سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 12 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/04
248


با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید!


بله! درست متوجه شدید! شما می‌توانید با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید.

اگر قصد دارید محصولات و خدمات خود را با قیمتی مناسب و سودآور به فروش برسانید، باید استراتژی قیمت گذاری را بدانید و بر اساس آن قیمت‌ها را تعیین کنید. در مقالات و مطالب گذشته درباره قیمت گذاری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. در واقع شما می توانید با قیمت گذاری اصولی راه پیشرفت را به روی سازمان یا مجموعه خود باز کرده و در مدت زمانی خاص سود خود را افزایش دهید. در این مطلب از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی قیمت گذاری مناسب برای فروش بپردازیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

B2C و B2B چیست؟

 

قبل از آنکه به بررسی راهکارهای قیمت گذاری بپردازیم، بهتر است که درباره B2C (بی تو سی) و B2B (بی تو بی) صحبت کنیم.

باید بیان شود که B2B  و B2C نوعی بازاریابی هستند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. در واقع  B2C (business to consumer) یک نوع بازاریابی می‌باشد که می‌تواند کمک بسیاری به کسب و کارهای بزرگ و کوچک کند و با استفاده از این روش بازاریابی می‌توان با مصرف کنندگان یا جامعه هدف ارتباط برقرار کرد و به نوعی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داد تا از محصول شما خریداری نمایند. در واقع بازاریابی B2C به معنی تجارت الکترونیکی میان سازمان یا مجموعه و مصرف کننده می‌باشد که معمولا شامل خرده فروش‌ها می‌شود.

ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد که همه بازاریابان و همه استراتژی‌های بازاریابی به دنبال متقاعد کردن افراد برای خرید محصولات هستند!

بله! درست است! اجازه دهید با یک مثال ملموس درباره این نوع بازاریابی بیشتر صحبت کنیم.

فرض کنید که در حال تماشای تلوزیون هستید و به تبلیغات توجه می‌کنید! محصولی در تلوزیون تبلیغ می‌شود و شما تصمیم می‌گیرید که از آن محصول استفاده کنید و اگر به بازار مراجعه کردید آن را برای خود تهیه کنید. این یک نوع بازاریابی B2C است.  

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که بازاریابی B2C تنها محصولات فیزیکی را شامل نمی‌شود و می‌توان آن را برای خدمات متنوعی نیز استفاده کرد. استفاده از مدل و بازاریابی  B2C برای افرادی که محصول با خدمتی برای فروش دارند عالیست! به دلیل آنکه در این صورت گستره مشتریان خود را به فروشگاه‌ها محدود نخواهند کرد.

این نوع بازاریابی بیشتر با رسانه و اینترنت در ارتباط است و خود را محدود نمی‌کند و از این طریق با مشتریان ارتباط برقرار خواهد کرد. با استفاده از این مدل بازاریابی شما می‌توانید به مشتریانتان آموزش دهید که محصول شما دقیقا چه تاثیری بر روی زندگی آن‌ها خواهد داشت یا اینکه افراد چگونه می‌توانند بیشترین بهره‌وری را از محصول شما داشته باشند!

 

مزایا و ویژگی‌های بازاریابی B2C:

حال که اطلاعات کلی و جامعی از بازاریابی B2C به دست آورده‌ایم، به سراغ بازاریابی B2B‌می‌رویم. بازاریابی B2B مختصر شده نام   BUSINESS TO BUSINESSاست. از سال‌های بسیار دور تا کنون از این بازاریابی استفاده‌های بسیاری شده است. در واقع می‌توان قدمت این نوع بازاریابی را به پیدایش تمدن و انسان های اولیه ربط داد که در آن زمان با یکدیگر مبادله کالا به کالا داشتند. ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که آیا هنوز از این نوع بازاریابی استفاده می‌شود؟!

برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که بله! باید بدانید که بازاریابی B2B بین دو کسب ‌و کار به وجود می‌آید، یا می‌تواند بین یک فرد و یک بخش یا چند تیم بزرگ باشد! به صورت کلی در بازاریابی B2B دیگر هدف ما رساندن محصولات به دست افراد جامعه یا مصرف کنندگان نیست! بلکه در این بازاریابی بیشتر قصد داریم که خدمات را به سازمان یا مجموعه‌ای دیگر ارائه دهیم.

نکته مهم و قابل توجه این است که در برخی از اوقات این امکان وجود دارد که در بازاریابی B2B بسیاری از سازمان‌ها به طور زنجیره‌وار به هم متصل شوند و در مسیر ارائه خدمت یا محصول به مشتری، هر کدام ارزشی به آن اضافه کرده تا در نهایت یک محصول نهایی واحد را به مشتری ارائه نمایند.

 

قیمت گذاری:

 

با این مقدمه نسبتا طولانی به سراغ بررسی قیمت گذاری و تأثیر آن در فروش محصولات و خدمات می‌رویم. باید بیان کنیم چهار عامل بسیار مهم در بازاریابی وجود دارد که به صورت زیر است:

قیمت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌‌های اصلی هر استراتژی بازاریابی B2C است. در واقع بسیاری از فروشندگان و سازمان‌های B2B توجه بسیاری به قیمت‌گذاری دارند و تعیین یک قیمت مناسب و پیروی از استراتژی قیمت گذاری اصولی یکی از چالش‌های اساسی برای آن‌ها به شمار می‌آید.

تاکنون که یک دید کلی نیبت به مفاهیم بازاریابی پیدا کرده‌اید، باید اشاره کنیم که در مدل‌های بازاریابی و در دنیای گسترده آن، مبحث قیمت گذاری و تعیین یک قیمت مناسب برای محصولات و خدمات، بسیار مهم است. به دلیل آنکه قیمت تنها عاملی است که به صورت مستقیم می‌تواند سود و درآمد را برای سازمان ایجاد کند.

قیمت به اندازه‌ای مهم است که حتی در مقایسه محصولات شما با دیگر محصولات، می‌تواند عاملی مهم برای برتر شناختن آن محصول و انتخاب آن باشد. به بیان یا عبارتی دیگر قیمت جزء عوامل بسیار مهمی است که به آن توجه می‌شود و بسیاری از افراد به هنگام خرید به آن توجه می‌کنند.

 

یک نکته بسیار مهم:

قیمت گذاری علاوه بر اینکه در بازاریابی جزء عوامل بسیار مهم شناخته می‌شود، در مباحث حسابداری خدماتی نیز تاثیر مهمی داشته و هرگز نباید به آن بی توجهی شود. به صورت کلی قیمت گذاری محصولات نیز در فرآیندهای حسابداری تغییرات مهمی ایجاد خواهد کرد.

 

مواردی که قبل از قیمت‌گذاری باید به آن توجه کنید:

 

بسیار مهم است که قبل از تعیین قیمت محصولات و خدمات یک سری موضوعات را بررسی و تحلیل کنید. در این صورت می‌توانید در قیمت گذاری بسیار منطقی و مناسب عمل کرده و به سود آوری و افزایش درآمد خود کمک کنید. مسائلی که قبل از تعیین قیمت نیاز به بررسی و تفکر دارند، شامل موارد زیر خواهد بود:

پس از آنکه تمامی موارد بالا را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و برای آن‌ها جواب منطقی پیدا کردید، می‌توانید استراتژی‌ قیمت‌گذاری مناسب را انتخاب کرده تا بدین ترتیب بتوانید حجم فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

در مقالات بعدی درباره راهکارهای مناسب برای افزایش فروش محصولات و خدمات اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش فروش اینترنتی داشبورد فروش نرم افزار اس دو فرصت فروش فروش تلفنی

مقالات مرتبط


ترندهای بازار ایران فرایند تحقیقات بازاریابی تحلیل بازار بورس ایران بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار بهترین سایت های تحلیل بازار بورس رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار تحقیقات راهبردی بازار بازار فارکس چیست؟ بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات مزایای تحقیقات بازاریابی بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار متوسط طول عمر در ایران سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران سایز بازار قهوه در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران نرم افزار فروش مویرگی تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ اندازه بازار شیر تحقیقات بازار برای شناخت مشتری تحقیقات بازار لوازم الکتریکی اندازه بازار گوشت در ایران محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی سایز بازار روغن خوراکی در ایران محاسبه هوشمند اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در شبکه‌های اجتماعی چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباط و شبکه‌ مخابرات کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری هوشمند کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های مخابراتی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل ارتباطات و رسانه‌ها کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های انرژی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در بازاریابی موبایل کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری کاربرد داده‌ها در تحلیل ارتباطات و رسانه‌ها کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده در تحلیل متن و استخراج اطلاعات کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند صنعتی و بازاریابی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل شبکه‌های حمل و نقل عمومی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی اینترنتی کاربرد داده در تحلیل شبکه‌های حمل و نقل عمومی کاربرد داده در بهبود فرآیندهای ارتباطی و نظارتی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در تحلیل فاکتورهای اقتصادی و بازاریابی کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با محیط زیست کاربرد داده در تجزیه و تحلیل رقابت بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در ارتباطات و رسانه‌ها کاربرد داده در ایجاد شهرهای هوشمند کاربرد داده در ارتباط با مشتریان و خدمات مشتری کاربرد داده در تحلیل شبکه‌های اجتماعی کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات کاربرد داده در ارتباطات و بازاریابی کاربرد داده در پیش‌بینی روند بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک کاربرد داده در تجزیه و تحلیل بازار مدل‌های ARIMA و ARMA در پیش‌بینی سری‌های زمانی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی کاربرد داده حوزه امنیتی شناسایی و پیش بینی رویدادهای امنیتی تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی تحلیل داده در پیشبینی مشکلات فنی و ارائه راهکار پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی معرفی مفاهیم پایه تحلیل داده‌های بزرگ و نحوه پردازش آن‌ها تفاوت بین میانگین، میانه و مد در آمار و کاربردهای هرکدام استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی کاربرد شبکه‌ های عصبی در تحلیل داده‌ های تصویری معرفی مفاهیم پایه شبکه‌ های عصبی و نحوه عملکرد آن‌ها کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت حمل و نقل و راه‌آهن کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازیابی اطلاعات و داده‌کاوی کاربردهای هوش تجاری در صنعت و تولید تحلیل داده‌های ارتباطی و تبیین الگوهای ارتباطی کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات هوش تجاری و کاربردهای آن در تولید مواد و صنایع شیمیایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی ضریب همبستگی چیست؟ چگونه در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود؟ روش‌های مختلف رگرسیون در آمار کاربرد آمار در تحلیل داده‌های پزشکی و آزمایشگاهی کاربرد تحلیل داده‌های بزرگ در شناسایی الگو و پیش‌ بینی داده‌ها استفاده از مدل سازی گراف در تحلیل داده‌ها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای مقایسه تحلیل عاملی با روش‌های دیگر تحلیل چند متغیره بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استخراج ویژگی‌های مهم در داده‌ها مفاهیم پایه آماری مانند میانگین، واریانس و انحراف معیار استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده استخراج اطلاعات از داده‌های تصویری در علم داده تحلیل داده‌های اینترنت اشیا تحلیل ریسک و مقایسه روش‌های مختلف مدیریت ریسک مالی تحلیل شبکه‌های اجتماعی و رفتار کاربران تحلیل داده‌های بزرگ و مدیریت حجم بالای داده کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن در تبلیغات پیش‌ بینی بازدهی سرمایه‌گذاری و سهام‌داری بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده تحلیل داده‌ها در حوزه بازاریابی و تبلیغات استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان تحلیل داده‌های بازاریابی برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های بازار استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم گیری هوشمند برای تحلیل داده‌ها با هوش مصنوعی بهبود تجربه کاربری وب سایت با هوش مصنوعی بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی در کارها بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار محتوای مخرب و بدافزار با هوش مصنوعی توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و پیاده سازی ربات‌های چت با هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی معرفی توزیع‌های احتمال و استفاده از آن‌ها در تحلیل آماری پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین آزمون فرضیه یک‌طرفه و دوطرفه تحلیل عاملی در شناخت الگوها و ارتباطات بین متغیرها تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌سازی و تطبیق خودکار روش‌های آموزش با هوش مصنوعی طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های ارتباطی با هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه سازی فرایند‌های لجستیک و مدیریت با هوش مصنوعی بهینه سازی فرایند بازاریابی و تبلیغ با هوش مصنوعی بهبود کیفیت خدمات مشتریان با هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی فرایند تولید با هوش مصنوعی تحلیل داده در بهبود کیفیت محصولات و خدمات تحلیل داده در تحقیق و توسعه محصولات جدید تحلیل داده در علوم روانشناسی چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار تجزیه و تحلیل داده‌ها چیست و چگونه انجام می‌شود؟ چند نوع هوش مصنوعی وجود دارد؟ نحوه محاسبه سهم بازار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران وب سایت‌های برتر ایران اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن افزایش ترافیک سایت تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار براورد اطلاعات جمعیتی ایران روش‌های رونق کسب و کار با بازاریابی دیجیتال چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ تجزیه و تحلیل بیگ دیتا در بازاریابی دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ سبک ورود به بازار آمار مصرف کالباس در ایران برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار آمار بارندگی در ایران آمار فروش اینترنتی انتخاب لوازم بهداشتی مرغوب برندینگ چیست؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ کاربردهای بازاریابی داده محور اهمیت کلان داده‌ها در بازاریابی مراحل قیمت گذاری داده‌نما در بازاریابی عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی داشبورد سایز بازار چیست؟ تحلیل داده و ضرورت استفاده از آن در کسب‌وکارها اندازه بازار کدام مداد رنگی به صرفه‌تر است؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار قیمت‌گذاری موبایل چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری کتاب قیمت‌گذاری سیم‌کارت آمار بانک‌ها در ایران قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ روش‌های قیمت‌گذاری زمین استراتژی قیمت گذاری ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟ عملکرد محصول هدف فروش منجر به فروش نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش متوسط نرخ تبدیل