرژی

·       امنیت شبکه هوشمند و تشخیص سرقت

·       نگهداری تجهیزات پیشگیرانه

·       مدیریت پاسخگویی به تقاضا

·       صورتحساب مشتری در لحظه

·       بهبود بهره وری عملیاتی

·       بهینه سازی عملکرد دارایی

·       افزایش تجربه مشتری

 

مطالعه بیشتر (کتاب، مقاله، سایت، بلاگ، ...):

Top 10 Data Science Use Cases in Energy and Utilities | ActiveWizards: data science and engineering lab



برچسب‌ها:

تحلیل داده مرکز آمار ایران تهران مشهد شیراز تبریز اصفهان بابل ساری کرمانشاه اهواز تویسرکان قم بوشهر خرم‌آباد زابل اردبیل آستارا آبادان سرعین داراب دهلران بجنورد چابهار بروجرد یاسوج فومن نیشابور ابهر سرپل‌ذهاب مرودشت فسا نهاوند قائن ایلام درود سیرجان گرگان بندرانزلی کرج شاهرود مشگین‌شهر نجف‌آباد سنندج سمنان الیگودرز اراک مریوان رفسنجان رشت رودبار کاشان کرمان جهرم کازرون نور سبزوار رامسر اندیمشک بناب اسلام‌آبادغرب بیرجند ارومیه میناب بندرعباس اسلامشهر دامغان ملایر برازجان قزوین بم