علیرضا وفائیان

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/05/08
516


میزان ماندگاری و ریزش مشتری

دسترسی سریع



میزان ماندگاری و ریزش مشتری یکی از Kpi های بسیار مهمی است که صاحبان مشاغل باید به آن توجه داشته باشند. باید بدانید که ماندگاری یا حفظ مشتری و جلوگیری از دست دادن آن (ریزش مشتری) بسیار مهم است، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از وب سایت Sdata به بررسی میزان ماندگاری و ریزش مشتری بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. حفظ یا ماندگاری مشتری: این ضرب المثل قدیمی "همیشه حق با مشتری است" را به یاد دارید؟ دقیقا این ضرب المثل به حفظ یا ماندگاری مشتری اشاره دارد. بسیار مهم است که شما مشتریان خود را داشته باشید که همیشه از فروشگاه‌تان خرید کرده یا از خدمات شما استفاده کنند. ماندگاری مشتری می‌تواند برای کسب و کار شما بسیار سود آور باشد. در کل به مجموعه فعالیت‌هایی که یک تجارت برای افزایش تعداد مشتریان مکرر و همچنین افزایش سودآوری از هر مشتری موجود؛ استفاده می کند، به آن ماندگاری مشتری یا حفظ مشتری گفته می‌شود. البته در بازاریابی به حفظ یا ماندگاری مشتری، بازاریابی برگشتی نیز اطلاق می‌گردد. میزان ماندگاری مشتری باید بر اساس موارد بسیاری که در تجارت شما وجود دارد، توسط کارشناسان با تجربه سنجیده شود و عملکرد تجارت شما مورد ارزیابی قرار بگیرد که آیا در مسیر درست حفظ مشتری عمل می‌کنید یا خیر؟ شاخص‌های حفظ یا ماندگاری مشتری : برای آنکه میزان ماندگاری مشتری در تجارت یا کسب و کار شما افزایش یابد، لازم است که شاخص‌های بسیار مهمی را در این باره در نظر بگیرید و سپس آن‌ها را اندازه گیری کرده و در صورت نیاز این شاخص‌ها را بهبود ببخشید تا میزان ماندگاری مشتری شما افزایش یابد. از جمله شاخص‌های بسیار مهم برای حفظ یا ماندگاری مشتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: یک مثلث را در نظر بگیرید که سه ضلع اساسی داشته باشد و هر ضلع آن به صورت زیر است: تکرار خرید مشتری این شاخص درصد مشتریانی که مایل به خرید دوم از شما هستند را اندازه گیری می‌کند. فرکانس خرید این شاخص دفعات خرید به شما نشان خواهد داد به صورتی که مشتری‌ها چند بار برای خرید به فروشگاه شما باز می‌گردند یا دوباره از خدمات‌تان استفاده می‌کنند. ارزش متوسط سفارش این شاخص به مقدار پولی که مشتری در هر معامله در فروشگاه یا سازمان شما خرج می‌کند، اشاره دارد. از دست دادن یا ریزش مشتری: منظور از دست دادن یا ریزش مشتری این است که مشتری شما خرید یا سفارشات خود را از فروشگاه‌تان متوقف می‌کند و به سراغ فروشگاه‌های رقیب می‌رود. ریزش مشتری به هیچ عنوان مناسب نیست به دلیل آنکه باعث از بین رفتن سود شما از کسب و کارتان خواهد شد. به ریزش مشتری، نرخ خستگی نیز گفته می‌شود. نرخ یا میزان ریزش مشتری یک شاخص عددی می‌باشد که مشتریان از بهره گرفتن محصولات یا خدمات شما خودداری می‌‍کنند و حتی ممکن است دیگران را نیز از خرید محصولات شما منصرف سازند. میزان ریزش مشتری بصورت یک درصد بیان می‌شود که مانند میزان ماندگاری مشتری، باید توسط کارشناسان با تجربه محاسبه گردد. میزان بالای ریزش مشتری می‌تواند بر سود سازمان تأثیرات بسیار منفی بگذارد و مانع رشد و پیشرفت سازمان شود، بنابراین لازم است که برای جلوگیری از ریزش مشتری و ماندگاری آن ها استراتژی‌های مناسبی برای کسب و کار خود داشته باشید. برای محاسبه میزان ماندگاری و ریزش مشتری می توانید با کارشناسان Sdata مشورت کرده و از آن ها راهنمایی بگیرید. هم چنین برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید.




مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهاد توسعه محصول پیشنهادهای فروش هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی قیمت‌گذاری موبایل پیشنهاد تنوع محصول چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! پیشنهاد تولید محصول قیمت‌گذاری تراکم ترافیک قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی سیستم قیمت‌گذاری خودرو جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول منجر به فروش نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش میانگین اندازه و طول معاملات جدید هدف فروش فروش هر نماینده متوسط نرخ تبدیل متوسط هزینه به ازای هر لید متوسط ارزش خرید چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط