سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 10 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/06
252



این سوالی است که بسیاری از شما از کارشناسان و متخصصان در حوزه قیمت گذاری می‌پرسید. باید اشاره شود که عملیات قیمت گذاری بر روی یک کالا یا یک خدمت بسیار پیچیده‌ می‌باشد و برای انجام دادن این فرآیند به جزء تیم حسابداری، به مدیران بازاریابی نیاز است. اگر قیمت گذاری یک خپمت یا یک کالا به درستی انجام پذیرد و استراتژی مناسبی برای آن وجود داشته باشد، آنگاه فروش یک محصول و رسیدن به سود مناسب برای سازمان تضمین خواهد شد. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی قیمت گذاری توسط حسابداران و مدیران بازاریابی بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با اس دیتا همراه باشید.

 

اهمیت فرآیند قیمت گذاری توسط حسابداران و مدیران بازاریابی:

 

قیمت تعریفی بسیار ساده دارد، به صورت کلی قیمت همان ارزش مادی یا پولی برای یک محصول یا یک خدمت است که توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان معین می‌گردد. در واقع تعیین قیمت یکی از مهم‌ترین ارکان هر سازمان برای عرضه محصولات یا خدمات می‌باشد که توسط مدیران بازاریابی و حسابداران و مدیران ارشد یک سازمان تعیین می‌گردد. به صورت کلی شرکت‌هایی که محصولاتی را ارائه می‌دهند باید قیمت گذاری را انجام داده تا به اهداف زیر دست پیدا کنند:

این موارد ذکر شده در فوق برای تمامی بازارها از جمله بازارهای صنعتی، مصرفی و سازمانی صادق است. بنابراین فرآیند قیمت گذاری برای تمامی بازارها یک موضوع بسیار مهم و حیاتی است. به صورت کلی می‌توان اذعان داشت که قیمت هر کالا یا هر خدمت نقش بسیار مهم و پررنگی را در فعالیت‌های تولیدی و عرضه محصولات و خدمات ایفا می‌کند.

یک نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که در چندین سال پیش بسیاری از سازمان‌ها در سرتاسر دنیا حسابداران را  مسئول تعیین قیمت می‌دانستند اما امروزه این دیدگاه به صورت کلی تغییر کرده است و علاوه بر حسابداران، مدیران بازاریابی نیز در قیمت گذاری یک محصول یا یک خدمت (خواه صنعتی و غیر صنعتی) دخیل هستند. واحدهای حسابداری بر اساس هزینه‌های تولید و به دست آوردن سطح مناسبی از سود برای سازمان فرآیندهای قیمت گذاری را انجام می‌دانند اما امروزه بازاریابان ارزش محصول برای مشتری را جزء موارد بسیار مهم در قیمت گذاری می‌دانند و قیمت یک محصول هم با تعیین حاشیه سود مناسب و هزینه‌های انجام شده و همچنین بر اساس ارزش محصول انجام خواهد گرفت. به صورت کلی زمانی که فرآیند قیمت گذاری یک کالا با توجه به دیدگاه‌های حسابداری و بازاریابی انجام می‌شود، فروش محصول مورد نظر حتمی خواهد بود! زیرا در این صورت استراتژی‌های مناسبی برای فروش خدمات و محصولات در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به رشد سازمان کمک بسیاری نماید.

 

چرا باید قیمت گذاری توسط کارشناسان مختلف انجام و بررسی شود؟!

 

شایان به ذکر است که اگر فرآیند قیمت گذاری یک محصول فقط از دید تیم حسابداری انجام شود، آنگاه این فرآیند می‌تواند با مشکلات و تنگناهایی مواجه گردد. همچنین عکس این موضوع نیز صادق است. یعنی اگر قیمت گذاری یک محصول فقط از دید مدیران بازاریابی انجام شود می‌تواند سازمان را با مشکلاتی روبه‌رو نماید! به دلیل آنکه معمولا مدیران بازاریابی حاشیه سود و هزینه‌های مصرفی برای تولید یک کالا و یک خدمت را به صورت دقیق در نظر نمی‌گیرند. همچنین حسابداران نیز ممکن است موارد مهم زیر را برای قیمت گذاری یک محصول در نظر نگیرند:

 

افرادی که مسئولیت قیمت گذاری یک کالا یا یک خدمت را بر عهده دارند، بهتر است قبل از قیمت گذاری اهداف خود را مشخص نمایند. مطرح کردن سوالات زیر و یافتن پاسخی مناسب برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید باشد:

 

خوشبختانه تیم اس دیتا با طراحی ویژه‌ای از یک داشبورد هوشمند، تمامی نیازهای افراد برای قیمت گذاری یک کالا یا یک خدمت را برآورده کرده است! این داشبورد با طراحی منحصر به فرد خود می‌تواند قیمت مناسب را پیشنهاد دهد و همچنین با مقایسه کالا با دیگر برندها، به افزایش یا کاهش قیمت محصول شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد. شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید و با متخصصان در این زمینه مشورت نمایید.

 




برچسب‌ها:

اندازه بازار قیمت گذاری با هوش مصنوعی قیمت گذاری قیمت گذاری فروش تحقیق بازار خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین سایز بازار بازار داران

مقالات مرتبط


تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در تحلیل ریسک‌ها و امنیت سازمانی کاربرد داده در تحلیل ریسک و امنیت سایبری سازمانی کاربرد داده در ارتباطات بین‌المللی و فرهنگ سازمانی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با محیط زیست کاربرد داده در تجزیه و تحلیل رقابت بازار کاربرد داده در ارتباط با مشتریان و خدمات مشتری کاربرد داده در پیش‌بینی روند بازار کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده کاربرد داده در تجزیه و تحلیل بازار مدل‌های مختلف احتمالاتی در تحلیل داده‌ها تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی سرانه مصرف شیر در جوامع مختلف و تأثیر آن بر سلامتی و توسعه پایدار شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تولید با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند تحلیل بورس با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از شبکه‌ های عصبی در تحلیل سری ‌های زمانی کاربرد شبکه‌ های عصبی در تحلیل داده‌ های تصویری معرفی روش‌ های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت املاک و مستغلات هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت انرژی و بهره‌برداری از منابع طبیعی روش‌های مختلف رگرسیون در آمار روش‌ های مختلف محاسبه میانگین و واریانس مقایسه بین روش‌های مختلف تحلیل داده‌های بزرگ و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار کاربرد تحلیل عاملی در تحلیل داده‌ های بزرگ و مجموعه‌های پیچیده بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری بهینه‌سازی فرآیندها و تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده استخراج اطلاعات از داده‌های تصویری در علم داده تحلیل ریسک و مقایسه روش‌های مختلف مدیریت ریسک مالی کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری بهبود فرآیند تصمیم‌گیری با استفاده از علم داده استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پشتیبانی از فعالیت‌های بازرگانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص تقلب با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرآیند پشتیبانی از مشتریان با هوش مصنوعی بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی در کارها بهینه‌سازی پردازش‌های صنعتی با استفاده از هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی معرفی توزیع‌های احتمال و استفاده از آن‌ها در تحلیل آماری پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش اتلاف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی آشنایی با توزیع‌های احتمالاتی مختلف در تحلیل داده‌ها تحلیل داده‌های بزرگ با استفاده از تحلیل بیزی تحلیل داده‌ها با استفاده از مفاهیم آماری تحلیل تصاویر و ویدئوها با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص و پیش‌بینی خطا در سیستم‌های برقی با هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فرآیند ارسال با هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار هوش مصنوعی چیست؟ تحقیقات بازار مواد غذایی آمار فروش سهام عدالت آمار فروش اینترنتی معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ شهرها، مساله ها شهری، داده های شهری – پارکینگ مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران هدف از قیمت گذاری چیست؟ استراتژی قیمت گذاری در حسابداری روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟