کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 42 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/04
715


برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار


سهم بازار یکی از اساسی‌ترین شاخص‌ها در زمینه تحقیقات بازار به شمار می‌آید که محاسبه و بررسی آن می‌تواند تاثیر بسزایی در میزان فروش محصولات و خدمات کمپانی‌ها داشته باشد. افزایش سهم بازار نیز یکی از دغدغه‌های مدیران هر کسب و کار بوده که برای رسیدن به آن، به استراتژی‌ها، برنامه‌ریزی و هدف گذاری نیاز است. بنابراین در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار بپردازیم و مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب الطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

چرا سهم بازار مهم است؟!

با توجه به دنیای بزرگ رقابت در صنایع و بازارهای مختلف، دانستن شاخص‌های مهم بازار و بررسی آن‌ها و همچنین انتخاب استراتژی‌های مهم بازاریابی از اهمیت بسزایی برخوردار است که می‌تواند سازمان‌ها را به اوج موفقیت برساند. در واقع دنیای رقابت سبب شده است تا مدیران سازمان برای موفقیت در یک صنعت، راه سخت و پیچیده‌ای را طی کنند اما با استفاده از تحقیقات بازار و کمک متخصصان در این زمینه، این مسیر کمی ساده‌تر خواهد شد. قابل ذکر است که سهم بازار یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در زمینه تجارت است که با استفاده از آن می‌توان برنامه‌ها (پلن‌ها) مختلف درآمد زایی، توسعه محصول و نوآوری، معرفی محصول، سبک ورود به بازار و ... را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که آیا سازمان مربوطه برنامه‌های مناسبی برای موفقیت خود دارد؟! آیا محصول مورد نظر برای جامعه مناسب است؟! چه تعداد افرادی می‌توانند از محصول استفاده کنند؟! و ...

نکته مهم و قابل توجهی که باید بدانید، این است که سهم بازار میزان فروش یک سازمان یا کمپانی در صنعت (بازار مربوطه) است. به عنوان مثال، کمپانی را در نظر بگیرید که در یک صنعت خاص مشغول به فعالیت است و میزان فروش آن در طول یک سال به اندازه 50 میلیارد تومان می‌باشد و همچنین میزان کل فروش این صنعت به اندازه ۱۵۰ میلیارد تومان است، در این صورت سهم بازار این کمپانی به اندازه 33 درصد خواهد بود. در واقع برخورداری از سهم بازار بالا، به معنای سودده بودن کسب و کار مورد نظر است و بر اساس تحقیقات انجام شده یکی از مهم‌ترین عوامل در سود یک سازمان، میزان سهم بازار آن در صنعتی است که در آن فعالیت دارد.

سهم بازار می‌تواند یکی از بهترین و اثر بخش‌ترین راهکارها در خصوص قضاوت در برنامه‌های شما باشد. این شاخص می‌تواند میزان پیشرفت سازمان شما، موفقیت‌های تجاری، رشد فروش و مفید بودن نرم افزار CRM را نشان داده تا شما بتوانید نقاط قوت خود را پیدا کرده و برنامه‌ها و استراتژی‌های مناسب برای تقویت نقاط ضعف خود انتخاب کنید. همچنین این شاخص می‌تواند میزان موفقیت شما در بازار (با رقبایتان) را بررسی کرده و اطلاعات مهمی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در واقع هنگامی که یک سازمان، آگاهی کامل نسبت به بازار و سهم رقبا خود دارد، می‌تواند روش‌ها و راهکارهای تاثیرگذاری را برای فروش محصولات و خدمات خود به کار ببرد.

برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار:‌

برنامه ریزی مناسب برای افزایش سهم بازار، به چشم‌اندازی جامع و هوشمندانه نسبت به بازار مربوطه نیاز دارد. برنامه ریزی و حرکت در راستای آن می‌تواند هر کسب و کاری را با موفقیت مواجه کرده و همچنین عدم یک برنامه منسجم و مناسب نیز می‌تواند کمپانی‌ها را با شکست روبه‌رو کند. برای افزایش سهم بازار نیز داشتن یک برنامه مناسب می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. همان‌گونه که اشاره شده است، افزایش سهم بازار یک کمپانی در صنعتی خاص، یکی از اساسی‌ترین برنامه‌هایی به شمار می‌آید که مدیران در سعی و تلاش‌اند تا آن را به دست آورند. با این وجود افزایش سهم بازار و داشتن برنامه‌ای منسجم برای آن امری بسیار دشوار است که باید با مداخله متخصصان در این زمینه انجام شود. روند افزایش سهم بازار یک فرآیند طولانی است که به صبر و حوصله، برنامه و استراتژی مناسب نیاز دارد.

بهتر است برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار توسط متخصصان و کارشناسان در این زمینه انجام شود تا به نتیجه برسد. اما قابل ذکر است که برای برنامه افزایش سهم بازار بهتر است موارد ذکر شده در زیر را رعایت فرمایید تا نتیجه مطلوب برای سازمان شما حاصل گردد:

داشتن ارتباط موثر با مشتریان می‌تواند مزایای بسیاری را به همراه داشته باشد. به دلیل آنکه این امر می‌تواند مشتریان شما را حفظ کرده و بدین ترتیب از کاهش سهم بازار شما جلوگیری به عمل آورد. برای انجام اینکار بهتر است زیر ساخت‌های خود را تقویت کنید و از رسانه‌های اجتماعی و مواردی از این قبیل، ارتباط خود را با مشتریان حفظ نمایید.

در برنامه ریزی افزایش سهم بازار خود، باید دست یابی به مشتریان جدید را نیز بگنجانید. هرچقدر مشتریان شما افزایش پیدا کنند، قطعا سهم بازار بزرگ‌تری از آن شما خواهد شد.

داشتن خلاقیت و نوآوری در کسب و کار و همچنین محصولات و خدمات می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش سهم بازار شما داشته باشد. بنابراین روی این موضوع سرمایه گذاری کرده و سعی کنید آن را در برنامه خود بگنجانید.

داشتن اطلاعات لازم از رقبای صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، برای یک برنامه ریزی مناسب و منسجم از اهمیت بسزایی برخوردار است. بنابراین لازم است که تحقیقات بازار را به خوبی انجام داده و بعلاوه اطلاعات مناسبی از رقبا داشته باشید.

دنیای نوین امروز، دنیای تبلیغات است! در واقع برای شناخته شدن و افزایش سهم بازار خود لازم است که تبلیغات موثر انجام دهید. تبلیغات می‌تواند تضمینی برای شناخته شدن کسب و کار و افزایش سهم بازارتان باشد.

 

 

سخن پایانی:

از آنجا که برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار امری پیچیده می‌باشد، بنابراین لازم است که متخصصان در زمینه تحقیقات بازار آن را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام دهند. باید اشاره شود که متخصصان اس دیتا در زمینه تحقیقات بازار داشبوردهای ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند (داشبورد برآورد سایز بازار) که شما عزیزان می‌توانید برای دستیابی به اندازه بازار خود، از آن‌ها بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان مشورت نمایید.

 

 




برچسب‌ها:

اندازه بازار تحقیق بازار بازار سایز بازار

مقالات مرتبط


نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها سبک ورود به بازار انواع داشبوردهای تحقیقات بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری داده‌نما در بازاریابی داشبورد سایز بازار چیست؟ داشبورد مدیریتی محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط