متوسط هزینه به ازای هر لید
متوسط هزینه به ازای هر لید یک
Kpi بسیار مهم و قابل بررسی میباشد. باید بدانیم که این شاخص چه مواردی را برای تجارت ما مشخص خواهد کرد. ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که منظور از لید چیست؟
برای پاسخ به این سوال میتوان گفت که لید به معنای سرنخ فروش است و متوسط هزینه به ازای هر سرنخ فروش میتواند در محاسبات سود سازمان یا شرکت به ما کمک بسیاری کند. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت اس دیتا به بررسی متوسط هزینه به ازای هر لید یا سرنخ فروش میپردازیم و شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با Sdata همراه باشید.
هزینه هر لید یا سرنخ فروش چیست؟
هزینه سرنخ فروش به معنای مقدار هزینهایی است که شما برای بازاریابی خدمات یا محصولات خود متحمل شدهاید. اگر بخواهیم هزینه سرنخ فروش را بصورت دقیق بررسی کنیم، باید بیان شود که این هزینهها شامل موارد زیر میباشد:
1. هزینهایی که برای طراحی وب سایت پرداخت کردهاید
2. هزینهایی که برای کارمندان شرکت خود میپردازید
3. هزینهایی که برای بازاریابان در نظر دارید و پرداخت کردهاید
4. هزینههای چاپی در سازمان شما و ....
بنابراین شما برای آنکه بتوانید سرنخ فروش بالایی داشته باشید تا فروشتان دو چندان شود، نیاز است که هزینههایی را بابت سرنخ فروش بپردازید.
اگر بخواهیم میانگین یا متوسط هزینه به ازای هر لید را بیشتر توضیح دهیم، آن را با یک مثال برای شما عنوان میکنیم:
فرض کنید شما محصول یا خدماتی را ارائه میدهید که جذب هر لید برای شما 5 دلار هزینه داشته باشد و اما به ازای فروش هر محصول یا خدماتتان 250 دلار به سازمان برسد، در این صورت شما سود بسیاری از محصول کردهاید، درست است که به ازای هر لید یا سرنخ فروش هزینهایی را متحمل شدهاید، اما سود بسیاری را نیز کسب کردهاید.
شما برای آن که بدانید متوسط هزینه به ازای هر لید چقدر است باید این موضوع را به صورت سالیانه یا حتی هر فصل در سازمان خود بررسی نمایید.
هزینه به ازای هر لید، چگونه محاسبه میشود؟
برای محاسبه هزینه به ازای هر لید، لازم است که تمام هزینههای بازاریابی خود را برای یک دوره معین ( مثلا در یک سال یا در یک فصل ) و تعداد بازدهی که در آن دوره داشتهاید جمع کنید. پس از آن، هزینه بازاریابی خود را بر تعداد کل بازده به دست آمده تقسیم نمایید. عددی که در نهایت مشخص میشود، نشان دهنده هزینه هر لید است.
به فرمولی که در زیر قرار داده ایم، توجه کنید:
کل هزینه بازاریابی ÷ تعداد کل لیدها ( سرنخهای فروش ) = هزینه هر لید
مزیت مهم محاسبه متوسط هزینه به ازای هر لید:
برای آنکه سرنخهای فروش یا لیدهای بیشتری داشته باشید، لازم است که از روشهای خاص بازاریابی استفاده کنید، این روشها ممکن است از بازاریابیهای سنتی ( پخش تراکت و ... ) تا بازاریابی نوین ( مانند داشتن یک وب سایت و ... ) شامل شود. حال با محاسبه متوسط هزینه به ازای هر لید میتوانید به این موضوع مهم پی ببرید که کدام سرنخ فروش برای سازمان شما کارایی بهتری دارد و مقرون بصرفهتر است!
متوسط هزینه به ازای هر لید، میتواند شاخصهای بسیار مهم تری را برای تجارت شما مشخص کند و دید بهتری را به سود و زیان محصولات خود یا خدماتتان داشته باشید. شما باید برای محاسبه متوسط هزینه به ازای هر لید یا سرنخ فروش به کارشناسان با تجربه در این زمینه مراجعه فرمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان Sdata مشورت کنید.