اگر شما نیز محصولی را تولید میکنید یا خدمتی را ارائه میدهید، به طور قطع با سایز بازار یا اندازه بازار (market size) آشنا هستید. اندازه بازار یکی از مهمترین و اساسیترین شاخصهایی است که قبل از تولید محصولات خود باید آن را محاسبه یا اندازهگیری کنید. بسیاری از شما ممکن است با کمبود مشتری و فروش محصولات یا خدمات خود روبهرو باشید! حتی اگر شرکت یا سازمان شما کار خود را به خوبی انجام دهد و از وب سایت پر بازدیدی برخوردار باشد، ممکن است با معضل نبود مشتری دست و پنجه نرم کند. بنابراین بسیار مهم است که شما به عنوان مدیر یک مجموعه یا بخش، بتوانید مشتریان خود را بشناسید و حتی در یک منطقه تعداد آنها را بدانید! در اینجاست که اندازهگیری سایز بازار اهمیت بالایی خواهد داشت. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی اندازهگیری سایز بازار بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
برای مشاهده داشبورد سایز بازار روی لینک زیر کلیک کنید
مشاهده داشبورد
در مقالات گذشته درباره سایز بازار اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دادهایم. باید اشاره نماییم که سایز بازار تعداد کل خریداران بالقوه محصولات یا خدمات شما در یک بازار معین (مانند فروش قطعات خودرو، فروش مواد غذایی و ...) است. سایز بازار در بسیاری از جنبهها میتواند میزان کل فروش محصولات شما در بازار را نیز تخمین بزند و سود شما را پیش بینی کند. بنابراین اندازهگیری سایز بازار در هر حالتی مهم است و به بینش مناسبی از بازار هدف نیاز دارد. بنا به عبارتی دیگر سایز بازار به تعداد کل خریداران احتمالی محصول شما اشاره دارد. در هر بازار ممکن است بر اساس موارد مختلفی مانند سن، جمعیت، جنسیت و ... بازار هدف شما به دستههای مختلفی تقسیم بندی شود که دانستن این موارد میتواند در محاسبه سایز بازار به شما کمک شایانی نماید.
اگر برای کسبوکار خود به دنبال یک سرمایه گذار مناسب هستید، قطعا به محاسبه و اندازهگیری سایز بازار نیاز خواهید داشت. سایز بازار برای سرمایهگذاران اهمیت بسیار زیادی دارد! در واقع سرمایهگذارها با در نظر گرفتن سایز بازار هدف در یک کسب و کار میتواند تصمیمگیری کند که آیا کسبوکار مورد نظر ارزش سرمایهگذاری را دارد یا خیر. اندازهگیری سایز بازار یا اندازه بازار تاثیر بسزایی بر روی ارزشگذاری بر روی یک کمپانی یا شرکت استارتاپی دارد. حتی اگر برای کسبوکار خود نیازمند جذب سرمایهگذار نیز نباشید، محاسبه و اندازهگیری این شاخص میتواند در تصمیمگیریهای استراتژیک به شما کمک شایانی نماید.
همانگونه که اذعان داشتهایم، محاسبه و اندازهگیری سایز بازار یکی از مهمترین اقدامات قبل از راهاندازی هر کسبوکار به شمار میآید. در واقع سایز بازار بر میزان جذابیت و پتانسیل موفقیت برند شما تاثیر بسیاری خواهد داشت و به شما کمک میکند درباره ورود به بازار تصمیمگیری مناسبی داشته باشید. این شاخص حتی به شما کمک خواهد کرد تا بدانید آیا بازار هدف برایتان سود آور خواهد بود یا خیر!
اندازهگیری سایز بازار با روشهای قدیمی کمی دشوار است و میتواند از دقت اندازهگیری شما بکاهد. خوشبختانه تیم اس دیتا در این راستا داشبوردی را طراحی کرده است که میتواند به سازمانها در محاسبه سایز بازار کمک کند. این داشبورد با داشتن اطلاعات کامل از جمعیت هر استان، شهر و منطقه و همچنین تفکیک جمعیت بر اساس سن، جنسیت , دهکهای درآمدی، سایز بازار را با دقت بالا محاسبه خواهد کرد. با تکیه بر این داشبورد قدرتمند و مشاوره با تیم اس دیتا، میتوانید به راحتی اندازه بازار هدف را محاسبه کرده و همچنین اطلاعات کاملی از مشتریان خود به دست آوردید.
لینک داشبورد سایز بازار: اندازه بازار
تیم اس دیتا با تحقیقات بازار و تحلیل دادهها، در کنار شما خواهد بود تا بتوانید برند خود را رشد داده و به جایگاه مناسبی در بازار برسید. داشبورد برآورد سایز بازار یکی از بهترین داشبوردها در زمینه محاسبه اندازه بازار است که به سازمان شما کمک میکند تا قبل از تولید محصول یا ارائه خدمات خود، بتوانید دید کاملی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اندازه بازار به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران برتر ما در این خصوص مشورت نمایید.