کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 11 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/11/25
520


اندازه‌گیری سایز بازار


اگر شما نیز محصولی را تولید می‌کنید یا خدمتی را ارائه می‌دهید، به طور قطع با سایز بازار یا اندازه بازار (market size) آشنا هستید. اندازه بازار یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین شاخص‌هایی است که قبل از تولید محصولات خود باید آن را محاسبه یا اندازه‌گیری کنید. بسیاری از شما ممکن است با کمبود مشتری و فروش محصولات یا خدمات خود روبه‌رو باشید! حتی اگر شرکت یا سازمان شما کار خود را به خوبی انجام دهد و از وب سایت پر بازدیدی برخوردار باشد، ممکن است با معضل نبود مشتری دست و پنجه نرم کند. بنابراین بسیار مهم است که شما به عنوان مدیر یک مجموعه یا بخش، بتوانید مشتریان خود را بشناسید و حتی در یک منطقه تعداد آن‌ها را بدانید! در اینجاست که اندازه‌گیری سایز بازار اهمیت بالایی خواهد داشت. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی اندازه‌گیری سایز بازار بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

اطلاعات داشبورد سایز بازار:

 
  • تهیه شده در سال : 1399
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا

برای مشاهده داشبورد سایز بازار روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده داشبورد

 

سایز بازار چیست؟

 

در مقالات گذشته درباره سایز بازار اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم. باید اشاره نماییم که سایز بازار تعداد کل خریداران بالقوه محصولات یا خدمات شما در یک بازار معین (مانند فروش قطعات خودرو، فروش مواد غذایی و ...) است. سایز بازار در بسیاری از جنبه‌ها می‌تواند میزان کل فروش محصولات شما در بازار را نیز تخمین بزند و سود شما را پیش بینی کند. بنابراین اندازه‌گیری سایز بازار در هر حالتی مهم است و به بینش مناسبی از بازار هدف نیاز دارد.  بنا به عبارتی دیگر سایز بازار به تعداد کل خریداران احتمالی محصول شما اشاره دارد. در هر بازار ممکن است بر اساس موارد مختلفی مانند سن، جمعیت، جنسیت و ... بازار هدف شما به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی شود که دانستن این موارد می‌تواند در محاسبه سایز بازار به شما کمک شایانی نماید.

سایز بازار

اهمیت اندازه‌گیری سایز بازار:

اگر برای کسب‌وکار خود به دنبال یک سرمایه گذار مناسب هستید، قطعا به محاسبه و اندازه‌گیری سایز بازار نیاز خواهید داشت. سایز بازار برای سرمایه‌گذاران اهمیت بسیار زیادی دارد! در واقع سرمایه‌گذارها با در نظر گرفتن سایز بازار هدف در یک کسب و کار می‌تواند تصمیم‌گیری کند که آیا کسب‌وکار مورد نظر ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر. اندازه‌گیری سایز بازار یا اندازه بازار تاثیر بسزایی بر روی ارزش‌گذاری بر روی یک کمپانی یا شرکت استارتاپی دارد.  حتی اگر برای کسب‌وکار خود نیازمند جذب سرمایه‌گذار نیز نباشید، محاسبه و اندازه‌گیری این شاخص می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک به شما کمک شایانی نماید.

 

سایز بازار و بررسی سود آوری بازار هدف:

همان‌گونه که اذعان داشته‌ایم، محاسبه و اندازه‌گیری سایز بازار یکی از مهمترین اقدامات قبل از راه‌اندازی هر کسب‌وکار به شمار می‌آید. در واقع سایز بازار بر میزان جذابیت و پتانسیل موفقیت برند شما تاثیر بسیاری خواهد داشت و به شما کمک می‌کند درباره ورود به بازار تصمیم‌گیری مناسبی داشته باشید. این شاخص حتی به شما کمک خواهد کرد تا بدانید آیا بازار هدف برایتان سود آور خواهد بود یا خیر!

 

ابزارهای محاسبه و اندازه‌گیری سایز بازار:

اندازه‌گیری سایز بازار با روش‌های قدیمی کمی دشوار است و می‌تواند از دقت اندازه‌گیری شما بکاهد. خوشبختانه تیم اس دیتا در این راستا داشبوردی را طراحی کرده است که می‌تواند به سازمان‌ها  در محاسبه سایز بازار کمک کند. این داشبورد با داشتن اطلاعات کامل از جمعیت هر استان، شهر و منطقه و همچنین تفکیک جمعیت بر اساس سن، جنسیت , دهک‌های درآمدی،  سایز بازار را با دقت بالا محاسبه خواهد کرد. با تکیه بر این داشبورد قدرتمند و مشاوره با تیم اس دیتا، می‌توانید به راحتی اندازه بازار هدف را محاسبه کرده و همچنین اطلاعات کاملی از مشتریان خود به دست آوردید.

 

لینک داشبورد سایز بازار: اندازه بازار 

اندازه‌گیری سایز بازار

نکات بسیار مهم درباره اندازه‌گیری اندازه بازار:

 

سخن پایانی:

تیم اس دیتا با تحقیقات بازار و تحلیل داده‌ها، در کنار شما خواهد بود تا بتوانید برند خود را رشد داده و به جایگاه‌ مناسبی در بازار برسید. داشبورد برآورد سایز بازار یکی از بهترین داشبوردها در زمینه محاسبه اندازه بازار است که به سازمان شما کمک می‌کند تا قبل از تولید محصول یا ارائه خدمات خود، بتوانید دید کاملی نسبت به بازار هدف خود داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اندازه بازار به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران برتر ما در این خصوص مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی تحقیق بازار سایز بازار بازار

مقالات مرتبط


نمونه گیری در تحقیقات بازار سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران محاسبه اندازه بازار بیسکوییت در ایران سایز بازار قهوه در ایران اندازه بازار نان در ایران محاسبه سایز بازار شکلات در ایران محاسبه سایز بازار باتری در ایران اندازه بازار شیر محاسبه هوشمند اندازه بازار گوشت اندازه بازار گوشت در ایران محاسبه اندازه بازار روغن خوراکی سایز بازار روغن خوراکی در ایران محاسبه هوشمند اندازه بازار روغن خوراکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران محاسبه هوشمند سایز بازار کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی تصمیم گیری هوشمند برای تحلیل داده‌ها با هوش مصنوعی بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک داشبورد اندازه بازار داشبورد محاسبه سایز بازار داشبورد سایز بازار چیست؟ محاسبه هوشمند اندازه بازار اندازه بازار