نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 38 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/04
503



اغلب همه دوست دارند مطالب را مختصر و کوتاه مطالعه کنند. همین امر است که سرانه مطالعه کشور ما را نسبت به اکثر کشورها در سطح پایین قرار داده است. اما داده‌های نمایشی و تصویری بهترین گزینه برای این افراد به حساب می‌آید. در داده‌های تصویری اتلاف وقت به حداقل ممکن می‌رسد و مطلب کوتاه مفید منتقل می‌شود. اینکه داده تصویر یا داده‌نماد چیست؟ و چه کاربردی در بازاریابی دارد؟ در ادامه این مقاله از وب‌سایت اس‌دیتا بررسی خواهیم کرد.

داده‌نما (اینفوگرافیک)

 در ابتدا بهتر است با تعریف داده‌نما آشنا شویم. داده‌نما یا اینفوگرافیک همان اطلاعاتی است که در قالب گرافیک و تصویر به نمایش گذاشته می‌شود. در اکثر موارد برای بیان سریع و مختصر از یک محتوا که ممکن است حاوی متنی طولانی باشد از داده‌نما استفاده می‌شود. بسیاری از مردم که حافظه دیداری خوبی دارند به این سبک از ارائه مطلب مشتاق‌تر هستند. با سیل مقالاتی که روزانه تولید می‌شود پیدا کردن محتوای کاربردی و کوتاه سخت شده است همین موضوع اهمیت داده‌نماها را بیشتر می‌کند. در این بین بازاریابان قصد دارند با به تصویر کشیدن اطلاعات و محتوا های طولانی مسیر را برای مخاطبان ساده‌تر کنند. برای این امر بهترین راهکار استفاده از اینفوگرافیک است. امروز در فضای مجازی اینفوگرافیک بیشتر به چشم می‌خورد. بهره گیری از اینفوگرافیک ها در شبکه‌های اجتماعی یک استراتژی قوی برای بازاریاب‌ها می‌باشد.

برای ایجاد یک اینفوگرافیک چه مراحلی باید طی شود؟

 در ابتدا باید ایده سازی کنید سپس برای ایده خود قالب و طرح ایجاد کنید. از افکت‌هایی استفاده کنید که مخاطب را جذب می‌کند در نهایت اطلاعات جامع و مفید را ارائه دهید.

چرا از اینفوگرافیک در بازاریابی استفاده می‌شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم کوتاه کردن محتوای بلند بالا مهم‌ترین کاربرد اینفوگرافیک‌ها است.

اما دلیل استفاده اینفوگرافیک برای بازاریابان:

 ۱. محتوای مختصر بیشتر جلب توجه می‌کند.

مخاطبان به خاطر مشغله‌های روزمره به دنبال محتوای کوتاه هستند.

 ۲. تصاویر بیشتر تاثیر گذار است.

در اغلب اپلیکیشن‌های مجازی اساس اشتراک گذاری بر پایه تصویر است.

۳. حافظه دیداری قوی‌تر است.

چیزی نزدیک به ۸۳ درصد مردم با تصاویر یادگیری بیشتری خواهند داشت.

۴.  کمک اینفوگرافیک به سئوی سایت

در وب‌سایت‌ها از تصاویر با ایجاد لینک به برگ منبع می‌توان سئو وب‌سایت را بهبود داد.

۵. استفاده از برندینگ

ترغیب شدن مخاطب به خرید از محتوای تصویری را که ارائه کرده‌اید.

کلام آخر

با ارائه محتوای تصویری توسط بازاریابان مجازی به طور غیرمستقیم می‌توانید محصولات و خدمات خود را به مخاطبان معرفی کنید.




برچسب‌ها:

اندازه بازار بازاریابی تحقیق بازار بازار سایز بازار

مقالات مرتبط


نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داشبورد سایز بازار چیست؟ داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری داشبورد مدیریتی محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط