سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 35 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/28
475


قیمت‌گذاری موبایل

دسترسی سریع



امروزی در جهان با پیشرفت روز افزون علم و فناوری تأثیر استفاده از فضای مجازی بیش از پیش احساس می‌شود و به‌ عنوان بستری مناسب جهت کسب‌ علم و آموزش‌های متعدد تلقی می‌شود حتی جایگاهی مطلوب برای فروش هم به‌ حساب می‌آید. از این رو اکثر جامعه با استفاده از گوشی تلفن‌همراه از این بستر بهره می‌گیرند. تلفن‌های همراه به علت تعددی که دارند بسیار مورد توجه استفاده‌کنندگان هستند در این مقاله از وب‌سایت اس‌ دیتا قصد داریم در مورد قیمت‌گذاری‌های تلفن همراه (موبایل) بررسی انجام دهیم.

خرید و فروش موبایل

تنوع بالا در مدل‌های موبایل و افراد سودجویی که دلال این موضوع هستند فضایی را ایجاد کرده‌اند که هیچ گونه ثباتی را در قیمت موبایل‌ها نمی‌بینیم و امکان دارد در زمان فروش موبایل خودمان ضرر کنیم و در زمان خرید گوشی دست دوم هم ضرر کنیم (بهایی بیش ارزش واقعی آن موبایل را پرداخت کرده باشیم) برخی از انواع موبایل‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در ایران:

 

برای قیمت‌گذاری موبایل چه ملاکی در نظر گرفته می‌شود؟

از آن‌جایی که برای قیمت‌گذاری هر محصول و یا خدماتی باید ملاک‌های تأثیرگذار آن را در نظر گرفت بنابراین برای قیمت‌گذاری موبایل نیز باید به ملاک‌های زیادی توجه شود. برای قیمت‌گذاری موبایل‌های دست دوم، اول از همه  سال ساخت آن در نظر گرفته می‌شود پس از آن توجه به ظاهر موبایل مهم است که خط و خشی نداشته باشد یا رنگ پریدگی نداشته باشد. بعد از آن ایرادهای سیستمی و نرم‌افزاری مورد توجه قرار می‌گیرد. حتی در چند سال اخیر با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت گوشی‌ها هم هستیم اما در حالت کلی قیمت‌گذاری موبایل‌های کارکرده را با درصدی کمتر از قیمت نو آن نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد. بهتر است محتویات داخل جعبه (اعم از هندزفری و شارژر) را هم زمان فروش ارائه دهید تا شاهد کسری قیمت بابت نبودن این موارد نشوید.

قیمت‌گذاری موبایل نو

برای قیمت‌گذاری گوشی‌های موبایل نو شرکت‌های سازنده معیارهایی را در نظر می‌گیرند که مهم‌ترین آن‌ها سیستم عامل استفاده شده در گوشی‌ها است که برند بودن و نام شرکت سازنده هم در نحوه قیمت‌گذاری موثر است و نمی‌توان قاعده خاصی را عنوان کرد.

اگر برند یا محصولی در بین افراد جاافتاده شود و طرفداران خود را پیدا کرده باشد معمولاً در قیمت‌گذاری‌ها از ارقام غیرمعقول‌تر استفاده می‌کنند تا به نحوی سوددهی خود را بیشتر کنند البته در بین برندهای خارجی این سبک افزایش قیمت‌ها همراه با کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای بوده است که توانسته‌اند با وجود افزایش قیمت همچنان مشتریان خود را حفظ کنند.




مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهاد توسعه محصول پیشنهادهای فروش قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی پیشنهاد تنوع محصول چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری کتاب چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! قیمت‌گذاری تراکم ترافیک قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی سیستم قیمت‌گذاری خودرو جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول میانگین اندازه و طول معاملات جدید منجر به فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش هدف فروش متوسط ارزش خرید فروش هر نماینده متوسط هزینه به ازای هر لید متوسط نرخ تبدیل چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط