آتوسا نوروزی

مطالعه این مقاله حدود 12 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1402/05/22
281



از سالیان گذشته تاکنون، شیر به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته و در تمام دنیا به عنوان یک ماده حیاتی در تغذیه شناخته می‌شود. به صورت کلی شیر، ترکیباتی خاص از مواد مغذی مختلف مانند پروتئین، چربی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر عناصر مفید را دارا می‌باشد و به همین دلیل است که استفاده از این ماده، در تمامی کشورها اهمیت دارد. تولید شیر در سرتاسر دنیا رایج بوده و کمپانی‌ها یا شرکت‌های بسیاری به آن می‌پردازند. در ایران نیز این قاعده وجود دارد و شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف لبنیات، به تولید و عرضه شیر در بازار پرداخته و به آن اهمیت بسزایی می‌دهند. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها به دنبال محاسبه دقیق سایز بازار یا اندازه بازار شیر و میزان سرانه مصرف این ماده حیاتی هستند. در این مقاله از وب سایت اس دیتا، قصد داریم تا به بررسی محاسبه اندازه بازار شیر بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

میزان مصرف شیر در ایران:

دسترسی به اطلاعات میزان مصرف شیر در ایران برای بسیاری از سازمان‌ها به خصوص کارخانه‌های تولید کننده مواد غذایی لبنی از اهمیت بسزایی برخوردار است. خوشبتختانه بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در خصوص میزان مصرف شیر در ایران، کشورمان در بین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، بیشترین میزان مصرف را دارد. در واقع این میزان برای هر نفر به اندازه 102 لیتر در سال (در سال 1399) برآورد شده است. شایان ذکر است که نسبت به سال‌های گذشته میزان مصرف شیر در ایران افزایش چشم‌گیری داشته و این موضوع می‌تواند بر سلامت افراد در جامعه تاثیر بسزایی داشته باشد. از جمله نکات قابل توجهی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

 

گاوداری‌های صنعتی و تولید شیر در ایران:

تولید شیر از طریق گاوداری‌های صنعتی انجام می‌شود. در کل برای تولید شیر در حجم وسیع نمی‌توان از روش‌های سنتی استفاده کرد و باید از روش‌های جدید و نوین بهره برد. به صورت کلی قدمت گاوداري صنعتی در ایران مربوط به سال 1322 است. در طی این سال‌ها به دلیل رشد جمعیت و همچنین نیاز به شیر، گاوداری‌های صنعتی جایگزین گاوداری‌های سنتی شدند. امروزه بیش از 83 درصد کل شیر تولیدي جهان مربوط به صنعت گاوداری‌های صنعتی است. سهم تولید شیر گاوداري صنعتی علی‌رغم سهم کم تعداد گاوداری‌هاي صنعتی از کل بهره‌برداری‌ها داراي گاو و گوساله بیش از 62 درصد است. 

 

مقاله زیر را مطالعه فرمایید: 

محاسبه اندازه بازار مصرف محصولات تند در ایران

 

اندازه بازار شیر:

اگر بخواهیم یک تعریف بسیار جامع و کلی از اندازه بازار شیر خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید اشاره نماییم که اندازه بازار شیر، به میزان مصرف شیر تولید شده در یک منطقه، کشور یا صنعت اشاره دارد. شیر تولید شده معمولا از طرف مردم یا مصرف کنندگان خریداری می‌شود و به مصرف می‌رسد. اندازه بازار شیر نیز به میزان مصرف این ماده غذایی توسط افراد یک منطقه یا جامعه اشاره دارد که معمولا به واحدهای حجمی یا وزنی (مانند لیتر یا کیلوگرم) اندازه‌گیری خواهد شد. محاسبه اندازه بازار شیر در یک منطقه یا کشور، تاثیر بسزایی در اقتصاد و تولید صنعت شیر، توزیع و قیمت گذاری این ماده غذایی دارد.

اندازه بازار شیر در ایران

محاسبه اندازه بازار شیر:

محاسبه اندازه بازار شیر به صورت دقیق و قابل اطمینان ممکن است برای بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی کمی سخت باشد. زیرا برای محاسبه این سایز بازار نیاز به آمار دقیق و برآوردهای کاملا درست است! بنابراین برای رفع این معضل، تیم اس دیتا، داشبورد هوشمندی را طراحی کرده است که در آن میزان مصرف شیر در تمامی استان‌های ایران برآورد شده است. با استفاده از این داشبورد هوشمند، می‌تواند به اندازه بازار شیر در استان‌های ایران دسترسی داشته باشید. برای مشاهده این داشبورد به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

 

 

مزایای داشبورد هوشمند اندازه بازار شیر:

 

مقاله زیر را مطالعه فرمایید: 

محاسبه هوشمند سایز بازار 

 

اهمیت محاسبه اندازه بازار شیر:

ممکن است این سوال برای شما عزیزان به وجود بیاید که چرا محاسبه اندازه بازار شیر حائز اهمیت است؟ چرا بسیاری از کارخانه‌های تولید کننده به محاسبه اندازه بازار شیر اهمیت می‌دهند؟ اندازه بازار شیر چه تاثیری در تحقیقات بازار دارد؟ 

در زیر به برخی از دلایل اهمیت محاسبه اندازه بازار شیر اشاره کرده‌ایم:

میزان مصرف شیر در ایران

سخن پایانی:

همان‌گونه که در بخش‌های این مقاله اشاره کرده‌ایم، محاسبه اندازه بازار شیر می‌تواند از هر لحاظ برای کارخانه‌های تولید کننده و همچنین بخش‌های بهداشتی کشور، از اهمیت بسزایی برخوردار باشد. شما عزیزان نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اندازه بازار شیر و همچنین آپدیت شدن آمارهای داشبورد مورد نظر، به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران این مجموعه مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی نرم افزار اس دو تحقیق بازار خان به بین سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


تحلیل بازار به چه معناست؟ تحقیقات بازار به چه معناست؟ محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران اندازه بازار شیر محاسبه هوشمند اندازه بازار گوشت اندازه بازار گوشت در ایران محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه هوشمند اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها سرانه مصرف شیر در جوامع مختلف و تأثیر آن بر سلامتی و توسعه پایدار تحلیل داده برای بهبود استراتژی بازاریابی استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی محاسبه هوشمند اندازه بازار اندازه بازار قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی