نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/17
204


استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها


 

استفاده اکثر مردم جامعه از فضای مجازی سبب شده تا برای ایجاد ارتباط بین مدیران کسب‌وکارها با مشتری‌های خود بازاریابی دیجیتال را رونق دهند. امروزه ثبت جایگاه کسب‌وکارها در فضای پر مخاطب مجازی امری دشوار است. چرا که فقط قرار گرفتن در یک جایگاه مورد اهمیت نیست بلکه حفظ آن جایگاه و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب و مهم‌تر از همه تبلیغ در جهت گسترش کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله از وب‌سایت اس‌دیتا قصد داریم در مورد بازاریابی دیجیتال و تأثیر آن در کسب‌وکارها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

تمامی عملکردهایی که از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و در بخش بازاریابی قرار دارد را بازاریابی دیجیتال می‌نامند. در بازاریابی دیجیتال چون در فضای الکترونیک تبلیغات صورت می‌گیرد گزینه‌ها و تنوع‌های فراوانی را داریم.

حتما برای شما هم پیش‌آمده که برای صحت یک برند و یا آشنایی با موضوع خاصی در اینترنت به جست‌وجو آن پرداخته باشید.

داشبوردهای تحلیل در بازاریابی دیجیتال

 با توجه به محتوای داشبورد مدیریتی تأثیر استفاده از داشبوردها را دریافتیم. تأثیر داشبورد در امر بازاریابی دیجیتال هم موجب بررسی روند پیشرفت کار و افزایش بازدهی بر اساس تبلیغ را در اختیار عاملان کسب‌وکارها قرار می‌دهد. از این طریق اگر مشکلی مانع از روند مثبت فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود زود می‌توان آن را برطرف کرد.

چه روشی برای بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها مفید است؟

از آنجایی که بازاریابی هم شامل دسته‌های مختلفی می‌شود قصد داریم مؤثرترین روش‌ها را عنوان کنیم.

·       استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

 در فضای مجازی صفحاتی وجود دارد که مخاطبان بسیاری در آن صفحه خاص حضور دارند. مدیران این صفحات در ازای دریافت هزینه‌ای معرفی از زمینه کسب‌وکار شما و تبلیغ صفحات شما را انجام می‌دهند.

·       از طریق ارائه محتوا و سئو آن

یکی از راه‌های دیده شدن، ارائه محتواها با سئو درست و سبز در فضای مجازی است. بنابراین با بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو در صف اول بازدید قرار می‌گیرید.

·       استفاده از تبلیغات حامی‌دار(اسپانسر)

در زمینه کاری خود اسپانسری داشته باشید تا امور مربوط به معرفی شما، حمایت و پشتیبانی کسب‌وکارتان را بر عهده بگیرد.

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ حدود ۱۴ درصد از تمام تبلیغات صورت گرفته کشور در سال ۱۳۹۹ شامل بوده‌اند.

در نمودار زیر هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات را آورده‌ایم.

 

کاملاً مشخص است که روند رو به پیشرفت در زمینه بازاریابی دیجیتال را طی ۳ سال شاهد هستیم به طوری که در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۷۳۱۲ میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شده است.



برچسب‌ها:

داشبورد فروش اینترنتی داشبورد فروش