کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/11/13
262


محاسبه هوشمند اندازه بازار


محاسبه اندازه یا سهم بازار در کسب و کارهای مختلف بسیار مهم است و باید با توجه به اصول و قواعدی در این زمینه انجام شود. اگر یک سازمان بخواهد در تولید و فروش محصولات و خدمات خود به نوک قله برسد، باید شناخت کاملی از بازار داشته باشد تا بتواند بر اساس آن تصمیم‌گیری‌های منطقی انجام دهد. از آنجا که سهم بازار یک فاکتور بسیار مهم در کسب و کارهای بزرگ و کوچک به شمار می‌آید و محاسبه دقیق آن سبب می‌شود که سازمان‌ها با دید جامع محصولات را عرضه کنند، بنابراین استفاده از روش‌های هوشمند و دقیق در این حیطه می‌تواند بسیار مفید واقع شود. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی محاسبه هوشمند اندازه بازار بپردازیم و اطلاعاتی بسیار مهم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات تکمیلی تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

 

اندازه بازار چیست؟

اگر بخواهیم به صورت ساده اندازه یا سهم بازار را تعریف کنیم، باید اشاره نماییم که اندازه بازار به معنای تعداد افراد در یک بازار خاص می‌باشد که جزء خریداران بالقوه یک محصول یا کالا و حتی یک خدمت به شمار می‌روند. سازمان‌ها باید پیش از ارائه محصول یا سرویس خود، از اندازه بازار اطلاع داشته باشند و بدانند که محصول مورد نظر برای چه رده سنی مناسب است؟! آیا خریداران بالقوه محصول به تعداد کافی هستند؟! و ...

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که محاسبه اندازه بازار امری پیچیده بوده و متاسفانه راهکارهایی که برای محاسبه آن وجود دارد، ممکن است پاسخگو نیاز مدیران نباشد. از این رو طراحی داشبوردهای هوشمند می‌تواند راهی سریع و دقیق برای محاسبه سهم بازار بوده و سازمان‌های بزرگ و کوچک را در این عرصه یاری کند.

 

آیا بدون محاسبه اندازه بازار می‌توان محصولی را ارائه داد؟!

پاسخ به این سوال نیاز به دید وسیعی نسبت به کسب و کارها دارد. در واقع تنها عرضه یک محصول یا خدمت به بازار مهم نیست بلکه تولید آن محصول، داشتن سرمایه کافی برای تولید، یافتن سرمایه‌گذار، توانایی رقابت در بازار و ... نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و در واقع بدون داشتن اطلاعات کامل از بازار و برنامه‌ریزی کلی امکان موفقیت و کسب فروش بالا از یک محصول تقریبا برابر صفر است! امروزه برنامه ریزی برای هر کسب و کاری در اولویت بوده به خصوص برای سازمان‌هایی که فرآیند فروش ادامه حیات آن‌ها را منجر می‌شود! در واقع سهم بازار تنها فاکتور اساسی است که می‌تواند ارزش کالا و پتانسیل فروش آن را تامین کند و حتی اگر به هیچ سرمایه گذاری نیازی نداشته باشید، محاسبه دقیق آن می‌تواند سود بسیاری را برای شما به ارمغان بیاورد.

قسمت مهمی از برنامه ریزی فروش برای کارخانه‌ها و سازمان‌هایی که محصولات و خدماتی را به جامع عرضه می‌کنند، اندازه بازار و محاسبه آن می‌باشد. بنابراین بهتر است که قبل از تولید و ارائه یک کالا برنامه‌ریزی مناسبی داشته و تحقیقات بازار گسترده‌ای در این بخش صورت بگیرد.

 

داشبورد چیست؟

امروزه استفاده از هوش تجاری برای انجام امور مختلف رایج می‌باشد و به نوعی عملکرد سازمان‌ها را بهبود می‌بخشد. به صورت کلی داشبوردها یکی از پایه‌های مهم هوش تجاری به شمار می‌آید. هوش تجاری شامل 4 مولفه یا پایه بسیار مهم است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

·       انبار داده

·       ابزارهای تحلیلی

·       مدیریت فرآیندهای تجاری

·       داشبورد مدیریتی

داشبوردها برنامه‌هایی بسیار راهبردی و مناسب می‌باشند که با توجه به اهداف مختلفی توسط تحلیل‌‌گران داده طراحی و ساخته می‌شوند. برای طراحی داشبوردها به اطلاعات خاصی نیاز است. این اطلاعات از بخش‌های مختلف سازمان گرفته می‌شود و در انبار داده‌ها یکپارچه سازی شده و  امکان اندازه‌گیری معیارها و شاخص‌های کلیدی از طریق منابع اطلاعاتی ایجاد می‌گردد. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که ساختار اطلاعات یکپارچه شده باید به صورتی باشد که تمامی معیارها و شاخص‌ها (به عنوان مثال معیارها و شاخص‌های تحقیقات بازار) بر روی آن‌ها مشخص بوده و همچنین امکان آنالیز و تحلیل اطلاعات بر اساس هر کدام از شاخص‌ها بر روی داشبورد وجود داشته باشد. هر داشبورد باید ساختاری منسجمی داشته باشد که بتواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیران و کارمندان یک شرکت یا سازمان قرار دهد و آن‌ها بر اساس اطلاعات در دسترس بتوانند دید کلی نسبت به امور خود داشته باشند. بنابراین وجود داشبورها اعم از داشبوردهای تحقیقات بازار و مدیریتی یک نیاز اساسی برای هر کسب و کار به شمار می‌آید.

 

داشبورد اندازه بازار:

یکی از داشبوردهای کارآمدی که توسط تیم اس دیتا طراحی شده است، داشبورد تحقیقات بازار می‌باشد. این داشبورد با تکیه بر اطلاعات آماری و جمعیتی دید بسیار صحیحی را نسبت به اندازه بازار مصرفی به شما ارائه می‌دهد. به علاوه می‌تواند سهم بازار هر سازمان را بر اساس موارد مختلفی مانند سن، مکان زندگی، جمعیت و ... محاسبه نماید و اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهد.

به صورت کلی روش‌های مختلفی برای محاسبه اندازه بازار وجود دارد. روش‌های قدیمی ممکن است کمی زمان‌بر باشد و همچنین نتواند چشم‌انداز درستی از بازار ارائه دهد. اما روش‌های جدید و نوین که بر اساس هوش تجاری بنا شده‌اند، به عنوان یکی از بهترین و سریع‌ترین راهکارها شناخته شده و متخصصان تحلیل داده بهره‌گیری از این روش‌های نوین را توصیه می‌کنند.

 

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه نمایید.  

 




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی نرم افزار اس دو تحقیق بازار خان به بین سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار بهترین سایت های تحلیل بازار بورس تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ اندازه بازار شیر محاسبه هوشمند اندازه بازار گوشت محاسبه اندازه بازار شیر اندازه بازار گوشت در ایران محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه هوشمند اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران محاسبه هوشمند سایز بازار کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری هوشمند کاربرد داده در بهبود فرآیندهای مشتری محور کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری کاربرد داده در تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان‌ها کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی کاربرد داده در تحلیل متن و استخراج اطلاعات کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی اینترنتی کاربرد داده در بهبود فرآیندهای ارتباطی و نظارتی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در تحلیل فاکتورهای اقتصادی و بازاریابی کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود فرآیندهای اداری کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های تولید کاربرد داده در تجزیه و تحلیل رقابت بازار کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات مشتری کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در ایجاد شهرهای هوشمند کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات کاربرد داده در بهینه‌سازی عملکرد سازمانی کاربرد داده در بهبود فرآیندهای تولید تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی تحلیل داده در پیشبینی مشکلات فنی و ارائه راهکار پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده در مدیریت منابع انسانی و بهبود عملکرد پرسنل انواع توزیع‌های احتمال و کاربردهای آن‌ها در تحلیل داده‌ها معرفی مفاهیم پایه تحلیل داده‌های بزرگ و نحوه پردازش آن‌ها مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فرآوری و تولید مواد غذایی کاربردهای هوش تجاری در صنعت مدیریت زباله و بازیافت کاربردهای هوش تجاری در صنعت مشاوره و خدمات مدیریتی کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازیابی اطلاعات و داده‌کاوی کاربردهای هوش تجاری در صنعت و تولید کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازاریابی و تبلیغات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات هوش تجاری و کاربردهای آن در مدیریت پروژه و تیم‌های کاری هوش تجاری و کاربردهای آن در تولید مواد و صنایع شیمیایی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت آب و فاضلاب و مدیریت منابع آب هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مشاوره و خدمات حقوقی ضریب همبستگی چیست؟ چگونه در تحلیل داده‌ها استفاده می‌شود؟ روش‌های کاهش ابعاد در تحلیل داده‌ها و کاربردهای هرکدام مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها کاربرد تحلیل داده‌های بزرگ در شناسایی الگو و پیش‌ بینی داده‌ها هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت معدن و استخراج هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت خدمات بهداشتی و درمانی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت لوازم خانگی و الکترونیک مصرفی استفاده از مدل سازی گراف در تحلیل داده‌ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار کاربردهای هوش تجاری در صنعت بیمه و خدمات مالی کاربردهای هوش تجاری در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد تحلیل عاملی در تحلیل داده‌ های بزرگ و مجموعه‌های پیچیده بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فناوری اطلاعات استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده کاربرد آمار پیشرفته در تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده تحلیل داده‌های بزرگ و مدیریت حجم بالای داده کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری مفاهیم پایه آمار پیشرفته مانند توزیع‌های پیچیده و مدل‌سازی خطی تحلیل داده‌های مکانی و کاربردهای جغرافیایی بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده تحلیل داده‌های زمانی و پیش‌بینی رویدادها استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بازاریابی برای شناسایی چالش‌ها و فرصت‌های بازار استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها بهبود سیستم‌های مدیریت زنجیره تأمین با هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های خدمات مالی با هوش مصنوعی بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی تصمیم گیری هوشمند برای تحلیل داده‌ها با هوش مصنوعی بهبود تجربه کاربری وب سایت با هوش مصنوعی بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی در کارها بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار محتوای مخرب و بدافزار با هوش مصنوعی توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و پیاده سازی ربات‌های چت با هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی معرفی توزیع‌های احتمال و استفاده از آن‌ها در تحلیل آماری پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل رگرسیون و کاربردهای آن در تحلیل داده‌ها تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی ساخت و بهبود سیستم‌های ترجمه با هوش مصنوعی بهینه‌سازی و تطبیق خودکار روش‌های آموزش با هوش مصنوعی طراحی و بهینه‌سازی سیستم‌های ارتباطی با هوش مصنوعی بهبود تشخیص و پیش‌بینی خطا در سیستم‌های برقی با هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه سازی فرایند‌های لجستیک و مدیریت با هوش مصنوعی بهینه سازی فرایند بازاریابی و تبلیغ با هوش مصنوعی بهبود کیفیت خدمات مشتریان با هوش مصنوعی بهبود کیفیت خدمات پزشکی با هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی فرایند تولید با هوش مصنوعی تحلیل داده در بهبود مدیریت موجودی تحلیل داده در بهبود کیفیت محصولات و خدمات تحلیل داده در تحقیق و توسعه محصولات جدید چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی هوشمند سازی کارهای شرکت اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟ داشبورد اندازه بازار نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت کارهای روزانه چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها سبک ورود به بازار انواع داشبوردهای تحقیقات بازار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار داشبوردهای تحقیقات بازار ارزش هوش تجاری در کسب‌وکارها استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ داشبورد سایز بازار چیست؟ داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری تحلیل داده و ضرورت استفاده از آن در کسب‌وکارها اندازه بازار روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ واردات موز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ به عراق