سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/28
279


قیمت‌گذاری موبایل


امروزی در جهان با پیشرفت روز افزون علم و فناوری تأثیر استفاده از فضای مجازی بیش از پیش احساس می‌شود و به‌ عنوان بستری مناسب جهت کسب‌ علم و آموزش‌های متعدد تلقی می‌شود حتی جایگاهی مطلوب برای فروش هم به‌ حساب می‌آید. از این رو اکثر جامعه با استفاده از گوشی تلفن‌همراه از این بستر بهره می‌گیرند. تلفن‌های همراه به علت تعددی که دارند بسیار مورد توجه استفاده‌کنندگان هستند در این مقاله از وب‌سایت اس‌ دیتا قصد داریم در مورد قیمت‌گذاری‌های تلفن همراه (موبایل) بررسی انجام دهیم.

خرید و فروش موبایل

تنوع بالا در مدل‌های موبایل و افراد سودجویی که دلال این موضوع هستند فضایی را ایجاد کرده‌اند که هیچ گونه ثباتی را در قیمت موبایل‌ها نمی‌بینیم و امکان دارد در زمان فروش موبایل خودمان ضرر کنیم و در زمان خرید گوشی دست دوم هم ضرر کنیم (بهایی بیش ارزش واقعی آن موبایل را پرداخت کرده باشیم) برخی از انواع موبایل‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در ایران:

برای قیمت‌گذاری موبایل چه ملاکی در نظر گرفته می‌شود؟

از آن‌جایی که برای قیمت‌گذاری هر محصول و یا خدماتی باید ملاک‌های تأثیرگذار آن را در نظر گرفت بنابراین برای قیمت‌گذاری موبایل نیز باید به ملاک‌های زیادی توجه شود. برای قیمت‌گذاری موبایل‌های دست دوم، اول از همه  سال ساخت آن در نظر گرفته می‌شود پس از آن توجه به ظاهر موبایل مهم است که خط و خشی نداشته باشد یا رنگ پریدگی نداشته باشد. بعد از آن ایرادهای سیستمی و نرم‌افزاری مورد توجه قرار می‌گیرد. حتی در چند سال اخیر با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت گوشی‌ها هم هستیم اما در حالت کلی قیمت‌گذاری موبایل‌های کارکرده را با درصدی کمتر از قیمت نو آن نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد. بهتر است محتویات داخل جعبه (اعم از هندزفری و شارژر) را هم زمان فروش ارائه دهید تا شاهد کسری قیمت بابت نبودن این موارد نشوید.

قیمت‌گذاری موبایل نو

برای قیمت‌گذاری گوشی‌های موبایل نو شرکت‌های سازنده معیارهایی را در نظر می‌گیرند که مهم‌ترین آن‌ها سیستم عامل استفاده شده در گوشی‌ها است که برند بودن و نام شرکت سازنده هم در نحوه قیمت‌گذاری موثر است و نمی‌توان قاعده خاصی را عنوان کرد.

اگر برند یا محصولی در بین افراد جاافتاده شود و طرفداران خود را پیدا کرده باشد معمولاً در قیمت‌گذاری‌ها از ارقام غیرمعقول‌تر استفاده می‌کنند تا به نحوی سوددهی خود را بیشتر کنند البته در بین برندهای خارجی این سبک افزایش قیمت‌ها همراه با کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای بوده است که توانسته‌اند با وجود افزایش قیمت همچنان مشتریان خود را حفظ کنند.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش

مقالات مرتبط


تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود تجربه کاربری وب سایت با هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات مراحل قیمت گذاری قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ استراتژی قیمت گذاری در حسابداری روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! استراتژی قیمت گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟