سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/02
266


قیمت‌گذاری پوشاک

دسترسی سریع



زمانی که در عرصه مد و پوشاک قدم می‌گذارید برای فروش محصول خودتان باید به اصولی‌ترین مواردی که در انتخاب مشتری مؤثر است توجه کافی داشته باشید. بنابراین قبل از قیمت‌گذاری پوشاک در ابتدا باید نظر مشتری را جلب کنید تا ترقیب شود، یعنی سلیقه و مد زمان حال حاضر جامعه را اطلاع داشته و متناسب با آن جلو بروید اما مادامی که مشتری در فروشگاه به سمت محصول شما می‌آید موفق بوده‌اید این موفقیت جهت جلب مشتری تا جایی ادامه دارد که او از آن محصولتان خرید کند نه آن که با دیدن قیمت محصول جا بزند و از خرید منصرف شود.

قیمت پوشاک

با توجه به مقالات قبلی فهمیدیم که امر قیمت همیشه مهم و مؤثر در خرید محسوب می‌شود اما این بدان معنا نیست که اگر قیمت محصول را پایین بیاوریم مشتری زیادی خواهیم داشت چرا که قیمت خیلی پایین مشکوک به نظر می‌آید و خریدار تصور می‌کند چون هزینه پایینی پرداخت می‌کند کیفیت مطلوبی را نخواهد داشت. از طرفی قیمت پایین ممکن است گاهاً فروش را بالا ببرد اما سودی برایتان رقم نزند. این حالت در مورد فروش محصول با قیمت بالا هم وجود دارد که شما به سود خوبی می‌رسید ولی مشتری کمی خواهید داشت.

 قیمت‌گذاری پوشاک

با درک رفتار مشتری در زمان فهمیدن قیمت می‌توانید درست تصمیم بگیرید و ایده‌آل کار کنید. تک فروشان در امر پوشاک و یا محصولات این چنینی معمولاً در قیمت‌گذاریشان بر اساس به دست آمدن هزینه صرف شده ضربدر 2 قیمتی را عنوان می‌کنند که گاهاً نیاز است حاصل به دست آمده کمتر هم شود تا ایده‌آل به نظر بیاید و برایتان سود هم داشته باشد. در این تک فروشی‌ها یا خرده فروشی‌ها می‌توان برای قیمت‌گذاری از فرمول زیر هم استفاده کرد:

100×[(درصد هدف)-100)÷(هزینه کالا)]= قیمت خرده فروشی

مثلا برای محصولی که 10 هزار تومان هزینه برایتان در برداشته 60 درصد سود داشته باشید به صورت زیر عمل می‌کنید:

[100(10000)÷(100-60)X] = قیمت خرده فروشی

قبل از اینکه اقدام به تنظیم قیمت کنید باید هزینه‌ها مربوط به حقوق کارکنان، هزینه بازاریابی، هزینه حمل و نقل، هزینه تبلیغات و اجاره محل کارتان و حتی هزینه بسته‌بندی و مواردی این چنینی را محاسبه کنید و حاشیه سودی هم برای خودتان در نظر بگیرید. در مورد تولیدی‌های پوشاک کوچک حاشیه سود به طور میانگین 8 درصد است اما با توجه که متقاضی می‌تواند این عدد بیشتر یا کمتر شود.

قیمت‌گذاری غیراصولی پوشاک

در قیمت‌گذاری‌ها توجه به یکسری مسائل برای سودجویان سبب شده تا قیمت‌گذاری از اصول خودش فاصله بگیرد مثلا در فصول سرد سال به محض بارش شدید قیمت پوشاک زمستانی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند این امر به علت پیش‌بینی نیاز جدید جامعه است که موقعیت را برای سودجویان فراهم می‌کند تا در میدان رقابتی قانون‌شکنی کنند اما چون در قیمت‌گذاری پوشاک نظارتی اصولی وجود ندارد همیشه شاهد موارد مشابه این موضوع هستیم.




برچسب‌ها:

قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش