کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/19
678


انواع داشبوردهای تحقیقات بازار


داشبوردهای تحقیقات بازار یکی از مناسب‌ترین ابزارها برای تکمیل فرآیند تحقیقات بازار است که می‌تواند به مدیران دید مناسبی در رابطه با بازار بدهد. به همین دلیل است که متخصصان و کارشناسان در این زمینه انواع داشبوردهای تحقیقات بازار را طراحی کرده‌اند تا بتواند به سازمان‌ها یاری برسانند. در این مطلب از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی انواع داشبوردهای تحقیقات بازار که توسط متخصصان اس دیتا طراحی شده است، بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

داشبوردهای تحقیقات بازار:

تمامی سازمان‌ها و کمپانی‌هایی که محصول یا خدمتی را طراحی و تولید می‌کنند و قصد ارائه آن را به بازار دارند باید فرآیند تحقیقات بازار را انجام دهند تا بتوانند دید بهتری نسبت به بازار داشته باشند. داشبوردها یکی از ابزارهای مهم برای تحلیل و بررسی داده‌ها می‌باشد و از آن‌ها برای امور مختلفی مانند تحقیقات بازار استفاده می‌شود. در واقع داشبوردهای تحقیقات بازار یک ابزار برای گزارش‌دهی و تحلیل دیتاهای ورودی می‌باشد که می‌تواند اطلاعات مناسبی در زمینه در رابطه با بازار هدف به شما بدهد. این داشبوردها می‌توانند اطلاعات دقیق و مهمی را در اختیار شما قرار دهند و از آنجایی که برای انجام فرآیند تحقیقات بازار باید شاخص‌های خاصی در این زمینه به صورت کاملا همزمان مورد بررسی قرار بگیرد، استفاده از این داشبوردها می‌تواند چشم اندازی مناسب را به شما ارائه دهد و در انتخاب استراتژی‌های بازاریابی نیز به شما کمک کند.

داشبوردهای تحلیلی تحقیقات بازار:

از جمله نکات بسیار مهمی که باید بدانید این است که داشبوردهای تحقیقات بازار، داشبوردهای تحلیلی هستند. در واقع داشبوردهای تحلیلی با استفاده از اطلاعاتی که می‌گیرد می‌تواند مدیران را در تصمیم‌گیری‌های مهم سازمان یاری کند. داشبوردهای تحلیلی مانند داشبوردهای تحقیقات بازار می‌توانند اطلاعات سازمان را بازبینی کرده و عملکرد سازمان را در امور مختلف ارزیابی نماید. با در اختیار داشتن یک داشبورد تحلیلی، مدیران می‌توانند به راحتی درکی مناسب و صحیح از وضع موجود سازمان و بازار مربوطه داشته باشند. با استفاده از انواع داشبوردهای تحلیلی تحقیقات بازار می‌توان تعیین کرد که آیا فروش محصول سود مناسبی خواهد داشت؟! آیا با فروش محصول یا خدمت در بازار هدف، اهداف فروش محقق می‌گردد؟! چه مسائلی می‌تواند سبب جلوگیری از رسیدن به اهداف فروش شود؟! و ...

انواع داشبوردهای تحقیقات بازار:

در سرتاسر دنیا داشبوردهای مختلفی برای اهداف خاص طراحی شده‌اند و بسیاری از سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. چند سالی است که استفاده از داشبوردها در ایران رایج است و ابزارهای مختلفی در این زمینه به وجود آمده است. اما داشبوردهای تحقیقات بازار که بتواند در این زمینه به مدیران یاری برساند بسیار محدود می‌باشد. خوشبختانه متخصصان اس دیتا با تکیه بر دانش خود توانسته‌اند داشبوردهای مختلفی در زمینه تحقیقات بازار طراحی کنند که می‌تواند اطلاعات دقیقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. از جمله انواع داشبوردهای تحقیقات بازار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

داشبورد اندازه بازار یک ابزار بسیار خاص برای محاسبه سایز بازار است. این ابزار با استفاده از اطلاعاتی که توسط کاربر دریافت می‌کند، می‌تواند دید مناسبی از بازار هدف به مدیران سازمان نشان دهد. از آنجایی که محاسبه سایز بازار برای تمامی برنامه‌های بازاریابی کسب و کار بسیار ضروری است، بنابراین وجود ابزاری هوشمند که بتواند به صورت دقیق آن را محاسبه کند برای همه سازمان‌ها کاربردی و مناسب خواهد بود. قابل ذکر است که در داشبورد سایز بازار می‌توانید میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصول خود را براساس اطلاعات جمعیت و خانوار ایران شناسایی نمایید. این داشبورد جمعیت کل استان‌ها را بر اساس سن به شما نشان خواهد داد و می‌تواند اندازه سایز بازار مصرفی را نیز به شما نشان دهد.

لینک داشبورد اندازه بازار: برآورد سایز بازار

 

داشبورد جمعیت نیز یکی دیگر از انواع داشبوردهای تحقیقات بازار طراحی شده توسط تیم متخصص اس دیتا می‌باشد که می‌تواند اطلاعات جمعیت ایران را به تفکیک محل سکونت، جنسیت، سن و استان را در اختیار شما قرار دهد.

لینک داشبورد جمعیت: جمعیت ایران

 

باید اشاره شود که هوش مصنوعی در تحلیل داده‌های هر سازمان نقش مهم و پر رنگی را ایفا می‌کند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید با بارگذاری داده های خود، انواع تحلیل‌های هوش مصنوعی، آزمون های آماری، رگرسیون، تحلیل عاملی و سری‌های زمانی را به صورت آنلاین انجام دهید.

لینک داشبورد هوش مصنوعی: هوش مصنوعی

 

 

 

سخن پایانی:

مجموعه اس دیتا با تکیه بر دانش به روز خود خدماتی مانند تحقیقات بازار، طراحی داشبوردهای منحصر به فرد برای سازمان، مدیریت ارتباط با مشتری، هوش تجاری، برنامه‌ریزی فروش و مدیریت اثربخشی تبلیغات و توسعه برند و ... را ارائه خواهد داد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات بازار و مشاهده انواع داشبوردهای تحقیقات بازار به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان مشورت نمایید.

 



برچسب‌ها:

تحلیل داده دیتا اندازه بازار داشبورد