کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/31
333


داشبورد میانگین حسابی


در زمان مدرسه کسب معدل بالا یکی از دغدغه‌های همه ما بوده است. هرچقدر نمره بالاتری داشتیم طبیعتاً معدل بالاتری هم در کارنامه‌های ما ثبت می‌شد. روش به دست آوردن معدل هم به قدری ساده بود که همگی بلد بودیم. به عبارتی معدل گرفتن نمرات همان میانگین حسابی بود. یعنی کل نمرات را جمع و در انتها تقسیم بر تعداد آن‌ها می‌کردیم. حالا قصد داریم در خصوص میانگین حسابی و کاربرد آن در داشبورد میانگین حسابی توضیحاتی ارائه دهیم.

معیار میانگین حسابی

میانگین حسابی گرفتن برخلاف برداشتی که از اسم آن می‌شود معنی عدد وسط را نمی‌دهد. همانطور که پیش‌تر گفتیم میانگین حسابی یا معدل‌گیری با مجموع داده‌های عددی تقسیم بر تعداد آن بدست می‌آید. اما اگر اعداد منفی هم داشتیم روال چطور پیش می‌رود؟ اگر در مجموعه اعداد ما عدد یا اعدادی منفی هم وجود داشت به همان ترتیب با در نظر گرفتن آن‌ عدد منفی جمع می‌کنیم. میانگین‌های این‌چنینی را میانگین حسابی نام گذاری کرده‌اند.

مثال:

 [2و7-و10و1-]

4=(1-)+10+(7-)+2

1 = 4/4

تعداد ÷ مجموع = میانگین حسابی

میانگین حسابی در دسته معیارهایی قرار دارد که درک آن آسان خواهد بود. به طور کلی می‌توان میانگین حسابی را جایگزینی برای داده‌هایی که کنار گذاشته شده‌اند دانست. اما میانگین‌های حسابی یک نمونه گویا از یک مجموعه داده‌اند که در تحلیل داده‌ها زیاد استفاده می‌شوند.

کاربرد داشبورد میانگین حسابی

داشبوردهای میانگین حسابی هم امروزه پرکاربرد شده‌اند. در داشبوردهای میانگین حسابی شاهد تحت تأثیر بودن آن به داده‌های بزرگ‌تر هستیم. در اکثر کارهای اداری و سازمان‌ها استفاده از اکسل بسیار به چشم می‌خورد. خروجی گرفتن از دیتاها، انواع تابع‌ها بعلاوه نمودارها از پرکاربردترین موارد در استفاده اکسل‌ها است. تابع میانگین حسابی در اکسل توسط مجموعه‌ای از اعداد به دست می‌آید که می‌توانیم با انتخاب سلول‌های مورد نظر این کار را انجام دهیم. ما در داشبورد میانگین حسابی فرآیند میانگین‌گیری را سریع و با صحت کامل انجام می‌دهیم. در تمامی عملیات میانگین‌گیری که به داده‌های شما مربوط می‌شود داشبورد میانگین حسابی درست‌ترین انتخاب خواهد بود. با کم‌ترین خطا و بیشترین امکانات از داشبورد میانگین حسابی می‌توانید استفاده کنید.

کلام آخر

برای نخستین بار چنین ویژگی‌هایی را اس‌دیتا در قالب داشبورد میانگین حسابی برای ارائه به مخاطبان خود آماده کرده است. این داشبورد طوری طراحی شده که هر گونه نیازی به داشبورد میانگین حسابی را برطرف خواهد کرد.




برچسب‌ها:

داشبورد داشبورد فروش بی سوادی میانگین حسابی میانگین هندسی

مقالات مرتبط


کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان‌ها کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود فرآیندهای اداری پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی انواع توزیع‌های احتمال و کاربردهای آن‌ها در تحلیل داده‌ها معرفی مفاهیم پایه تحلیل داده‌های بزرگ و نحوه پردازش آن‌ها مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی ضریب همبستگی چیست؟ چگونه در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود؟ روش‌های کاهش ابعاد در تحلیل داده‌ها و کاربردهای هرکدام کاربرد آمار در تحلیل داده‌های پزشکی و آزمایشگاهی مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها کاربرد تحلیل داده‌های بزرگ در شناسایی الگو و پیش‌ بینی داده‌ها تحلیل عددی در آمار و کاربرد آن در مسائل علمی کاربرد تحلیل بیزی در پیش‌بینی و ارزیابی خطا کاربرد تحلیل ترکیبی داده‌ها در تحلیل داده‌های چند متغیره کاربرد تحلیل عاملی در تحلیل داده‌ های بزرگ و مجموعه‌های پیچیده تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری کاربرد آمار پیشرفته در تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده تحلیل داده‌های مکانی و کاربردهای جغرافیایی تحلیل داده‌های زمانی و پیش‌بینی رویدادها استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار