علیرضا وفائیان

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/05/07
401


متوسط نرخ تبدیل

دسترسی سریع



متوسط نرخ تبدیل یک kpi است که در کسب و کارهای اینترنتی باید مورد بررسی قرار بگیرد. ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که نرخ تبدیل چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از وب سایت اس دیتا بصورت مختصر به بررسی نرخ تبدیل و متوسط آن می‌پردازیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. نرخ تبدیل چیست ؟ بهتر است قبل از تحلیل نرخ تبدیل، اول کسب و کار شما را مورد بررسی قرار دهیم. فرض کنید برای تجارت یا کسب و کار خود یک وب سایت راه اندازی کرده‌اید و قصد دارید تا از طریق آن وب سایت کسب و کار خود را رونق ببخشید. شما باید در ابتدا یک سری اهداف را مشخص کنید، برای مثال: • تعداد بازدیدکنندگان وب سایت • تعداد فروش از طریق وب سایت • رضایت‌های بازدیدکنندگان و خریداران از محصولات شما و ... حال اگر کل بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید، باید بدانید که چه تعداد از آن‌ها اهداف مورد نظر شما را انجام داده‌اند و کسب و کارتان را رونق بخشیده‌اند! بررسی این موضوع بر عهده معیار نرخ تبدیل است و زمانی که شما به نرخ تبدیل بالایی می‌رسید، نشان دهنده موفقیت در بازاریابی اینترنتی و طراحی وب سایت‌تان است. قابل ذکر است که برای نرخ تبدیل یک مقدار متوسط در نظر گرفته می‌شود، که به آن متوسط نرخ تبدیل می‌گویند. زمانی که نرخ تبدیل برای وب سایت شما و کسب و کارتان بررسی و محاسبه می‌شود، پس از آن متوسط نرخ تبدیل محاسبه خواهد شد و از این طریق می‌توانید براحتی عملکرد وب سایت خود را بسنجید. نرخ تبدیل باید چه مقداری باشد؟ اول باید این نکته را به شما اعلام کنیم که محاسبه نرخ تبدیل بر عهده کارشناسان است، آن‌ها با بررسی‌های ویژه می‌توانند به عملکرد کسب و کار شما دریابند. همان‌گونه که بیان کردیم، برای بررسی باید متوسط نرخ تبدیل را در نظر گرفت. به چند نکته زیر توجه کنید: • اگر مقدار محاسبه شده نرخ تبدیل، از مقدار متوسط نرخ تبدیل بیشتر باشد، می توان نتیجه گرفت که کسب و کار شما به سمت مناسبی در حرکت است. • اگر مقدار محاسبه شده نرخ تبدیل با مقدار متوسط نرخ، برابر باشد، نشان دهنده این است که باید عملکرد خود را بهبود بخشید. • اگر مقدار محاسبه شده نرخ تبدیل، از مقدار متوسط نرخ تبدیل کمتر باشد، نشان دهنده این است که شما باید استراتژی‌های جدید و نوین را برای کسب و کار خود به کار ببرید تا بتوانید عملکرد خود را بهبود بخشید. نکات بسیار مهم: • متوسط نرخ تبدیل بطور گسترده‌ای بر اساس صنعت و مدل تجارت شما متفاوت است! • افزایش نرخ تبدیل شما به این معنی است که تعداد بیشتری از بازدید سایت‌تان به اقدامات معناداری تبدیل می‌شود که باعث رونق تجارت شما خواهد شد ( حال این اقدامات می‌تواند فروش محصولات یا خدمات، نظر سنجی درباره محصولات، ثبت نام در سایت و ... باشد ) نرخ تبدیل کم و یافتن مشکلات : برخی از صاحبان تجارت‌های اینترنتی از نرخ تبدیل کم خود می‌هراسند ( نرخ تبدیل آن‌ها از مقدار متوسط نرخ تبدیل کمتر است ). باید بیان شود که برای بهبود نرخ تبدیل راهکارهایی وجود دارد که متخصصان در این زمینه می‌توانند در اختیار شما قرار دهند. نرخ تبدیل کم می‌تواند به دلایل زیر اتفاق بیافتد: • طراحی سایت و صفحه ورودی سایت شما مناسب نیست • انجام کارها با سایت شما بسیار مشکل است • پیشنهاد شما بی‌پایه و اساس است ( برای مخاطبان‌تان خیلی گران است یا به اندازه کافی ارزش ندارد ) و ... برای کسب اطلاعات بیشتر درباره متوسط نرخ تبدیل، می‌توانید با کارشناسان اس دیتا مشورت نمایید.




مقالات مرتبط


پیش بینی فروش تخصصی کیف و کفش هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت صنایع دستی و صنایع دستی‌سازی برندینگ چیست؟ معرفی مدل‌های قیمت گذاری کالا و خدمات چه کارهایی قبل از قیمت‌گذاری باید انجام دهیم؟ مراحل قیمت گذاری عوامل‌موثر بر قیمت‌گذاری بازارهای صنعتی اندازه بازار سیستم پیشنهاد دهنده پیشنهادهای فروش پیشنهاد توسعه محصول هدف از قیمت گذاری چیست؟ قیمت‌گذاری محصولات لوازم خانگی قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران حسابداران و قیمت‌گذاری در بازارهای مختلف استراتژی قیمت گذاری در حسابداری قیمت‌گذاری پوشاک ایده پیشنهاد محصول روش‌های قیمت گذاری مناسب برای هر کسب و کار پیشنهاد محصول خارجی قیمت‌گذاری موبایل پیشنهاد تنوع محصول چگونه میتوان در جنگ قیمت پیروز شد؟ قیمت گذاری در بازارهای صنعتی قیمت‌گذاری کتاب چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ قیمت‌گذاری سیم‌کارت پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول مردم همیشه پیشنهادها را می‌خرند! قیمت‌گذاری تراکم ترافیک قیمت‌گذاری محصولات فروشگاه اینترنتی سیستم قیمت‌گذاری خودرو جنگ قیمت چیست؟ چگونه می‌توان با آن مقابله کرد؟ با قیمت گذاری مناسب فروش خود را دو چندان کنید! روش‌های قیمت‌گذاری زمین عملکرد محصول منجر به فروش میزان ماندگاری و ریزش مشتری نسبت بسته بندی شدن قراردادهای فروش هدف فروش میانگین اندازه و طول معاملات جدید متوسط ارزش خرید فروش هر نماینده متوسط هزینه به ازای هر لید چگونه فرصت فروش ایجاد کنیم؟ فروش با روش تماس

داشبورد‌های مرتبط