عرفان اسماعیلی
عرفان اسماعیلی

مطالعه این مقاله حدود 24 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1402/01/23
315


فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران


شاید شما نیز به فکر راه‌اندازی یک کسب‌وکار و فروشگاه اینترنتی باشید. امروزه وجود فروشگاه‌های اینترنتی در سرتاسر دنیا یک مزیت محسوب می‌شود. چراکه افراد برای تهیه وسایل و لوازم مورد نیاز خود، دیگر نیازی نیست ساعت‌ها در بازار زمان خود را به هدر دهند! با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان اقلام و وسایل مورد نیاز را به راحتی تهیه کرد و حتی در برخی از موارد از تخفیفات مناسب و خوبی ن

یز بهره‌مند شد. در این مقاله از اس دیتا قصد داریم تا به بررسی فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما نیز قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید و به مشاوره کسب و کار نیاز دارید، می‌توانید به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید. با ما همراه باشید.

 

فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران:

فروشگاه‌های اینترنتی متنوع و بسیاری در ایران وجود دارد و هرکدام از ان‌ها در زمینه‌های متفاوتی فعالیت دارند. در واقع هر کدام از فروشگاه‌های اینترنتی مزایای خاص خود را داشته و به همین دلیل است که افراد را به خود جلب می‌کنند. اما یکسری از فروشگاه‌های اینترنتی، به عنوان فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران شناخته می‌شوند و ما در این مقاله قصد دارین تا به بررسی این فروشگاه‌ها بپردازیم. در زیر برخی از به فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران اشاره شده است:

 

دیجی‌کالا:

در ایران زمانی که صحبت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود، همه به یاد دیجی‌کالا می‌افتند! دیجی‌کالا یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند است که جزء فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران به شمار می‌آید. این فروشگاه محبوب تمامی کالاهای مختلف از جمله، انواع کالای دیجیتال، خودرو و تجهیزات، اسباب‌بازی، پوشاک، کالای بهداشتی و زیبایی، کالاهای سوپرمارکتی، خانه و آشپزخانه، کتاب و لوازم تحریر، لوازم ورزشی و ... را به فروش می‌رساند. یکی از مزایای فروشگاه دیجی‌کالا، ضمانت بازگشت کالاست! همین موضوع سبب شده است تا افراد با اعتماد بیشتری از این فروشگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهند.  

مبیت

یکی دیگر از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران، فروشگاه مبیت است که در سال 1392 فعالیت خود را آغاز کرد. از محصولات این شرکت اینترنتی، می‌توان به انواع کالاهای دیجیتال، موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و قطعات جانبی آن‌ها اشاره داشت. این وب سایت نیز در این مدت کوتاه توانسته است به یکی از وب سایت‌های خوب و مناسب برای خرید لوازم دیجیتالی تبدیل شود.

دیجی استایل

باز هم دیجی‌کالا! این فروشگاه اینترنتی یکی از زیر مجموعه‌های فروشگاه دیجی کالاست که در زمینه پوشاک و مد فعالیت می‌کند. فروشگاه آنلاین دیجی استایل در سال 1399، فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته است 766 برند معتبر پوشاک رو ارائه دهد. در واقع باید اشاره شود که فروشگاه دیجی‌استایل به دلیل آنکه تحت نظر فروشگاه بزرگ و برتر دیجی‌کالا فعالیت می‌کند، توانسته در کمترین زمان، اعتماد کاربران را جلب کند.

تکنوسان

برای خرید لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر، می‌توانید به وب سایت تکنوسان مراجعه کنید. این وب سایت جزء فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران است و توانسته اعتماد افراد و مشتریان خود را جلب کند. قطعا اگر مغازه دار هستید، تا کنون تکنوسان به گوشتان خورده است. این فروشگاه اینترنتی خریدهای تکی و عمده را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.  

تکنولایف

یکی دیگر از وب سایت‌های برتر ایران در زمینه فروش گوشی‌های موبایل و لپ‌تاپ و ... وب سایت تکنولایف است. این وب سایت بزرگ تمامی محصولات خود را کاملا اصلی ارائه می‌دهد و به همین دلیل است که توانسته به یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران تبدیل شود. به عبارتی تکنولایف بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی موبایل محسوب می‌گردد. انواع برندهای موجود در بازار در سایت تکنولایف قابل خرید است. به علاوه برای خرید تبلت، هدفون و هندزفری، ساعت و مچ‌بند هوشمند، کامپیوتر و تجهیزات گیمینگ می‌توانید به تکنولایف اعتماد کنید.

اکالا

آیا می‌خواهید به راحتی تمام خریدها و مایحتاج خانه خود را تامین کنید؟ بدون آنکه مشکل حمل و خرید آن‌ها را داشته باشید؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه اینترنتی اکالا نیز مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌، کالای آرایشی و بهداشتی، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار، ابزار و ملزومات اتومبیل و لوازم الکتریکی، لوازم تحریر و لوازم اداری، لوازم مادر و کودک و اسباب‌بازی و پوشاک در فروشگاه اینترنتی اُکالا موجود است و شما می‌توانید به راحتی هر کدام از آن‌ها را تهیه نمایید. اُکالا همیشه یک قفسه همواره در تخفیف دارد، بنابراین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران تبدیل شده است.

خانومی

خانومی یک وب سایت زنانه است که لوازم آرایشی متفاوتی را عرضه می‌کند. البته برای آقایان نیز لوازم خاصی را ارائه می‌دهد. این وب سایت نیز یکی از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران است که قطعا همه خانم‌ها یک بار به آن سر زده‌اند! خانومی نماینده رسمی بیش از 250 برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی در ایران است. با خرید از فروشگاه خانومی نگران تاریخ انقضای محصولات و اصالت کالا نباشید. با خیال راحت خرید کنید. به همین دلیل است که توانسته اعتماد مشتریان خود را به دست آورد و به یکی از بهترین فروشگاه‌ها در این زمینه تبدیل شود.

 

چگونه می‌توان به فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران تبدیل شد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارند، از متخصصان کسب‌وکار می‌پرسند! باید اشاره شود که راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار چندان سختی نیست،‌ اما قطعا تبدیل شدن به بهترین نیاز به دانش و تخصص در این زمینه دارد. برای آنکه بتوانید به یکی از فروشگاه‌های مناسب و برتر ایران تبدیل شوید، نه تنها باید اصول اساسی را رعایت کنید، بلکه نسبت به برخی مسائل تخصصی فروش آنلاین و وب‌سایت هم باید اطلاعاتی داشته باشید.

در قسمت قبل سعی شد تا به شما عنوان شود که کدام یک از فروشگاه‌ها مورد اعتماد مردم هستند! به دلیل آنکه اولین قدم برای خرید اینترنتی، داشتن اعتماد به آن فروشگاه است. هرچقدر مردم به وب سایت و فروشگاه شما اعتماد داشته باشند، راحت‌تر خرید خود را انجام می‌دهند. برای جلب اعتماد مردم نیز باید تکنیک‌های خاصی را بکار ببرید و البته این موضوع نیز نیاز به زمان و تبلیغات کافی دارد.

 

ویژگی‌های یک فروشگاه قابل اعتماد:

فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران، یکی ویژگی مشترک دارند و آن هم قابل اعتماد بودن این فروشگاه‌ها برای مردم است. به طور قطع یک فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد و مناسب باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد! در ادامه به بررسی این ویژگی‌های مهم خواهیم پرداخت.

 

وجود نماد پرداخت‌های الکترونیکی

یکی از مواردی که می‌تواند در افزایش اعتماد مردم تاثیر بسزایی داشته باشد، وجود نماد الکترونیکی درگاه پرداخت است. در واقع نمادهایی مانند نماد نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال) و نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت معدن تجارت بسیار برای اعتمادسازی کاربران مفید هستند.

 

برخورداری از تصاویر متنوع و باکیفیت

اگر می‌خواهید محصولی را در سایت خود به فروش برسانید، باید آن محصول برای مردم شفاف و واضح باشد. یکی از راهکارهای مناسب این است که عکس‌های متنوع و با کیفیتی را از محصول خود داشته باشید. در واقع فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران، همه و همه از عکس‌های واضحی برخوردار هستند. عکس‌هایی که با زوایای مختلف، از محصولات در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، امکان انتخاب راحت‌تر را برای افراد فراهم می‌کند.

 

 اطلاعات کامل از محصولات یا خدمات

محصول شما تنها زمانی به فروش می‌رسد که اطلاعات کاملی از محصولات یا خدمات خود ارائه دهید! ارائه اطلاعات مناسب و کاملی مانند جنس، رنگ و کیفیت محصولات، قیمت و برند، باید در سایت فروشگاهی درج شود تا کاربر بتواند آن‌ها را مطالعه کرده و بر اساس نیاز و بودجه خود به خرید محصول اقدام نماید.  

 

دسته بندی و طبقه بندی مناسب محصولات

فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران، این موضوع را به خوبی در وب سایت‌های خود رعایت می‌کنند. برخورداری از طبقه بندی محصولات به کاربر کمک می‌کند این ویژگی بسیار به کاربر کمک می‌کند تا محصول موردنظر خود را باتوجه‌به رنگ، اندازه و جنس بتواند به‌راحتی پیدا کند.

 

گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران برای آنکه بتوانند اعتماد مشتریان را جلب نمایند گارانتی بازگشت وجه و مرجوعی کالا را در نظر خواهند گرفت. فروشگاه‌هایی که چنین خدماتی را به مشتری‌های خود ارائه می‌دهند، خرید کردن از آن‌ها برای کاربران راحت‌تر از فروشگاه‌هایی است که چنین امکاناتی را ندارند.

البته نکته بسیار مهمی که در این خصوص وجود دارد، این است که فروشگاه‌ها باید یک صفحه جداگانه در خصوص قوانین مربوط به گارانتی و مرجوع شدن محصولات به‌صورت کامل توضیح داده باشند. به دلیل انکه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به ‌ظاهر چنین خدماتی را ارائه می‌دهند؛ اما در واقع مرجوعی کالا جزء خدماتشان نخواهد بود.

 

تخفیف‌ها و فروش ویژه

یکی دیگر از عامل‌هایی که می‌تواند مشتری را به سمت فروشگاه‌های شما جلب کند، تخفیف‌ها و فروش ویژه محصولات است. در واقع می‌توان اذعان داشت که یک فروشگاه اینترنتی مناسب و پر مشتری، باتوجه‌ به شرایط اقتصادی، به طور هفتگی یا ماهانه و همچنین آخر فصل‌ها، تخفیف خوبی را روی محصولات خود می‌گذارد و افراد را به سوی خود جلب می‌کند.

بعلاوه فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند برای کاربرانی که اولین خرید خود را ثبت می‌کنند، تخفیف ویژه‌ای در نظر داشته باشند، این کاریست که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران و جهان انجام می‌دهد.  بصورت کلی، برای ارائه تخفیفات و آفرهای مناسب، ایده‌های مختلف و همچنین زمان‌های خاصی مانند شب یلدا، نوروز و.. وجود دارد. با این کار فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند فروش بیشتری نیز داشته باشند.

 

ارسال سریع سفارش‌های مشتریان

فروشگاهی خوب است که بتواند محصولات خریداری شده را به موقع و سریع ارسال کند. در غیر این صورت ممکن است نارضایتی مشتریان را در بر داشته باشد. فروشگاه‌های اینترنتی باید بر اساس زمان مشخص شده، محصول را برای مشتری ارسال کنند.

 

روش‌های پرداخت متنوع

برای پرداخت وجه مشتریان باید بتوانند روش‌های پرداخت متنوعی داشته باشند. از جمله روش‌های پرداختی که می‌توانید در نظر داشته باشید، شامل کارت به کارت، درگاه پرداختی الکترونیکی و پرداخت درب محل است. سایت‌هایی که امکان پرداخت درب محل را داشته باشند افراد راحت‌تر به آن فروشگاه‌ها می‌توانند اعتماد کنند و خرید خود را انجام دهند.

 

روش‌های متنوع در ارسال کالا

یکی دیگر از ویژگی‌های فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران، روش‌های متنوع در ارسال کالاست که همین موضوع سبب جذب مشتری بیشتر خواهد شد. ارسال کالا به شهرهای مختلف به 3 روش پست سفارشی، پیشتاز و تیپاکس انجام می‌شود. لازم به ذکر می‌باشد که برای ارسال درون ‌شهری نیز امکان ارسال محصول با پیک موتوری و یا حتی ارسال به‌صورت رایگان، در صورت خرید بالاتر از یک مبلغ خاص، می‌تواند انجام شود.  به یاد داشته باشید که این ویژگی نیز می‌تواند انگیزه بیشتری، برای خرید بالاتر از یک مبلغ خاص برای مشتری داشته باشد.

 

مشاهده ارسال آنلاین سفارش

برای آنکه بتوانید به یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند تبدیل شوید، بهتر است که امکان مشاهده آنلاین وضعیت سفارش را به سایت فروشگاهی خود اضافه نمایید. با اضافه شدن این خدمت، مشتری می‌تواند گزارش لحظه ‌به ‌لحظه‌ای از مراحل ارسال کالا، از انبار تا فاکتور کردن و تحویل به پست را زیر نظر داشته باشد و بنابراین اعتماد بیشتری به سایت شما جلب خواهد شد.

 

نظرات کاربران

بسیاری از مشتریان شما به هنگام خرید محصولات و خدماتتان، به دنبال این هستند که بدانند افرادی که از این محصولات استفاده کرده‌اند چه نظری دارند! آیا از خرید خود راضی هستند یا خیر؟! این موضوع می‌تواند در جذب افراد به سایت شما کمک کننده باشد.

 

رتبه بندی وب سایت‌ها:

اگر شما نیز می‌خواهید بدانید که کدام یک از فروشگاه‌های اینترنتی ایران جایگاه مناسبی دارند و الگو برداری خوبی داشته باشید، باید از پلتفرم رتبه بندی وب سایت‌ها استفاده کنید. با استفاده از این پلتفرم می‌تواند رتبه وب سایت خود و رقبایتان را پیدا کرده و برای بهبود عملکرد خود تلاش کنید. برای استفاده از این پلتفرم به لینک زیر مراجعه کنید:

اطلاعات اس دیتا رنک:

 
  • تهیه شده در سال : 1401
  • جمع آوری داده ها : از سال 1386 الی 1401
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا

برای مشاهده داشبورد اس دیتا رنک روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده داشبورد

 

 

سخن پایانی:

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رتبه بندی وب سایت‌ها، تعیین استراتژی مناسب برای فروشگاه‌های خود و طراحی وب سایت‌های فروشگاهی به اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.

 

 




برچسب‌ها:

مرکز آمار ایران قیمت گذاری فروش ایران خودرو فروش اینترنتی داشبورد فروش چت جی پی تی خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین آب بر فروش تلفنی فرصت فروش اینترنت شهرهای ایران ایران

مقالات مرتبط


تحقیق درباره بازاریابی و فروش تحقیقات بازار در اصفهان بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباط و شبکه‌ مخابرات کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل مشتریان و افزایش رضایت آنها کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فضای مجازی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های انرژی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود فرآیندهای اداری کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان آنلاین کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات کاربرد داده در بهبود سیستم‌های حمل و نقل تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فرآوری و تولید مواد غذایی خوشه‌بندی و کاربرد آن در گروه‌بندی مشتریان کاربردهای هوش تجاری در صنعت مشاوره و خدمات مدیریتی کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربرد تحلیل داده‌های بزرگ در شناسایی الگو و پیش‌ بینی داده‌ها هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت خدمات بهداشتی و درمانی کاربردهای هوش تجاری در صنعت بیمه و خدمات مالی کاربردهای هوش تجاری در صنعت لوازم ورزشی و سلامت تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده در بهبود کیفیت محصولات و خدمات تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد تحلیل داده در بهبود خدمات به مشتریان تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار وب سایت‌های برتر ایران تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ سیمیلار وب چیست و چه کاربردهایی دارد؟ روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها شهرها، مساله ها شهری، داده های شهری – پارکینگ روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی پیشنهاد تنوع محصول چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ پیشنهاد بهترین محصول قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟ نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش

داشبورد های مرتبط