نسبت بستهشدن قراردادهای فروش یک Kpi بسیار مهم است که توسط کارشناسان قابل بررسی میباشد. منظور از نسبت بستهشدن فروش این است که چه تعداد ارائههایی انجام شده و از آن تعداد ارائه، چه تعدادی از آنها معامله شده است؟! نسبت بین این دو عدد شاخص نسبت بستهشدن قراردادهای فروش را نتیجه میدهد. در این مقاله از وب سایت Sdata به بررسی نسبت بستهشدن قرارداد های فروش و نکات مربوط به آن میپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. نسبت قراردادهای فروش: این kpi میتواند نکات بسیار مهمی را در اختیار سازمان شما و همچنین مدیر فروش قرار دهد، برای مثال با محاسبه این kpi تعیین خواهید کرد که کارمند فروش شما بصورت کلی چقدر زمان برای فروش یا به نتیجه رساندن فرصتهای فروش میگذارد؟ ممکن است برای شما این سوال بوجود بیاید که آیا نسبت بستهشدن قراردادهای فروش نشان دهنده میزان موفقیت ما در فروش بوده است؟ برای پاسخ به این سوال باید بیان شود که خیر! قطعا kpi های بسیاری تعیین کننده موفقیت شما در امر فروش میباشد و محاسبه و بررسی آنها نیز ضروری است، اما نمیتوان تأثیر نسبت قراردادهای فروش را دست کم گرفت! لازم بذکر است، افرادی که می توانند از نسبت بسته شدن قرارداد های فروش استفاده نمایند؛ مدیران اجرایی، مدیران فروش، نمایندگان فروش هستند. با استفاده از محاسبه نسبت بستهشدن قراردادهای فروش میتوانیم به موارد مهم زیر دست پیدا کنیم: میتوانید عملکرد تیم فروش خود را در هر ماه مورد بررسی قرار دهید زمانی که برای هر فروش و معامله صرف شده است را بیابید میتوانید موفقیت های تیم خود را در بستن معاملات افزایش دهید. راهکارهای بروزتر و جدیدتری برای فروش خود خلق کنید و ... نحوه محاسبه نسبت بسته شدن فروش: در کل محاسبه kpi ها باید توسط کارشناسان با تجربه در این زمینه انجام گیرد تا اعداد و ارقام درستی در اختیار سازمان یا شرکت شما قرار داده شود، اما برای محاسبه نسبت بستهشدن قرارداد های فروش میتوانید از فرمول زیر استفاده نمایید: ( تعداد معاملاتی که بر اساس ارائههای انجام شده صورت گرفته است / تعداد کل ارائههایی که به مشتریان واجد شرایط داده شده است) * 100 برای مثال؛ در این ماه با 20 نفر دیدار میکنید تا خدمات یا محصولات خود را به فروش برسانید و از این 20 ارائه، 5 معامله انجام دادهاید، بنابراین نسبت بستهشدن قراردادهای فروش شما به صورت زیر است: 100*( 20/5 ) که جواب حاصل 25 % میباشد. هم ترازی فروش و بازاریابی با استفاده از نسبت بستهشدن قراردادهای فروش: نسبت بستهشدن قراردادهای فروش یک نقطه بسیار مهم و کلیدی میان بازاریابی و فروش خدمات یا محصولات است. قابل ذکر است که بازاریابی وظیفه جذب سرنخهای با کیفیت را دارد (مشتریهای با کیفیت)، در حالی که فروش وظایف واجد شرایط بودن و بستن قراردادهای فروش را بر عهده دارد. حال با استفاده از نسبت بستهشدن قراردادهای فروش میتوان میان بازاریابی و فروش یک ارتباط ویژه برقرار کرد. تبدیل ارائهها به فروش: برای آنکه بتوانید بیشتر ارائههای خود را به فروش تبدیل کنید، لازم است که در خط لوله فروش خود نکات مهمی را رعایت نمایید. در این صورت است که بیشتر ارائههای شما به فروش تبدیل میگردد (معاملات شما افزایش مییابد). این نکات به شرح زیر خواهد بود: مشتریهای واجد شرایط را پیدا کنید با مشتریهایی که واجد شرایط هستند دیدار داشته باشید پیشنهاد خودتان را به بهترین شیوه به مشتری عرضه کنید معامله را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت Sdata مراجعه فرمایید و با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.