نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 11 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/24
357


آمار فروش اینترنتی


با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و گسترش اینترنت در سرتاسر دنیا، بسیاری از افراد کسب و کار خود در فضای مجازی وارد کرده‌اند و فروش آن‌ها از این طریق افزایش یافته است. فروش اینترنتی می‌تواند مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد و با توجه به زندگی پر مشغله افراد و کمبود وقت آن‌ها برای خرید حضوری، داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند نیاز مردم جامعه را بر طرف کرده و همچنین فروش شما از کالاها و خدمات مختلفی که عرضه می‌کنید را افزایش دهد. در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی آمار فروش اینترنتی بپردازیم و اطلاعات مهمی را در این باره در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بدین ترتیب اگر قصد راه اندازی و توسعه فروشگاه اینترنتی خود را دارید، با دید بهتر به این مهم بپردازید. با اس دیتا همراه باشید.

فروشگاه اینترنتی و ساخت آن‌ها:

برخورداری از یک وب سایت یا صفحات فروشگاهی در فضای مجازی و اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند به عنوان یک فروشگاه مجازی برای کسب و کار شما بسیار ضروری باشد. در واقع از زمانی که تکنولوژی و اینترنت گسترش یافت، زندگی انسان‌ها نیز تغییر کرد و حتی نوع کسب و کارها نیز دست خوش تغییرات فراوانی شد. در طی سال‌های اخیر فروشگاه‌های اینترنتی مختلفی در کشور به وجود آمده است که البته با استقبال بسیار مردم مواجه شده و افراد برای خرید به آن‌ها مراجعه می‌کنند. حتی بسیاری از مردم برای اطلاع از قیمت یک محصول یا یک قیمت به وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خاص مراجعه می‌کنند!

شما نیز می‌توانید با کمک متخصصان در این زمینه، اقدام به ساخت فروشگاه اینترنتی نموده و از این طریق با صرف هزینه نسبتا اندک محصولات خود را به فروش رسانده و کسب درآمد نمایید. البته لازم به ذکر است که شما در فضای مجازی قاعدتا بی رقیب نخواهید ماند و رقبای بسیاری وجود دارد که می‌تواند سهم بازار بیشتری را از آن خود کند، بنابراین مسائل مدیریتی و بازاریابی نیز در فروشگاه‌های اینترنتی مانند فروشگاه‌های عادی از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که حتی با داشتن فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه بسیاری داشته باشید، بحث قیمت گذاری محصولات و خدمات است که این مهم نیز باید توسط متخصصان انجام شود.  

ساخت وب سایت‌های فروشگاهی یکی از آسان‌ترین و نوین‌ترین راهکارها برای افزایش فروش یک محصول یا خدمت است، اما طراحی وب سایت و ارتقا آن و شناخته شدن وب سایت شما به موارد خاصی وابسته است، علاوه بر آن مدیریت وب سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که تمامی آن‌ها باید توسط متخصصان حرفه‌ای در این زمینه انجام شود تا بتوانید حجم فروش بالایی را از طریق فروشگاه اینترنتی به دست آورید.

آمار فروش اینترنتی در ایران:

قبل از آن که به بررسی آمار فروش اینترنتی در ایران بپردازیم، باید اشاره نماییم که بر اساس آخرین گزارشات و آمار، در ایران بیشتر از 73 میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، و از این نظر کشورمان ایران در جایگاه پانزدهم در دنیا قرار می‌گیرد. بعلاوه بر اساس آمارهایی که به دست آمده، ۷ میلیون کاربر جدید به شبکه‌های اجتماعی در طی دو سال اخیر اضافه شده است و تعداد کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به 47 میلیون نفر رسیده است که در واقع این عدد بیانگر آن است که ۵۷ درصد از مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. با توجه به این آمار می‌توانیم به این نتیجه برسیم که ساخت یک وب سایت فروشگاهی می‌تواند برای کسب و کارهای مختلف بسیار پر سود و پرفایده باشد.

باید اشاره شود که بر اساس آمارها، بیش از 4 درصد کل تراکنش‌های بانکی در کشور مربوط به خریدهای اینترنتی از طریق درگاه‌های اینترنتی بانکی می‌باشد که این مقدار طی دو سال گذشته (در سال ۱۴۰۰ و ۱۳۹۹) با رشد چشم‌گیری مواجه شده است. با ورود کرونا به کشور و آغاز همه‌گیری جهانی، بسیاری از مردم جهان نیازهای روزمره خود را از طریق وب سایت‌های فروشگاهای تهیه کرده‌اند و فرهنگ خرید از فروشگاه‌های اینترنتی در میان مردم باب شده است. بر اساس آمارهای به دست آمده از خبرگذاری ایرنا در این زمینه، می‌توان اذعان داشت که:

‌حجم اسمی گردش مالی تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ حدود ۴۲۳ هزار میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۹۷، رشد ۱۰۳ درصدی داشت و این مقدار معادل ۱۷ درصد از تولید ناخالص کشور به حساب می‌آید.

در واقع این آمار گزارش شده نشان دهنده رشد کسب‌وکارهای  اینترنتی می‌باشد. بعلاوه پس از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در ایران، تراکنش‌های اینترنتی رشد چشمگیری را رقم زدند و در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت ماه تعداد تراکنش‌های خرید اینترنتی نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۲۹ درصدی مواجه شد.

بررسی آمار فروش اینترنتی در ۶ ماهه نخست سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۳۹۸ به شرح زیر خواهد بود:

 

 

 

با توجه به آمار و ارقام ذکر شده در بالا، به این نتیجه خواهیم رسید که فروش اینترنتی در ایران و در جهان رو به رشد است. به‌گونه‌ای که در سال‌های پیش رو این مقدار بیشتر و بیشتر خواهد شد. بنابراین اینترنت یک بستر مناسب برای کسب و کارهای مختلف می‌باشد و افراد می‌توانند با ساخت یک وب سایت فروشگاهی و تحقیقات بازار در زمینه محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند، رشد فروش بسیاری را از آن خود نمایند.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با متخصصان درباره ساخت وب سایت‌های فروشگاهی مشورت نمایید.

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران قیمت گذاری فروش فروش اینترنتی داشبورد فروش چت جی پی تی فروش تلفنی فرصت فروش اینترنت

مقالات مرتبط


تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ کاربرد داده در تحلیل متن‌ها و استخراج اطلاعات کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های بیمه و مالیات کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در فروشگاه‌های آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری هوشمند کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی سازمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های انرژی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی روستایی کاربرد داده در تصمیم‌گیری‌های مالی و سرمایه‌گذاری کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت پروژه کاربرد داده در بهبود سیستم‌های مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده در تحلیل متن و استخراج اطلاعات کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی اینترنتی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های تولید کاربرد داده در بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات مشتری کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در بهبود تصمیم‌گیری‌های مالی کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات کاربرد داده در بهبود فرآیندهای تولید تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های ساخت و ساز با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی از فعالیت‌های طراحی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی تفاوت بین میانگین، میانه و مد در آمار و کاربردهای هرکدام مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی کاربردهای هوش تجاری در صنعت مشاوره و خدمات مدیریتی کاربردهای هوش تجاری در صنعت بازیابی اطلاعات و داده‌کاوی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت تولید نرم‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فروشگاه‌های آنلاین و تجارت الکترونیک کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی تحلیل عددی در آمار و کاربرد آن در مسائل علمی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت خدمات بهداشتی و درمانی تحلیل شبکه‌های اجتماعی با استفاده از آمار کاربردهای هوش تجاری در صنعت بیمه و خدمات مالی کاربردهای هوش تجاری در صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهبود کیفیت خدمات گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت فناوری اطلاعات استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده کاربرد آمار پیشرفته در تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده تحلیل شبکه‌های اجتماعی و رفتار کاربران کاربرد آمار در بررسی سود‌آوری و بازدهی سرمایه‌گذاری مفاهیم پایه آمار پیشرفته مانند توزیع‌های پیچیده و مدل‌سازی خطی پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار تصاویر پزشکی با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تشخیص بیماریهای پوستی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان بهبود سیستم‌های خدمات مالی با هوش مصنوعی بهبود مدیریت تأمین و زنجیره تامین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تجربه کاربری وب سایت با هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود و بهینه‌ سازی سیستم‌ های مدیریت محتوا با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص تقلب در امتحانات با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌های مدیریت فضایی با استفاده از هوش مصنوعی شناسایی خودکار محتوای دارای اطلاعات تخصصی و دانش فنی با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی نقشه‌های هوایی با استفاده از هوش مصنوعی توصیه به مشتریان برای خرید محصولات با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص خودکار نقص و عیب در تجهیزات با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی فرایند تولید با هوش مصنوعی تحلیل داده در تحقیق و توسعه محصولات جدید تحلیل داده در بهبود عملکرد فروش و افزایش درآمد تحلیل داده برای بهبود عملکرد کسب و کار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران وب سایت‌های برتر ایران محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها مقایسه درآمد در ایران و کشورهای دیگر آمار فروش سهام عدالت آمار فروش نفت استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟ نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش