نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 36 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/12/12
426



همه می‌دانیم که بازاریابی انواع متعدد و شاخه‌های مختلفی دارد. یکی از این شاخه‌ها بازاریابی داده محور است. با توجه به اسمی که دارد با داده سر و کار خواهد داشت و از این طریق به مدیران و مسئولان کسب‌وکارها در جهت پیشرفت بیشتر و فروش بهتر در کنار ارتقاء محصولات کمک می‌کند.

تعریف بازاریابی داده محور

یکی از روش‌های بازاریابی در دسته بازاریابی داده محور قرار دارد. یعنی راهکاری که با استفاده از ارتباطی که بین مشتریان و بررسی رفتار و نیاز آن‌ها وجود دارد پیش‌بینی و تصمیم‌گیری برای آینده انجام می‌گیرد. با بهره‌گیری از این نوع بازاریابی نتیجه قطعی به دست می‌آید و آزمون و خطایی در کار نیست. در ساده‌ترین حالت ممکن نوع نیاز و تقاضای مشتری را درک می‌کنید و همین موضوع موجب سرعت در سوددهی و فروش بیشتر شما خواهد شد.

استراتژی داده محور

شرایط و آگاهی مردم از همه چیز به حدی رسیده است که به سادگی فرق بین تبلیغات مفید و معمولی را درک می‌کنند. اساسی‌ترین کاربرد بازاریابی داده محور زمانی خودش را نشان می‌دهد که با آن تبلیغ مخاطب صفحه شما را کلیک کند. هر زمان که مخاطب و مشتری شما پیگیر تبلیغات شما شد نیمی از راه را به درستی طی کرده‌اید. با استفاده از بازاریابی داده محور می‌توان درکی جدید از نوع نیاز مشتری را در ارائه خدمات و محصولات جدید پیاده کرد. مدیران کسب‌وکارها با بررسی نیاز مشتری از استراتژی داده محور، رفتار تولیدی و فروشگاهی خود را تغییر می‌دهند.

دلیل استفاده از بازاریابی

وقتی قصد فروش بیشتر و یا به نحوی ارائه محصول به همراه توضیح را داریم باید از بازاریابی استفاده کنیم. یعنی وقتی اسم بازاریابی می‌آید قطعاً منتظر فروش بیشتر و جلب مشتری خواهیم بود. پس می‌توان گفت برای بازاریابی چند نوع هدف وجود دارد که هر سیستم با توجه به هدف خود به دنبال دستاوردها می‌رود. یک بازاریاب امکان دارد قصد کسب درآمد معین را داشته باشد. بازاریاب دیگر هدفش فروش تعداد خاصی از محصولات است. فرد دیگری به دنبال جلب مشتری بیشتر برای آن کسب و کار است. پس هدف هر یک متفاوت خواهد بود.

استفاده از بازاریابی داده محور چه منفعتی دارد؟

زمانی که با بررسی رفتار مشتری خود تصمیم جدیدی می‌گیرید که متناسب با نیاز او است هر دو شما به خواسته خود رسیده‌اید. مشتری شما دنبال کالایی است، شما با شناسایی رفتار جست‌وجوی او این نیاز را رفع کرده‌اید. پس او به کالای خود رسیده است شما هم چون فروش داشته‌اید به سود دهی رسیده‌اید.

جمع‌بندی

در بازاریابی داده محور کمپانی ها می‌توانند کمپین بازاریابی شخصی ایجاد کنند. از این طریق شناخت بهتری از مشتری خود پیدا خواهند کرد. با بهره‌گیری از چند کانال اعتماد مشتری را از درست بودن کسب و‌کارشان نشان می‌دهند. قسمتی از کارتان که مورد توجه قرار نگرفته را پیدا خواهید کرد و می‌توانید درصدد رفع ایرادات آن قسمت برآیید. در نهایت تولید محصولی بر اساس نیاز بازار خواهید داشت.




برچسب‌ها:

اندازه بازار بازاریابی تحقیق بازار بازار سایز بازار

مقالات مرتبط


نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها سبک ورود به بازار انواع داشبوردهای تحقیقات بازار داشبورد واریانس غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد مد داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری داشبورد سایز بازار چیست؟ داده‌نما در بازاریابی داشبورد مدیریتی محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط