نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 11 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/10/06
383


نرم افزار مدیریت کارهای اداری


دیگر دوران بی برنامه‌گی تمام شده است. دیگر نگران حرکت در مسیر اهداف خود نباشید! با نرم افزار مدیریت کارهای اداری می‌توانید به هر آنچه که دوست دارید برسید. هدف گذاری کنید، در مسیر قدم بردارید، کارهای خود را تیک بزنید. در کل عدم برنامه‌ریزی مناسب و حرکت در راستای اهداف، برای سازمان‌ها و ارگان‌ها بسیار مخرب است. این موضوع حتی می‌تواند منجر به ور شکستگی ارگان‌ها نیز بشود. به همین دلیل همه مدیران و کارمندان باید بتوانند برنامه ریزی صحیحی داشته باشند و امور خود را مدیریت نمایند. یکی از نرم‌افزارهایی که می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد، نرم افزار مدیریت کارهای اداری می‌باشد. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی اس‌دو (sdo) یا پلتفرم مدیریت کارهای اداری بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

نرم‌افزار مدیریت کارهای اداری:

امروزه استفاده از پلتفرم‌ها و نرم‌افزارهای مدیریتی و تسک محور بسیار رایج است. متخصصان و کارشناسان در حوزه طراحی پلتفرم‌ها و نرم‌افزارها، ابزارهایی را بوجود آورده‌اند که برای همه سازمان‌ها و ارگان‌ها مناسب می‌باشد. در واقع باید اشاره شود که نرم افزار مدیریت کارهای اداری ابزارهایی هستند که برای خودکارسازی و تسریع کارهای اداری رایج در سازمان‌ها و کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کارهای اداری و انجام صحیح آن‌ها:

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که منظور از کارهای اداری چیست!؟ نرم افزار مدیریت کارهای اداری چگونه می‌تواند به انجام این کارها کمک کند؟!

برای پاسخ به این سوال می‌توان اذعان داشت که در محیط‌های اداری کارهایی وجود دارد که به صورت روزانه انجام می‌شود. برخی از این کارها عمومی و برخی از آن‌ها اختصاصی هستند. کارهای اختصاصی اموری هستند که به صورت تخصصی در واحدهای مختلف سازمان صورت می‌گیرند، مانند کارهای واحد مالی یا واحد فروش!  

کارهای اداری عمومی اموری هستند که در واحدهای متعددی انجام شده و یا تمامی سازمان درگیر آن‌ها هستند. شما در هر واحدی که مشغول انجام کارها باشید، به انجام امور اداری تخصصی و عمومی نیز می‌پردازید! بنابراین استفاده از پلتفرم‌های تسک محور می‌تواند در انجام امور اداری بسیار اثر بخش باشد. شما می‌توانید تمامی امور خود را به صورت روزانه برای این نرم افزار‌ها تعریف کنید و در پایان کارهایی که انجام داده‌اید را تیک بزنید.

اهمیت استفاده از نرم افزار مدیریت کارهای اداری:

زمانی که سازمان‌ها و شرکت‌ها از پلتفرم‌های برنامه ریزی و تسک محور استفاده می‌کنند، می‌توانند سیر انجام امور را در قالب گزارش‌ها مشاهده کنند. بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت کارهای اداری، اهمیت بسزایی برای ارگان‌ها دارد. از آنجایی که در هر واحد، امور خاصی تعریف شده است، با استفاده از این نرم افزار می‌تواند روند پیشرفت کارها را مشاهده کرد. از طرف دیگر افراد و کارمندانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند با انجام امور خود و دیدن روند پیشرفت‌شان احساس بهتری داشته باشند.

نرم افزار مدیریت کارهای اداری، ابزارها و پلتفرم‌هایی هستند که به خودکارسازی یا دیجیتالی کردن کارهای اداری رایج در سازمان‌ها می‌پردازند. خودکارسازی و قرار دادن یادآور برای آن‌ها باعث می‌شود که دیگر هیچ‌کاری انجام نشده نباشد! نرم افزار مدیریت کارها، به نوع کار و وظایفی که خودکار می‌کنند، انواع مختلفی دارند. گاهی اوقات هر سازمان یک پلتفرم و یک نرم‌افزار خاص را برای خود سفارش می‌دهد.

 

اس دو پلتفرم قدرتمند انجام امور اداری:

اس دو پلتفرمی است که توسط تیم متخصص اس دیتا، طراحی شده و می‌تواند در انجام امور شرکت بسیار موثیر واقع شود. این نرم افزار مدیریت کارهای اداری، با داشتن ویژگی‌هایی مانند تیک زدن کارها، تاریخ‌شمار، یادآور، امتیازدهی، گزارش‌دهی و ... یکی از بهترین پلتفرم‌های تسک محور است. این پلتفرم از مزایای دیگری نیز برخوردار است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

پشتیبانی از تقویم شمسی:

این نرم افزار مدیریت کارهای اداری، از تقویم شمسی پشتیبانی می‌کند. جهت مدیریت بهتر زمان‌بندی کارها و همچنین یادآوری وظایف در تاریخ مشخص از تقویم شمسی (تقویم فارسی) استفاده شده است. تقویم به صورت ماه به ماه و روز به روز در این  پلتفرم قرار گرفته است.

گزارش دهی در قالب نمودارها:

این پلتفرم قابلیت گزارش دهی در قالب نمودارها را دارد. همین موضوع سبب می‌شود که شما بتوانید پروژه‌های خود را با استفاده از نمودارها و گزارش‌گیری بهتر مدیریت کنید. باید اشاره شود که کلیه فعالیت‌ها را باید در قالب‌های مختلف وارد کرده و بعد از انجام آن‌ها گزارش پیشرفت را مشاهده کنید.

نگهداری از داده‌ها و اطلاعات:

یکی‌دیگر از ویژگی‌ها و مزایای نرم افزار مدیریت کارهای اداری اس دو، نگهداری از اطلاعات است. اس دو به صورتی طراحی شده است که تاریخچه و سابقه تمامی اطلاعات و تغییرات ثبت می‌گردد و قابل پیگیری است.   

ایجاد و پیگیری صورتجلسات:

شما حتی می‌توانید در اس دو صورتجلسات خود را وارد کرده و آن‌ها را پیگیری کنید. در این نرم افزار مدیریتی، امکان ایجاد وظایف برای افراد تیم در قالب صورتجلسه به همراه موضوع و تاریخ جلسه وجود دارد تا ارتباط بین وظایف به تفکیک جلسات محفوظ شود.

 

سخن پایانی:

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم افزار مدیریت کارهای اداری اس دو، به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.  



برچسب‌ها:

تحلیل داده دیتا سیستم پیشنهاد دهنده نرم افزار اس دو