نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/17
317


استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها


 

استفاده اکثر مردم جامعه از فضای مجازی سبب شده تا برای ایجاد ارتباط بین مدیران کسب‌وکارها با مشتری‌های خود بازاریابی دیجیتال را رونق دهند. امروزه ثبت جایگاه کسب‌وکارها در فضای پر مخاطب مجازی امری دشوار است. چرا که فقط قرار گرفتن در یک جایگاه مورد اهمیت نیست بلکه حفظ آن جایگاه و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب و مهم‌تر از همه تبلیغ در جهت گسترش کسب‌وکار بسیار حائز اهمیت است. ما در این مقاله از وب‌سایت اس‌دیتا قصد داریم در مورد بازاریابی دیجیتال و تأثیر آن در کسب‌وکارها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

تمامی عملکردهایی که از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و در بخش بازاریابی قرار دارد را بازاریابی دیجیتال می‌نامند. در بازاریابی دیجیتال چون در فضای الکترونیک تبلیغات صورت می‌گیرد گزینه‌ها و تنوع‌های فراوانی را داریم.

حتما برای شما هم پیش‌آمده که برای صحت یک برند و یا آشنایی با موضوع خاصی در اینترنت به جست‌وجو آن پرداخته باشید.

داشبوردهای تحلیل در بازاریابی دیجیتال

 با توجه به محتوای داشبورد مدیریتی تأثیر استفاده از داشبوردها را دریافتیم. تأثیر داشبورد در امر بازاریابی دیجیتال هم موجب بررسی روند پیشرفت کار و افزایش بازدهی بر اساس تبلیغ را در اختیار عاملان کسب‌وکارها قرار می‌دهد. از این طریق اگر مشکلی مانع از روند مثبت فعالیت دیجیتال مارکتینگ شود زود می‌توان آن را برطرف کرد.

چه روشی برای بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها مفید است؟

از آنجایی که بازاریابی هم شامل دسته‌های مختلفی می‌شود قصد داریم مؤثرترین روش‌ها را عنوان کنیم.

·       استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

 در فضای مجازی صفحاتی وجود دارد که مخاطبان بسیاری در آن صفحه خاص حضور دارند. مدیران این صفحات در ازای دریافت هزینه‌ای معرفی از زمینه کسب‌وکار شما و تبلیغ صفحات شما را انجام می‌دهند.

·       از طریق ارائه محتوا و سئو آن

یکی از راه‌های دیده شدن، ارائه محتواها با سئو درست و سبز در فضای مجازی است. بنابراین با بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو در صف اول بازدید قرار می‌گیرید.

·       استفاده از تبلیغات حامی‌دار(اسپانسر)

در زمینه کاری خود اسپانسری داشته باشید تا امور مربوط به معرفی شما، حمایت و پشتیبانی کسب‌وکارتان را بر عهده بگیرد.

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ حدود ۱۴ درصد از تمام تبلیغات صورت گرفته کشور در سال ۱۳۹۹ شامل بوده‌اند.

در نمودار زیر هزینه‌های صرف شده برای تبلیغات را آورده‌ایم.

 

کاملاً مشخص است که روند رو به پیشرفت در زمینه بازاریابی دیجیتال را طی ۳ سال شاهد هستیم به طوری که در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۷۳۱۲ میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات دیجیتال مارکتینگ شده است.




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی بازاریابی دیجی کالا دیجیتال مارکتینگ نرم افزار اس دو چت جی پی تی بی سوادی تحقیق بازار بانک دی سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


فرایند تحقیقات بازاریابی پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات بازار در قزوین بازار فارکس چیست؟ بازار کار رشته حسابداری تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران نرم افزار فروش مویرگی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی مشتریان کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در بازاریابی موبایل کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند صنعتی و بازاریابی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در تحلیل فاکتورهای اقتصادی و بازاریابی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل متن و معناشناسی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با محیط زیست کاربرد داده در تجزیه و تحلیل رقابت بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در ارتباط با مشتریان و خدمات مشتری کاربرد داده در ارزیابی عملکرد سازمانی کاربرد داده در ارتباطات و بازاریابی کاربرد داده در پیش‌بینی روند بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کاربرد داده در تجزیه و تحلیل بازار شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها کاربردهای هوش تجاری در صنعت و تولید کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت املاک و مستغلات کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی مقایسه روش‌های مختلف تحلیل ترکیبی داده‌ها و مزایا و معایب هر کدام بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی الگوریتم‌های پردازش داده در علم داده هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده تحلیل داده‌های بزرگ و مدیریت حجم بالای داده بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده تحلیل داده‌ها در حوزه بازاریابی و تبلیغات استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بررسی تأثیر رسانه‌ها و تبلیغات بر رفتار مشتریان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی در کارها طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی معرفی توزیع‌های احتمال و استفاده از آن‌ها در تحلیل آماری پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه سازی فرایند بازاریابی و تبلیغ با هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل داده‌ها چیست و چگونه انجام می‌شود؟ نحوه محاسبه سهم بازار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک سیمیلار وب چیست و چه کاربردهایی دارد؟ کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ نرم افزار مدیریت کار روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال هک رشد چیست؟ تجزیه و تحلیل بیگ دیتا در بازاریابی تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها غربالگری در تحقیقات بازار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار داشبوردهای تحقیقات بازار سهم بازار چیست؟ ارزش هوش تجاری در کسب‌وکارها چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ اهمیت کلان داده‌ها در بازاریابی مراحل قیمت گذاری داشبورد سایز بازار چیست؟ داده‌نما در بازاریابی محاسبه هوشمند اندازه بازار هدف از قیمت گذاری چیست؟ استراتژی قیمت گذاری در حسابداری روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد تنوع محصول پیشنهادهای سرمایه‌گذاری پیشنهاد تولید محصول میزان ماندگاری و ریزش مشتری متوسط نرخ تبدیل