فروش با روش تماس یا فروش از طریق تماس

یکی از راه‌ها و روش‌های بسیار خاص و مهم برای معرفی محصول یا خدمات شما می‌باشد که می‌تواند فروش فوق العاده‌ایی را برای سازمانتان رقم بزند. در این مطلب از وب سایت اس دیتا به بررسی فروش با روش تماس می‌پردازیم و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فروش با روش تماس چیست؟

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با مشتریان فروش با روش تماس می‌باشد. حال این تماس می‌تواند از طریق تلفن، ایمیل، پیامک و ... انجام شود اما فروش با تماس تلفنی تأثیر خاصی بر روی افراد دارد، به دلیل آنکه ارتباطی موثر بین فروشنده و خریدار شکل می‌گیرد و همچنین اعتماد مشتری به فروشنده بیشتر می‌گردد. بازاریابی با تلفن و وسایل ارتباطی به یک مهارت بسیار خاص وابسته است که می‌توانید آن را آموزش ببینید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید، این است که فروشنده باید دارای مهارت‌های لازم برای فروش با تماس را داشته باشد این موضوع به عنوان یک مزیت رقابتی در میان فروشندگان می‌باشد که به فن بیان قوی فروشندگان بستگی خواهد داشت.

موفقیت در فروش با روش تماس:

برای آنکه بتوانید در فروش با تماس (تلفنی) موفق شوید، باید سه اصل اساسی را رعایت کنید که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • انتخاب یک روش موثر و تأثیرگذار

باید فن بیان خود را قوی کنید و بدانید که چه روشی برای برقراری ارتباط تأثیر گذار است، همچنین باید بدانید که چگونه با هر مشتری و هر صنفی برخورد کنید. زمانی که شما از نحوه برخورد با هر صنف و مشتری آگاهی داشته باشید، آنگاه می‌توانید به راحتی فروش خود را انجام دهید. سعی کنید که بهترین و تأثیر‌گذارترین روش را برای برقراری ارتباط با افراد را انتخاب نمایید.

  • اضافه کردن نکات جذاب و حاوی ارزش به فروش با تماس

شما باید بدانید که با توجه به محصول یا خدمتی که قصد فروش آن را دارید، از چه جملاتی استفاده نمایید. استفاده از یک یا دو جمله مهم که درباره آن‌ها فکر کرده‌اید و به اصطلاح آن‌ها را طراحی کرده‌اید؛ به شما کمک می‌کند تا دلیلی قانع کننده را به مخاطب خود گفته و اینگونه وی را برای خرید از محصولات یا خدمات خود مجاب کنید.

  • پرسش‌های حیاتی

باید بیان شود که در طراحی و انتخاب پرسش‌ها در فروش با روش تماس تلفنی سعی کنید به این نکته توجه داشته باشید که سوالات به‌ نحوی باشند که در نهایت شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک کند و سپس پاسخ مناسب و کارآمدی از مشتری دریافت کنید. این هدف می‍تواند یافتن خلا موجود در شرکت و ارائه پیشنهاد سازنده از جانب شما باشد و یا یک پرسشی که مشتری و نیازمندی‌های آن را به شما بهتر بشناساند.

فروش با روش تماس و هزینه‌های مربوط به آن:

قطعا برای فروش با روش تماس (از هر نوع تماس حتی سفر کردن به مکان مورد نظر یا تماس حضوری!) باید هزینه‌هایی پرداخت کنید. از هزینه‌های مربوط به تلفن گرفته تا هزینه های سفر و دیدار اشخاص مختلف. در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به هر فروش با روش تماس یک اصل در نظر گرفته می‌شود و شما باید بدانید که برای هر شخص یا شرکت‍های دیگر چه تاکتیک فروشی را انتخاب نمایید. به عنوان مثال، روش‌های دیدار اشخاص برای فروشندگانی که تمایل بیشتری به برد دارند (فروشندگانی که می‌خواهند فروش بیشتری داشته باشند)، هزینه‌های بیشتری دارد، به دلیل آنکه شامل هزینه‌های سفر و... نیز می‌شوند.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید.