فرزانه سودمند
فرزانه سودمند

مطالعه این مقاله حدود 21 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/07/19
437


روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال


دنیای اینترنت و فضای مجازی سبب به وجود آمدن کسب‌وکارهای جدیدی شده‌اند و بازاریابی دیجیتال یکی از آن‌ها می‌باشد. در واقع بازاریابی دیجیتال یکی از انواع بازاریابی نوین است که جایگزین روش‌های گذشته در زمینه بازاریابی شده است. روش‌های بازاریابی که در گذشته استفاده می‌شد، کارایی روش‌های جدید را نداشته و نمی‌توان در دنیای نوین امروز از آن‌ها استفاده کرد. این بازاریابی نوین می‌تواند سبب رشد کسب و کارها، برند سازی آن‌ها، افزایش فروش سازمانی و موفقیت کمپانی‌ها شود. به همین دلیل امروزه بیش از پیش به آن توجه شده و متخصصان در حوزه بازاریابی به فعالیت در این حیطه می‌پردازند. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی روش های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.  

 

رونق کسب و کارها مهمترین هدف در سازمان:

سازمان‌ها و کمپانی‌ها در هر حوزه‌ای که فعالیت دارند، به دنبال رونق کسب و کار خود و افزایش سود هستند. به همین دلیل ممکن است روش‌های متعددی را برای این موضوع به کار ببرند که گاها حتی با شکست مواجه می‌شود. رونق کسب و کار و رسیدن به موفقیت سازمانی یکی از مهم‌ترین اهداف هر سازمان است که تمامی کارمندان و مدیران برای آن‌ تلاش می‌کنند.

نکته مهم این است که انجام بازاریابی درست و اصولی می‌تواند سازمان را به اهداف خود نزدیک‌تر سازد. به خصوص حرکت با بازاریابی‌های دنیای امروز می‌تواند سریع‌ترین و بیشترین تاثیر داشته باشد. بسیاری از متخصصان در حوزه بازاریابی اذعان دارند که رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال امکان پذیر بوده و جزء یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است. در ادامه به بررسی این مهم خواهیم پرداخت.

 

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها سودده و مفید است؟!

این سوالی است که برای بسیاری از مدیران به وجود می‌آید. برای پاسخ به این سوال باید اشاره داشت که بله! بازاریابی دیجیتال در رونق کسب و کارها تاثیر بسزایی دارد و حدودا 90 درصد از کسب و کارها می‌توانند با استفاده از بازاریابی دیجیتال به موفقیت برسند. در حوزه علوم کامپیوتر و فناوری، تحولاتی به وجود آمده است که همسو نبودن با آن‌ها می‌توانند آسیب‌هایی را به کسب و کار وارد نماید.

بازاریابی دیجیتال نیز این این قاعده مستثنی نبوده و به نوعی اگر نتوانید از شیوه‌های جدید بازاریابی استفاده کنید، عملا کسب‌وکار شما پیشرفتی نخواهد داشت. بخصوص اگر کسب‌و‌کارتان مربوط به فروش محصول، ارائه خدمات یا حتی به عنوان تولید کننده هستید، با این روش می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. امروزه همه افراد از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند و زمان بسیاری را در فضای مجازی می‌گذارنند. بنابراین وارد شدن در فضای مجازی و تبلیغات در آن می‌تواند سبب رشد سازمان یا مجموعه شما گردد. بنابراین بهتر است در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید از بازاریابی دیجیتال بهره بگیرید.

 

یک اصل مهم در تبلیغات:

شیوه تبلیغات و بازاریابی یکی از اصول مهمی است که معمولا توسط بازاریابان رعایت نمی‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر شیوه تبلیغاتی شما بصورت تحمیلی باشد، این موضوع آزار دهنده خواهد بود. شیوه‌های تحمیلی در عرصه تبلیغات سبب می‌گردد تا مخاطب از دیدن تبلیغات صرف نظر کرده و تبلیغات شما موثر نباشد.  شما باید سعی کنید از روشی استفاده کنید که علاوه بر نشان دادن محصولات به خریداران، آن‌ها را به مشتری وفادار و دائم خود تبدیل کنید.

 

روش های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال:

بازاریابی دیجیتال به معنای بازاریابی در دنیای اینترنت و فضای مجازی و موبایل است. این بازاریابی نسبت به بازاریابی‌هایی که در گذشته انجام می‌شد تغییراتی کرده است. اصول بازاریابی معمولا در هر نوع یکسان است و تنها روش تبلیغات متفاوت خواهد بود. روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال به صورت زیر می‌باشد:  

 

بازاریابی موتورهای جست‌وجو (seo):

یکی از روش‌های رونق کسب و کار استفاده از موتورهای جستجو است. این روش به سئو نیز مشهور بوده و به طور قطع تا حدی با آن آشنایی دارید. همان‌گونه که می دانید امروزه برای سرچ سوالات خود یا به وسایل و مایحتاجی که نیاز داریم، به گوگل مراجعه کرده و در آنجا به گشت و گذار می‌پردازیم. در این روش بازاریابی دیجیتال، با استفاده از قوانین سئو می‌توان رنکینگ سایت را بهتر کرد و در صفحات اول گوگل قرار داد. اینکار باعث می‌شود تا سایت شما و مطالب یا محصولاتتان جلوی چشمان کاربر باشد و بتواند با مجموعه و سازمان شما آشنا گردد. در واقع با استفاده از این روش شما می‌توانید به این طریق شما قادر خواهید بود مشتری‌های بیشتری کسب کنید. از مزایای سئو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

شما می‌توانید با تولید محتوا خاص و استفاده اصولی از کلمات کلیدی رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کنید. البته بهتر است که دراینباره با متخصصان مشورت کرده تا آن‌ها بتوانند شما را راهنمایی کنند.

تبلیغات کلیکی یا PPC:

تبلیغات کلیکی نیز یکی از روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال می‌باشد. در این نوع از بازاریابی شما باید به ازای هر کلیک روی تبلیغ یا لینکتان در گوگل مبلغی به موتورهای جستجو گوگل پرداخت خواهید کرد. این کار بسیار به صرفه است و باعث افزایش مخاطب شما می‌گردد.

 

بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا از جمله تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال است زیرا به کسب و کار شما رونق می‌بخشد و آن را به موفقیت می‌رساند. در واقع بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین و موثر‌ترین عوامل برای ارتقا رتبه در گوگل به شمار می‌آید. به این معنا که شما باید بتوانید محتوایی خاص و با‌کیفیت تولید کرده و بدین صورت و توجه مخاطب را جلب نمایید. برای داشتن یک محتوا مناسب بهتر است به عواملی ذکر شده در زیر نیز توجه کنید:

 

بازاریابی به واسطه شبکه‌های اجتماعی:

شبکه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انجام بازاریابی دیجیتال است. به دلیل آنکه همه افراد از آن استفاده کرده و دسترسی آن آسان است. بعنوان مثال بسیاری از مردم دنیا از اینستاگرام، تلگرام، توییتر و ... استفاده می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید با استفاده از این روش بسیار سریع به نتیجه مطلوب برسید. برای این کار کافی است به نکات و موارد مهم زیر توجه فرمایید:

 

طراحی و توسعه سایت:

وب سایت‌ها نیز کلید بازاریابی دیجیتال هستند. اگر شما می‌خواهید بازاریابی محتوا انجام دهید، رتبه مناسبی در گوگل کسب کنید باید از یک وب سایت جذاب برخوردار باشید. وب سایت هر سازمان یا مجموعه باید متناسب با حوزه کاری آن‌ها باشد. در واقع باید اشاره شود که منظور از طراحی سایت یک سایت با استاندارد و کیفیت بالا است که بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کند. پس از آن مشتری به مشتری وفادار یا دائم تبدیل گردد. در دنیای نوین امروز که هر روز شاهد پیشرفت‌های جدید هستیم، نمی‌توان با داشتن چیزهای ساده و ابتدایی در آن رقابت کرد.  

 

تبلیغات اپلیکیشنی:

همه افراد از اپلیکیشن‌های خاصی در گوشی همراه خود استفاده می‌کنندو تبلیغات اپلیکیشنی امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته و به عبارتی یکی از روش‌های رایج در دیجیتال مارکتینگ است. اپلیکیشن‌ها نیز محیط مناسبی برای انجام تبلیغات هستند. این نوع از تبلیغ می‌تواند به روش‌های مختلف زیر انجام شود:

لازم به ذکر می باشد که در این روش نیز هزینه بر مبنای تعداد نمایش، تعداد کلیک و ... است.

 

بازاریابی پورسانتی:

بازاریابی پورسانتی به معنای همکاری در فروش است و در بازاریابی دیجیتال نیز کاربرد دارد. این روش به صورتی است که در آن به ازای جذب هر مشتری، مبلغی به فرد جذب‌کننده پرداخت می‌شود. این موضوع می‌تواند افراد بسیاری را مجاب به کار کردن با شما نماید و از این طریق برند شما به همه معرفی شود. بازاریابی شبکه‌ای نیز نوعی از بازاریابی پورسانتی به شمار می‌آید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در بازاریابی پورسانتی، تنها برای فروش‌های صورت گرفته پول پرداخت می‌شود و هیچ‌گونه پیش پرداختی به فرد تبلیغ‌کننده تعلق نمی‌گیرد.

 

بازاریابی ایمیلی:

بازاریابی ایمیلی نیز یکی از جمله روش‌های مناسب بازاریابی دیجیتال است. در این نوع از بازاریابی اطلاعاتی مانند موارد زیر مشخص شده و به افراد ایمیل می‌شود:

بازاریابی ایمیلی این روش بر عکس روش‌های دیگر بازاریابی دیجیتال، بر پایه ایجاد یک رابطه مخصوص بین مشتری و شرکت استوار می‌باشد. ارسال ایمیل می‌تواند مشتریانی وفادار را برای سازمان‌ها بسازد.  

 

بازاریابی ویروسی:

در بازاریابی ویروسی از تولید محتوایی جذاب، طنز یا حتی عجیب برای افزایش به اشتراک‌گذاری مطالب و جذب بازدیدکننده‌های بیشتر استفاده خواهد شد. این روش می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و برای سازمان‌ها نیز مناسب است. یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی ویروسی افزایش ترافیک وب سایت خواهد بود. آن هم در زمان کوتاه! لازم به ذکر است که انجام این روش بسیار دشوار بوده اما اگر توسط متخصصان انجام شود، می‌تواند بسیار موثر باشد. شرکت‌هایی با مدل کسب و کار B2C بیشترین علاقه را به این نوع بازاریابی از خود نشان می‌دهند.

 

سخن پایانی:

شما عزیزان می‌‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و در این خصوص با کارشناسان و متخصصان مشورت نمایید



برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری بازاریابی دیجیتال مارکتینگ