طبق مقالات قبلی و بررسی انواع روش‌های فروش و تحلیل فروش‌های اینترنتی، می‌توان در فروشگاه‌های مجازی برای فروش کالای مورد نظرتان از تکنیک‌های متعدد با توجه به شرایط‌های خاص بهره گرفت که علاوه بر فروش بیشتر و سوددهی شاهد افزایش مشتری هم باشیم. در انواع تکنیک‌های کاربردی باید ایده‌های بروزی داشته باشید که پاسخ‌گو بازار حال حاضر خود باشید.

انواع ایده در جهت پیشنهاد محصول

همیشه یکنواختی و طی کردن مسیری تکراری نه پیشرفت را به دنبال دارد و نه عامل موفقیت خواهد شد بنابراین شرایط و عملکرد خود را بروز کنید و با توجه به تکنولوژی و نیاز بازار ایده‌هایی را ارائه دهید که کارساز باشد.

در بین فروشگاه‌های مجازی همیشه هرچند وقت یکبار شاهد برگذاری مسابقات هستیم که با شرایط خاص از مخاطبان می‌خواهند که شرکت کنند. (اگر بیشتر از یک مقدار معین خرید کنید در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوید و برنده جایزه نقدی و یا محصول ویژه خواهید شد) تبلیغات با دادن هدیه می‌تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد (برای معرفی و تبلیغات برند و محصول مورد نظرتان می‌توانید از هدیه‌ای در قالب تبلیغ به مشتریان خود بدهید) در فروش‌های حضوری قفسه و ویترین جذاب سبب جلب مشتری خواهد شد اما در فروشگاه‌های غیرحضوری مجازی می‌توانید با عکاسی حرفه‌ای از محصولاتتان مشتری را جذب کنید. در تمامی سبک‌های فروش شاهد حراجی‌ها بوده و هستیم (تخفیف‌ها و حراجی‌ها نباید زیاد از حد شود که مخاطب عادی خود را از دست دهید و فقط فروش در زمان‌ حراجی‌ها را داشته باشید به عبارت دیگر مشتری به حراجی نباید عادت کند، فقط در زمان خاص و مناسبت‌های به خصوص تخفیف ایجاد کنید.) در یک فروشگاه اینترنتی همیشه همه محصولات شامل فروش یکسان نیستند بنابراین می‌توانید محصولات کم فروش را در کنار پرفروش‌ها قرار دهید تا به صورت بسته‌هایی پکیجی به فروش برسانید. فروشگاه‌های اینترنتی به علت داشتن هزینه ارسال برخی از مشتری‌های خود را از دست می‌دهند پس گاهی اوقات ارسال را رایگان کنید تا مشتری مجاب به خرید شود. اینکه محصول شما ضمانت پس از فروش و یا ضمانت مرجوعی داشته باشد اطمینان خاطر به مشتری می‌دهد که با خیال راحت خرید کند. در روش‌های پرداخت خود علاوه بر پرداخت آنلاین و پرداخت حضوری می‌توانید پرداخت اقساطی را هم در نظر بگیرید البته پرداخت قسطی را با شرایط خاص اعمال کنید. در خریدهای مشتری خود یک بسته از محصولی به صورت پک کوچک یا اشانتیون قرار دهید تا به عنوان یک نسخه آزمایشی از محصولاتتان استفاده شود تا راغب به خرید آن در دفعات بعدی شوند. استفاده از بنرهای تبلیغاتی که در معرض دید عموم قرار می‌گیرد ایده خوبی برای پیشنهاد محصول به شمار می‌رود. آگهی بازرگانی، پیامک تبلیغاتی و تقویم‌های تبلیغاتی به عنوان ایده‌هایی است که همه از آن استفاده می‌کنند و راضی هستند.

مشتری ‌مداری کنید، ایده‌سازی کنید و همیشه بروز باشید تا مشتریان خود را افزایش دهید که هرگز با این اصول ورشکست نخواهید شد.