نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/14
270


کمترین و بیشترین درآمد نفتی دولت‌ها


در طول سال‌های گذشته تا کنون به این نتیجه رسیده‌ایم که اقتصاد ایران به نفت گره خورده است، بگونه‌ای این ماده سیاه ارزشمند جزئی جدا نشدنی از اقتصاد کشور عزیزمان است. در طول سال‌های اخیر و با روی کار آمدن دولت‌های مختلف، تلاش بر این بود که از وابستگی اقتصاد ایران به نفت کم شود، اما در عمل این آمیختگی اقتصاد ایران با نفت در بیشتر مواقع دردسر ساز بوده است. به صورتی که در سال‌های اخیر با تحریم‌های ظالمانه دیگر کشورها، شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری در درآمد کشور بوده‌ایم. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی کمترین و بیشترین درآمد نفتی دولت‌ها بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات لازم تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.  

کمترین و بیشترین درآمد نفتی دولت‌ها:

با توجه به آمارهای به دست آمده از مرکز آمار ایران و خبر آنلاین، کمترین میزان درآمد نفتی ایران مربوط به سال‌های جنگ ایران و عراق است و بیشترین درآمد نفتی از سال‌های ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲ می‌باشد. در واقع در سال‌های ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۲ درآمد نفتی ایران بسیار چشم‌گیر بوده است، بگونه‌ای که این دوره طلایی بالاترین بالاترین درآمد نفتی تاریخ ایران را به خود اختصاص داده است. در زمان‌های مذکور ایران توانست بیش از ۶۱۸ میلیارد دلار نفت در بازارهای جهانی به فروش برساند. اما پس از این سال‌ها با خروج کشور آمریکا از برجام و تحریم‌های بی‌رحمانه علیه کشور عزیزمان، ایران با اولین تحیم نفتی خود نیز مواجه گردید.  

اقتصاد ایران پس از برجام، در سال ۱۳۹۴، با وضع جدیدی روبه‌رو گردید و فروش نفت ایران در بازارهای جهانی نیز از سر گرفته شد. پس از خروج آمریکا از برجام تحریم‌های نفتی نیز دوباره آغاز گشت و همچنان با اولین سال از این قرن تازه نیز تحریم‌ها پابرجا می‌باشد. با این حال دولت و مردم شریف ایران به دنبال راه‌هایی برای بی اثر ماندن تحریم‌ها و ایستادگی در برابر شرایط سخت هستند. بگونه‌ای که ایران در هر دو تحریم نفتی با دور زدن تحریم‌ها سعی بر فروش نفت به مشتریان خاص خود دارد.

در زیر به بررسی درآمد نفتی دولت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازیم:

 

 

 




برچسب‌ها:

نرم افزار اس دو چت جی پی تی بی سوادی مد دولت آباد