کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 12 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/16
457


داشبورد محاسبه سایز بازار


محاسبه سایز بازار یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از تولید و عرضه یک محصول یا خدمت به بازار باید انجام دهید. حتی قبل از راه اندازی هر نوع کسب و کاری، محاسبه اندازه بازار از هر جهت می‌تواند اثر بخش باشد. به همین دلیل است که متخصصان در این حوزه با استفاده از راه‌های مختلفی به بررسی و محاسبه اندازه بازار می‌پردازند تا بتوانند سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف را در این زمینه یاری کنند. امروزه انجام محاسبات سایز بازار به وسیله داشبوردها و اپلیکیشن‌هایی انجام می‌شود که می‌تواند با دقت بسیار بالایی اندازه بازار را محاسبه نماید. از این رو وب سایت اس دیتا قصد دارد تا در این مطلب به بررسی داشبورد محاسبه سایز بازار بپردازد و درباره این موضوع اطلاعت بسیار مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اندازه بازار:

اگر بخواهید درک صحیحی از اندازه یا سایز بازار داشته باشید، در ابتدا باید تصور نمایید که یک کسب و کار خاص دارید و به تولید محصولات یا ارائه خدمات متنوع مشغول هستید. برای آن که بتوانید محصولات و خدمات خود را به فروش برسانید لازم است تا آن‌ها را به بازار عرضه کنید. برای آن که بدانید آیا از فروش محصولات خود سود مناسبی کسب خواهید یا خیر و یا حتی برای آن که بررسی کنید چه کسانی محصول شما را خریداری می‌کنند به بررسی و محاسبه اندازه بازار نیاز دارید. در واقع اندازه بازار تعداد کلی خریداران و یا مشتریان یک محصول یا یک خدمت در یک بازار معین و همچنین میزان درآمدی که بر اثر فروش محصولات به دست می‌آید، می‌باشد.

بررسی و تحلیل اندازه بازار ممکن است کمی سخت و زمان‌بر باشد و از طرف دیگر محاسبه دقیق آن سخت‌تر از تحلیل بازار خواهد بود. به همین دلیل است که متخصصان و کارشناسان در این زمینه همیشه به دنبال راهکارهایی دقیق و مناسب برای محاسبه سایز بازار با دقت بسیار بالا هستند. البته روش‌های بسیار متعددی وجود دارد که می‌تواند سایز بازار را محاسبه کرده و در اختیار مدیران سازمان و مجموعه‌ها قرار دهد. اما باید بدانید که روش‌های دقیق همیشه برای ما مفیدتر و بهتر خواهد بود. یکی از دقیق‌ترین راهکارها برای محاسبه سایز بازار استفاده از داشبورد محاسبه سایز بازار و اپلیکیشن‌های مربوط به آن می‌باشد که توسط متخصصان طراحی شده است. استفاده از داشبوردها می‌تواند بسیار مفید باشد و در رشد و پیشرفت یک سازمان، نقش بسیار مهمی را ایفا نماید.

روش محاسبه اندازه بازار:

برای محاسبه اندازه بازار روش‌های متعددی وجود دارد که اندازه‌گیری آن‌ها باید با دقت فراوان انجام شود. همان‌گونه که اشاره کرده‌ایم یکی از با دقت‌ترین روش‌ها برای اندازه‌گیری این موضوع، استفاده از داشبورد سایز بازار است که می‌تواند اندازه بازار را به راحتی برآورد کند. قابل ذکر است که دو روش کلی برای محاسبه سایز بازار وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

برای آنکه بتوانیم مشتریان بالقوه خود را شناسایی نماییم، باید بخش‌های مختلف بازار را شناخته و  تعداد افرادی را که در آن بخش قرار دارند را بدانیم و سپس آن‌ها را با یکدیگر جمع نماییم.

اطلاعاتی که از طریق مشتریان بالقوه به دست می‌آورید می‌تواند شما را به این نتیجه برساند که آیا تجارت شما عملی است یا خیر؟! آیا می‌توانید از طریق این تجارت سود مناسبی را کسب را کنید یا خیر؟!

به همین دلیل است که محاسبه مشتریان بالقوه می‌تواند از هر نظر مفید و مناسب باشد، اما در برخی از مواقع نیز ممکن است شما به بررسی و تحلیل و همچنین درک بیشتری از ارزش معاملات، نیاز داشته باشید. تا بدین ترتیب بتوانید معین کنید که آیا ارزش و سود کافی در ایده تجارت شما وجود دارد یا خیر. در واقع این امکان نیز وجود دارد که شما برای تحلیل و بررسی امکان سنجی ایده خود، باید کل درآمد بالقوه خود را محاسبه نمایید. این موضوع بیشتر در رابطه با صنایعی می‌باشد که هزینه عملیات (ساخت و تولید و حتی عرضه محصول یا یک خدمت) برای آن‌ها بسیار است. قابل ذکر است که به منظور ارزیابی ارزش بازار باید اطلاعات ذکر شده در زیر را بدانید:

به صورت کلی محاسبه اندازه بازار و انتخاب یک روش یا داشبورد مناسب برای این امر، از اهمیت بسزایی برخوردار است. به دلیل آنکه با استفاده از محاسبه دقیق سایز بازار و تعیین اطلاعات لازم، می‌توانید یک سرمایه گذار مناسب برای ایده تجاری خود بیابید و در واقع برای جذب سرمایه گذار باید اطلاعات لازم را در طرح خود جای دهید. در واقع بیشتر سرمایه‌گذاران زمانی که می‌خواهند از طرح‌های مختلف کسب و کار استقبال نمایند، باید از تعداد مشتریان بالقوه و هم از ارزش کلی آن مشتریان نیز مطلع باشند.

 

داشبورد محاسبه سایز بازار:

یکی از برنامه‌ها و داشبوردهای بسیار کاربردی که توسط متخصصان داده اس دیتا، طراحی و ساخته شده است داشبورد برآورد سایز بازار است که به صورت رایگان در اختیار مشتریان و مدیران سازمان‌ها قرار داده می‌شود. همان‌گونه که اشاره داشته‌ایم، محاسبه سایز بازار برای برنامه‌های بازاریابی هر کسب و کار ضروری و لازم است. در این داشبورد شما می‌توانید میزان مصرف و جمعیت بالقوه محصول خود را براساس اطلاعات جمعیت و خانوار در کشور ایران شناسایی نمایید.

داشبورد برآورد اندازه بازار، جمعیت را به تفکیک سن و منطقه اعلام می‌دارد و هرم سنی را به نمایش می‌گذارد و پس از آن اندازه بازار را با دقت بسیار بالا نمایش می‌دهد. استفاده از این داشبورد بسیار آسان است و در بحث محاسبات و دسته بندی آن‌ها سرعت بسیار بالایی دارد. در واقع محاسبه سایز بازار بدون استفاده از داشبوردها و برنامه‌های مرتبط ممکن است کمی زمان بر باشد اما با استفاده از داشبورد محاسبه اندازه بازار، شما می‌توانید با سرعت بالا به اطلاعات لازم دست یابید.

از جمله مزایای داشبورد محاسبه سایز بازار طراحی شده توسط تیم اس دیتا می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید و درباره داشبورد محاسبه سایز بازار با کارشناسان و متخصصان مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی داشبورد داشبورد فروش نرم افزار اس دو تحقیق بازار خان به بین سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


تحلیل بازار به چه معناست؟ تحقیق درباره بازاریابی و فروش تحقیقات بازار به چه معناست؟ سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران سایز بازار قهوه در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران محاسبه هوشمند اندازه بازار گوشت محاسبه اندازه بازار شیر محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی سایز بازار روغن خوراکی در ایران محاسبه هوشمند اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران محاسبه هوشمند سایز بازار کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی مشتریان کاربرد داده در تجزیه و تحلیل مشتریان و افزایش رضایت آنها کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در بازاریابی موبایل کاربرد داده در تحلیل ریسک‌ها و امنیت سازمانی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان‌ها کاربرد داده در تحلیل ریسک و امنیت سایبری سازمانی کاربرد داده در تحلیل متن و استخراج اطلاعات کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند صنعتی و بازاریابی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در تحلیل فاکتورهای اقتصادی و بازاریابی کاربرد داده در مدیریت دانش سازمانی کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در ارتباط با مشتریان و خدمات مشتری کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات کاربرد داده در ارزیابی عملکرد سازمانی کاربرد داده در بهینه‌سازی عملکرد سازمانی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی تحلیل داده در پیشبینی مشکلات فنی و ارائه راهکار پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی ضریب همبستگی چیست؟ چگونه در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود؟ روش‌های کاهش ابعاد در تحلیل داده‌ها و کاربردهای هرکدام مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار مقایسه تحلیل عاملی با روش‌های دیگر تحلیل چند متغیره کاربرد تحلیل عاملی در تحلیل داده‌ های بزرگ و مجموعه‌های پیچیده بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت معرفی و بررسی روش‌های مختلف مدل سازی گراف بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده تحلیل داده‌ها در حوزه بازاریابی و تبلیغات استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان تحلیل داده‌های بازاریابی برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های بازار استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌سازی و تطبیق خودکار روش‌های آموزش با هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده در بهبود کیفیت محصولات و خدمات چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد تحلیل داده در بهبود خدمات به مشتریان تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار نحوه محاسبه سهم بازار تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها سبک ورود به بازار انواع داشبوردهای تحقیقات بازار داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ داشبورد سایز بازار چیست؟ تحلیل داده و ضرورت استفاده از آن در کسب‌وکارها محاسبه هوشمند اندازه بازار روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ واردات موز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ به عراق نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش