کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 10 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/10/19
426


داشبورد اندازه بازار


دیگر محاسبه اندازه بازار کاری سخت و پیچیده نیست! با استفاده از داشبورد اندازه بازار می‌توان به راحتی و در کمترین زمان اندازه بازار را محاسبه کرد. از آنجا که سایز بازار برای تمامی شرکت‌های تولیدی و خدماتی شاخص مهمی بشمار می‌آید، محاسبه آن می‌تواند در موفقیت شرکت‌ها تاثیر بگذارد. بنابراین کارشناسان در این حوزه داشبوردهایی را طراحی کرده‌اند که بتوانند به صورت هوشمند سایز بازار را محاسبه کنند و آن را ارگان‌ها و سازمان‌ها بکار ببرند. در این مطلب از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی داشبورد اندازه بازار که توسط تیم اس دیتا طراحی شده است بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

اندازه بازار چیست؟

به طور قطع هدف تمام شرکت‌های تولیدی و خدماتی، فروش محصولات و خدمات خود می‌باشد. برای انکه فروش محصولات و خدمات را بهبود ببخشید، لازم است تا اندازه بازار خود را محاسبه کنید. اندازه بازار از تعداد کل خریداران بالقوه یک محصول یا خدمات در یک بازار معین می‌باشد. زمانی که شما محصولی را تولید می‌کنید، باید بدانید که چه کسانی این محصول را خریداری می‌کنند؟ سهم شما از بازار چیست؟ رقبا شما چه کسانی هستند و چه سهمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند؟ برای افزایش سهم بازار و فروش خود چه کارهایی باید کرد؟! تمامی این سوالات در محاسبه اندازه بازار نهفته می‌شود. در واقع اندازه بازار به تعداد کل خریداران احتمالی محصول شما اشاره خواهد داشت. این شاخص تعداد افرادی که در بخش خاصی از بازار، خریدار بالقوه هستند؛ تعریف می‌نماید.

 

چرا باید اندازه بازار را محاسبه کنیم؟

در سال‌های گذشته محاسبه اندازه بازار بدون سیستم‌های رایانه‌ای انجام میشد که البته این موضوع علاوه بر دشواری، نتایج دقیقی را در بر نداشت. اما امروزه با استفاده از داشبورد اندازه بازار می‌توان این شاخص را با دقت بالایی محاسبه کرد. به جرات می‌توان اذعان داشت که محاسبه اندازه بازار تاثیر بسزایی در عملکرد سازمان‌ها و محصولات‌و‌خدمات ارائه شده توسط آن‌ها دارد. بنابراین بسیار مهم است که این شاخص قبل از تولید هر محصول به درستی محاسبه شود.

 

داشبورد اندازه بازار:

یکی از راه‌های مطمئن و دقیق برای محاسبه سایز بازار، استفاده از داشبورد اندازه بازار است. این داشبورد با طراحی قدرتمند و ویژه خود، توانسته است گامی مهم در زمینه رشد سازمان‌ها و شرکت‌ها بردارد. در گذشته محاسبه اندازه بازار به صورت هوشمند برای سازمان‌ها و شرکت‌ها میسر نبود. همه آن‌ها به دنبال دقت در محاسبه و تعیین نتیجه مناسب بودند که با روش‌های بی‌دقت گذشته نمی‌توانستند این شاخص را به درستی محاسبه کنند. امروزه با استفاده از داشبورد اندازه بازار می‌توان با دقت بسیار بالا این شاخص را محاسبه کرد و در تمام برنامه‌های سازمانی بکار برد.

 

عملکرد داشبورد اندازه بازار:

داشبورد اندازه بازار، یک پلتفرم بسیار دقیق و قدرتمند می‌باشد که اطلاعات مهمی از بازار هدف در اختیار شما قرار می‌دهد. محاسبه اندازه بازار با استفاده از این پلتفرم بسیار سریع خواهد بود و دیگر نیاز نیست تا زمان طولانی را برای محاسبه این شاخص صرف کنید. اگر شرکت تولیدی و خدماتی هستید، به شما توصیه می‌کنیم که قبل از ارائه محصولات و خدمات خود، اندازه بازار را محاسبه نمایید. در محاسبه اندازه بازار جمعیت منطقه بسیار مهم است. خوشبختانه این داشبورد قابلیت بررسی جمعیت منطقه را دارد و می‌تواند آن را به تفکیک سن اعلام نماید. کافیست که تنها آیتم‌های مورد نیاز را در این داشبورد وارد نمایید تا اندازه بازار با دقت بالا برای شما محاسبه شود.

 

برای مشاهده داشبورد اندازه بازار بر روی این لینک کلیک کنید:

 

مزایای استفاده از داشبورد اندازه بازار:

استفاده از این داشبورد قدرتمند، می‌تواند مزایای بسیاری را برای سازمان شما به همراه داشته باشد. از جمله مزایای داشبورد اندازه بازار به شرح زیر خواهد بود :

 

سخن پایانی:

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره داشبورد اندازه بازار و تهیه ان به وب سایت اس دیتا مراجعه کنید. همچنین برای انجام امور تحقیقات بازار خود با کارشناسان و مشاوران این مجموعه مشورت نمایید.

 



برچسب‌ها:

اندازه بازار داشبورد شاخص کلیدی عملکرد