نازنین زنجیران

مطالعه این مقاله حدود 13 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1402/06/05
222


تحقیقات بازار آنلاین چیست؟


انجام تحقیقات بازار یک امر بسیار مهم و اساسی برای سازمان‌ها و شرکت‌های فعالی است که در صنایع مختلف به کار مشغول هستند. به صورت کلی برای آنکه بتوانید در هر کاری به موفقیت برسید و در آن رشد پیدا کنید، نیاز به تحقیقات و پس از آن اجرای نتایج تحقیقات دارید. موفقیت در صنایع مختلف نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای رسیدن به جایگاهی مناسب، نیازمند تحقیقات بازار است. به صورت کلی موفقیت در هر کسب و کار در ابتدا به تحقیقات و بررسی در بازار مربوطه و پس از آن اجرای تحقیقات خواهد بود. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا تحقیقات بازار در فضای آنلاین نیز انجام می‌شود؟ تحقیقات بازار چیست و چرا اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این قبیل سوالات تا انتهای این مطلب از سایت اس دیتا با ما همراه باشید.

 

تحقیقات بازار چیست؟

در مقالات گذشته اطلاعات کامل و جامعی در خصوص تحقیقات بازار در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. به صورت کلی باید اشاره شود که تحقیقات بازار (Market Research) از جمله راه‌های بسیار مهم و اساسی برای شناخت بازار و دستیابی به موفقیت در صنعت مربوطه است. برای آنکه در یک کسب و کار به موفقیت برسید لازم است که:

اگر بخواهیم تعریف مناسب و تحلیلی جامع از تحقیقات بازار خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید اشاره کنیم که تحقیقات بازار یا Market Research یک فرآیند و عملیات بسیار مهم است که شامل جمع‌آوری، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اطلاعات در رابطه با یک بازار خاص است و در آن مشتریان و محصولات و خدماتی که تحت تاثیر آن بازار قرار دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند. به صورت کلی تحقیقات بازار شامل بررسی رفتار بازار است! رفتار بازار به رفتار مشتریان و خرید آن‌ها از محصولات و خدمات بستگی دارد. بنابراین در عملیات تحقیقات بازار، درک درست و عمیقی از نیازها، اندازه و سهم بازار را در اختیار کسب‌وکارها قرار داده می‌شود. از جمله نکات بسیار مهمی که در خصوص تحقیقات بازار باید بدانید، این است که:

 

مقاله زیر را مطالعه فرمایید: 

تحقیقات بازار لوازم الکتریکی 

تحقیقات بازار آنلاین

اهمیت تحقیقات بازار:

تحقیقات بازار یک فرآیند بسیار مهم و ضروری است که اطلاعات بسیار مناسبی را در خصوص بازار مورد نظر در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. این فرآیند شاخص‌ها یا KPI هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمانی اهمیت بسزایی دارد. به صورت کلی به خاطر داشته باشید که بازار امروز یک بازار کاملا رقابتی است. اگر هر صنعت خاص را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که در هر حیطه شغلی، رقبای بسیاری وجود دارد! بنابراین بدون شک  در بازار داغ و رقابتی گزینه‌های متفاوتی در سر راه مشتریان است که آن‌ها می‌توانند انتخاب کرده و یا از محصولات و خدمات برندی دیگر استفاده کند. در این بازار رقابتی شما در کجای بازار قرار دارید؟! رقبای شما در کجای بازار قرار گرفته‌اند؟!

تحقیقات بازار به کسب و کارها و سازمان‌ها و برندهای مختلف کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری در خصوص موارد زیر به دست آورند و همچنین تحلیل‌های مناسبی از آن داشته باشند:

دانستن و کسب اطلاعات ذکر شده در فوق، به شما کمک می‌کند تا با مشتریان آشنایی بهتری داشته باشید و همچنین نیازهای آن را پیش‌بینی کرده و فرصت‌های جدیدی برای معرفی محصولات جدید خود به دست آورید. 

مقاله زیر را مطالعه فرمایید: 

دلایل اهمیت تحقیقات بازار 

بهترین روش تحقیقات بازار

تحقیقات بازار آنلاین چیست؟

برای انجام تحقیقات بازار دو روش کلی و جامع وجود دارد. یکی از این روش‌ها تحقیقات میدانی است که با استفاده از پرسشنامه و آمار برداری از مردم جامعه انجام می‌شود. یکی دیگر از روش‌های بسیار خاص و مناسب در خصوص انجام این عملیات، تحقیقات بازار آنلاین است که در فضای آنلاین (اینترنت) انجام می‌شود. به صورت کلی زمانی که از تحقیقات بازار صحبت می‌کنیم، تنها پر کردن یک پرسشنامه و تحلیل جواب‌ها نیست. بلکه به جز این کار لازم است که در فضای مجازی نیز تحقیقات را ادامه دارد! زیرا بسیاری از کاربران و افراد جامعه وقت و زمان خود را در فضای مجازی می‌گذرانند و نمی‌توان این محیط را برای انجام تحقیقات بازار دست کم گرفت! به صورت کلی تحقیقات بازار آنلاین، انجام تحقیقات و کسب اطلاعات و داده‌های موجود در دنیای اینترنت است!  

می‌توان اذعان داشت که تحقیقات بازار آنلاین هیچ گونه تفاوتی با نمونه تحقیقات بازار سنتی و آفلاین ندارد، تنها اینکه این تحقیقات در فضای مجازی یا آنلاین انجام می‌شود و البته ابزارهای متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال برای انجام آن می‌توان از جستجوی اینترنتی، پرسشنامه‌های آنلاین، ابزارهای تحلیل رقبا، داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های مختلف، انواع فرم‌ها و ... بهره برد.

 

مزیت‌های تحقیقات بازار آنلاین:

در واقع تحقیقات بازار آنلاین می‌تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهد و مزایای خاص خود را داشته باشد. از جمله مزیت‌های تحقیقات بازار آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

سخن پایانی:

شما عزیزان می‌توانید برای انجام تحقیقات بازار آنلاین به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید. متخصصان اس دیتا به شما کمک خواهند کرد تا بهترین تحقیقات بازار را انجام داده و اطلاعات مناسبی را به دست آورید.

 




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی تحقیق بازار سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


تحقیقات بازار B2B و B2C فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار فارکس چیست؟ بازار سنجی چیست؟ تحقیقات بازاریابی در تبریز اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ تحقیقات بازار محصولات شوینده و بهداشتی گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار برای شناخت مشتری تحقیقات بازار لوازم الکتریکی دلایل اهمیت تحقیقات بازار محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی مشتریان کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فضای مجازی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در بازاریابی موبایل کاربرد داده در تحلیل ریسک‌ها و امنیت سازمانی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل عملکرد سازمان‌ها کاربرد داده در تحلیل ریسک و امنیت سایبری سازمانی کاربرد داده در تحلیل متن و استخراج اطلاعات کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند صنعتی و بازاریابی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی اینترنتی کاربرد داده در تجزیه و تحلیل روند فروش و بازاریابی کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در مدیریت دانش سازمانی کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان‌ها کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در ارزیابی عملکرد سازمانی کاربرد داده در بهینه‌سازی عملکرد سازمانی تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی رگرسیون چیست؟ کاربرد آن در تحلیل داده‌ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت معرفی و بررسی روش‌های مختلف مدل سازی گراف بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار شرکت تحقیقات بازار اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟ براورد اطلاعات جمعیتی ایران چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ انواع داشبوردهای تحقیقات بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبوردهای تحقیقات بازار سهم بازار چیست؟ تحقیقات بازار مواد غذایی استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ داشبورد سایز بازار چیست؟ هدف از قیمت گذاری چیست؟ روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟