اندازه بازار معیاریست که برای بسیاری از شرکتها و سازمانها از اهمیت بسزایی برخوردار است. به خصوص شرکتهای تولیدی! منظور از شرکتهای تولیدی، سازمانهایی هستند که محصول یا کالایی را تولید میکنند و آن را در اختیار مردم قرار میدهند. اندازه بازار شرکتهای تولیدی باید به درستی محاسبه گردد در غیر این صورت ممکن است باعث شکست سازمان یا مجموعه گردد. در این راستا در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی اندازه بازار شرکتهای تولیدی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
در مقالات گذشته اندازه بازار یا مارکت سایز اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادهایم. باید اشاره شود که اندازه بازار به معنای تعداد کل خریداران بالقوه یک محصول یا خدمات در یک بازار معین میباشد، همچنین این شاخص کل درآمدی که این فروشها ممکن است ایجاد کند، را شامل خواهد شد. محاسبه اندازه بازار، برای بسیاری از شرکتهای تولیدی و شرکتهای وارد کننده و صادر کننده محصولات (شرکتهای بازرگانی) از اهمیت بسزایی برخوردار است. با محاسبه این معیار میتوان میزان سودی که شرکت از تولید و ارائه محصولات در بازار به دست میآورد را میتوان تخمین زد.
شایان ذکر است که تصورات اشتباه و سردرگمی بسیاری درباره معنای واقعی اندازه بازار شرکتهای تولیدی یا سایر سازمانها وجود دارد. این موضوع میتواند منجر به تصمیمگیری اشتباه افراد یا عدم استفاده حداکثری از استراتژی آنها گردد. بنابراین بسیار مهم است که این معیار را به درستی محاسبه کرده و آن را در تصمیمگیریهای سازمانی خود بکار ببرید. اگر بتوانید اندازه بازار خود را به طور دقیق تعیین کنید، مزیت بزرگی است و به شما این امکان را میدهد تا سرمایهگذاری بهتر و برنامههای شفافتری داشته باشید و از وارد شدن به یک استراتژی که آیندهای ندارد، جلوگیری به عمل آورید.
محاسبه اندازه بازار یکی از مهمترین اقدامات قبل از راهاندازی هر کسب و کار بشمار میآید. بعلاوه شرکتهای تولیدی قبل از آنکه محصول یا کالایی را به بازار عرضه کنند، لازم است تا اندازه بازار خود را محاسبه کرده و آن را در تصمیمات خود بکار ببرند. در واقع اندازه بازار، میزان جذابیت و پتانسیل موفقیت یک کسب و کار را نشان خواهد داد و همچنین به شما کمک میکند در مورد ورود به آن کسب و کار راحتتر تصمیمگیری نمایید.
اندازه بازار برای شرکتهای تولیدی در جذب سرمایهگذار اهمیت بسزایی دارد. در واقع از جمله موارد و فاکتورهای بسیار مهمی که سرمایهگذاران قبل از سرمایهگذاری برای تولید محصولات یا کالاهای خاص در نظر میگیرند این است که تا چه حد بازار مورد فعالیت شرکت مورد نظر بزرگ است! هرچه بازار فعالیت سازمان بزرگتر باشد و به عبارتی افراد بیشتری از آن محصول خریداری کنند، به طور قطع سود حاصل نیز بیشتر خواهد شد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که سرمایهگذار با در نظر گرفتن اندازه بازار قابل دسترس تصمیم میگیرد که در یک کسب و کار سرمایهگذاری کند یا خیر! بنابراین محاسبه اندازه بازار شرکتهای تولیدی بسیار مهم است. اگر شرکت شما جزء شرکتهای بزرگ در حوزه فعالیتتان نیست؛ محاسبه اندازه بازار تاثیر بسیار زیادی بر روی ارزشگذاری آن دارد. بنابراین اگر در مسیر رشد شرکت تولیدی یا سازمان خود نیازمند جذب سرمایه هستید، لازم است که از همان ابتدا اندازه بازار خود را به درستی محاسبه فرمایید. از دیگر اهمیتهای محاسبه اندازه بازار شرکتهای تولیدی میتوان به موارد مهم زیر اشاره داشت:
به خاطر داشته باشید که در بازارهایی که قبلا شکل گرفته است محاسبه اندازه بازار به راحتی انجام خواهد شد. اما برای شرکتهای تولیدی تازه تاسیس که معمولا ارزش پیشنهادی جدیدی را ارائه میدهند و اطلاعاتی از مشتریان بالقوه، توانایی خرید آنها و.. ندارند، محاسبه اندازه بازار سختیهای خود را دارد! حال ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چگونه میتوان اندازه بازار را محاسبه کرد؟ در بازارهایی که پیوسته در حال تغییر و رشد است اندازه بازار چگونه محاسبه میشود؟
با افتخار بیان میشود که تیم متخصص اس دیتا، پلتفرمی را طراحی کرده است که با استفاده از آن میتوان اندازه بازار شرکتهای تولیدی و همچنین سایر شرکتها را محاسبه کرد. کاربرد این داشبورد بسیار ساده است و میتوان از آن اطلاعات مهمی را دریافت کرد. در این داشبورد اطلاعات جمعیت هر استان بر اساس سن، جنسیت، محل زندگی و دهکهای درآمدی تفکیک شده است. برای مشاهده این داشبورد میتوانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.
برای مشاهده داشبورد سایز بازار روی لینک زیر کلیک کنید
مشاهده داشبورد
برای تحقیقات بازار شرکت خود به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان و متخصصان در این خصوص مشورت نمایید.