سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/08/30
474


آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟

دسترسی سریع



همیشه یکی از روش‌های افزایش متقاضی برای فروش محصولات، بعد از جلب رضایت و اعتماد مشتری کاهش قیمت بوده است که در اکثر موارد جواب مثبتی می‌دهد. در این زمینه باید احتمال خطر در مسیر پرریسک کاهش قیمت را دقیق مورد بررسی قرار دهید چرا که اعتماد مشتری مهم‌ترین عامل پیشبرد کار شماست تا سرگذشت این تصمیم‌گیری شما دچار چالش‌های جبران‌ناپذیری نشود.

اصول کاهش قیمت

ایجاد اعتماد در کیفیت

برای ایجاد کاهش قیمت در محصولات باید در نظر داشت که ضمن ایجاد مشتری بیشتر اعتماد مشتریان نسبت به کیفیت محصول از بین نرود. از این‌رو باید اصولی و بادقت قیمت‌ها را کاهش داد. همیشه هر فردی تمایل به خرید محصولی دارد که کیفیت آن مناسب باشد هرچند آن محصول قیمت نسبتاً بالایی داشته باشد اما اصل بر کیفیت و ماندگاری خواهد بود. پس باید حواسمان به از بین نرفتن اعتماد مشتری باشد. بنابراین با هدف جلب اعتماد مشتری به علت کاهش قیمت و داشتن کیفیت سابق راهکاری وجود دارد با عنوان ضمانت یا خدمات پس‌ از فروش که برای ثبات کیفیت قبل می‌توان ارائه کرد.

کاهش قیمت طولانی

برای اقدام به کاهش قیمت باید توجه کرد که گاهی کاهش قیمت طولانی سبب می‌شود تا مشتری ارزش و کیفیت محصول را با قیمت کاهش یافته در ذهن خود ثبت می‌کند از این‌رو دیگر قیمت قبل حکم نرخ قیمت برای محصول با کیفیت کم را دارد چون مشتری فکر می‌کند هزینه بالایی برای یک کیفیت پایین را پرداخت می‌کند. بنابراین بهتر است برای کاهش قیمت‌ها زمان محدودی را تعیین کنید.

سود در کاهش قیمت

کاهش قیمت‌ها باید به نحوی انجام پذیرد که حداقل سود قدیم خود را داشته باشید پس کاهش قیمت را اصولی و با در نظر گرفتن سود بلندمدت خود و بدون ریسک ایجاد کنید.

برای فروش بیشتر ضمن کاهش قیمت می‌توان راهکارهایی که برای فروش بیشتر در حالت عادی استفاده می‌شود را هم در مواردی که کاهش قیمت را قرار می‌دهیم اجرا کنیم:

تخفیف‌دادن

تخفیف به ظاهر موجب جلب مشتری می‌شود ولی در باطن فقط ضرر تلقی خواهد شد اما اگر هدیه‌ای به جای تخفیف به مشتری بدهید در ذهن و خاطر او خواهد ماند و سبب می‌شود تا چند جا هم این موضوع را تعریف کند علاوه بر آن شما دو محصول را فروخته‌اید محصولی که به عنوان هدیه داده‌اید صرفاً یک هدیه کوچک است که قیمتی کمتر از مبلغ تخفیف درخواستی مشتری دارد.

معرفی محصولات دیگر

یکی از روش‌های کاربردی در فروش بیشتر معرفی محصولات دیگر است چرا که گاهی مواقع محصولی که مشتری تصمیم به خرید آن دارد احتیاج به محصولات مرتبط به خود دارد. به عنوان مثال کسی که شمعدان می‌خرد حتما به پیشنهاد شما در رابطه با خرید شمع پاسخ مثبتی می‌دهد.

اطلاعات کافی از محصول

وقتی فروشنده اطلاعات کافی برای معرفی محصول دارد لزوماً نباید تخصصی و پیچیده توضیح دهد زیرا باعث سردرگمی می‌شود ولی با برخی توضیحات ساده و کاربردی می‌تواند خریدار را مجاب‌تر کند.

بازاریابی

با آموزش روش‌های افزایش فروش از طریق بازاریابی می‌توان کمک شایانی جهت جلب مشتری کرد.(تبلیغ برای کاهش قیمت‌های صورت گرفته)

کلام آخر

با توجه به موارد گفته شده و بررسی‌های انجام گرفته در خصوص تحلیل تاثیر کاهش قیمت محصولات در افزایش فروش باید گفت که ساده و سریع انجام نمی‌پذیرد نیاز به تخصص و مهارت دارد. بیش‌ترین کاربرد در کاهش قیمت جهت افزایش فروش در کالاهایی است که نسبتاً عمر کمتری دارند و عملاً فاسد شدنی نام می‌گیرند تا مشتریان با کاهش قیمت آن‌ها‌ مجاب به خرید شوند.




مقالات مرتبط


آمار و کاهش ابعاد: راهی برای ساده‌ سازی الگوریتم‌ های هوش مصنوعی استفاده از توزیع نرمال در طراحی شبکه‌ های عصبی آیا کافه‌ داری هنوز یک شغل پردرآمد است؟ آمار های تازه از این صنعت آمار جذاب از رفتار مشتریان کافه‌ها؛ چه چیزهایی سفارش می‌دهند؟ کدام استان‌ها در صنعت کافه‌داری پیشرو هستند؟ بررسی آمار منطقه‌ای آمار مشتریان وفادار کافه‌ها؛ آیا این بازار پتانسیل بیشتری دارد؟ صنعت کافه‌داری در ایران در 1403؛ آمارهایی که همه را شگفت‌زده می‌کند! چرا تعداد کافه‌ها در تهران به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است؟ آمار کافه‌داری در شهرستان‌ها؛ کدام مناطق بیشترین رشد را دارند؟ چند کافه در ایران تعطیل شده‌اند؟ آمار واقعی از این صنعت پرچالش محبوب‌ترین منوهای کافه‌های ایران؛ آمار رسمی از رفتار مشتریان چه عواملی تعداد کافه‌ها را در ایران افزایش داده‌اند؟ نگاهی به آمار و دلایل آمار افتتاح کافه‌ها در سال گذشته؛ آیا شاهد رونق بیشتری خواهیم بود؟ چند درصد مشتریان کافه‌ها به‌طور منظم بازمی‌گردند؟ آمار جالبی که باید بدانید آمار مصرف قهوه در کافه‌های ایران؛ نوشیدنی محبوب کدام است؟ رشد بی‌سابقه کافه‌ها در ایران؛ آمار رسمی منتشر شد! چه تعداد کافه در ایران فعالیت دارند؟ داده‌های جدید را بخوانید! آمار واقعی تعداد کافه‌های تهران؛ چرا این شهر محبوب کافه‌داران است؟ صنعت کافه‌داری در ایران؛ آیا این بازار همچنان سودآور است؟ کدام شهر ایران بیشترین کافه‌ها را دارد؟ بررسی آمار جذاب آمار شگفت‌انگیز کافه‌های ایران در ۱۴۰۲؛ آیا رشد ادامه دارد؟ ۵ آمار کلیدی که نشان می‌دهد چرا اصفهان مقصد اول گردشگران است! اقتصاد اصفهان در اعداد؛ تحلیل داده‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کند! شگفت‌انگیزترین آمارها درباره جمعیت و رشد شهری اصفهان آیا می‌دانید چند درصد گردشگران خارجی اصفهان را انتخاب می‌کنند؟ ۱۰ آمار حیرت‌انگیز درباره اصفهان که هر ایرانی باید بداند! رازهای ناگفته آمار توسعه اقتصادی اصفهان در سال‌های اخیر ۵ اشتباه رایج در تحلیل آمار و دیتا که ممکن است هزینه‌ساز شود راز موفقیت استارتاپ‌ها: مدیریت هوشمند آمار و دیتا قیمت‌گذاری خدمات نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت کارهای روزانه دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی استراتژی قیمت گذاری ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری افزایش کارآفرینی در ایران کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟ پر سودترین کالاهای صادراتی ایران نرخ بیکاری جوانان تحصیل کرده نرخ بیکاری جمعیت با سواد شهرها، مساله های شهری، داده های شهری–بحران ها و سوانح نوسانات در قیمت مسکن واردات موز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ به عراق افزایش تولد نوزادان پسر نسبت به دختر اقتصاد ایران در سال 1400 تأثیر تورم بر قیمت مسکن رشد اقتصادی در سال ۱‍۴۰۰ شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – زیرساخت تغییرات نرخ تورم از سال 1399 تا 1400 شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – شهر هوشمند تغییرات نرخ طلا نسبت به سال 99 سهم واردات کفش به لبنان به طور کلی در سال ۲۰۱۸ مصرف سالانه خرما در عراق مصرف سرانه خرما در عراق حجم واردات برنج به عراق:

داشبورد‌های مرتبط