کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/28
331



در کسب‌وکارهای اینترنتی و مجازی مدیران این سبک فروش‌های برای برطرف کردن نیازهای مختلف مشتریان و از دست ندادن مخاطب خود به دنبال تنوع محصول و ارائه نیازهای مشتری هستند از این رو برنامه‌ریزی‌های جدیدی را اتخاذ می‌کنند تا علاوه بر جلب مشتری خود بتوانند کسب‌وکارشان را گسترش دهند به عبارت دیگر هم مشتری مداری را به درستی انجام داده و هم به سوددهی بیشتری برسند.

رشد کسب‌وکار با تنوع در محصول

همیشه برای پیشرفت کارها باید نیاز جامعه و توقع مشتریان را بررسی کنیم و سبک و نوع عملکرد کاری در حوزه فعالیتمان را تغییر دهیم و بروز عمل کنیم تا بتوانیم کارمان را از جوانب مالی و جغرافیایی گسترش دهیم و به عنوان بزرگ‌ترین خواستگاه نیاز مشتریانمان قرار گیریم.

تنوع محصول

در تمام زمینه‌ها وجود تنوع سبب رشد می‌شود و از طرفی سود را در شیوه‌های جدید به سمت شما سوق می‌دهد. به عنوان مثال شرکت‌های نرم‌افزاری با بروزرسانی برنامه‌ها و یا نوشتن برنامه جدید می‌توانند تنوع اپلیکیشن‌های خود را زیاد کرده و مشتری را مجاب به استفاده کنند که در این زمینه تبلیغات اثر بزرگی خواهد گذاشت.

تنوع قیمت

هرگاه در فروش خود از یک محصول با برندهای مختلف یا حتی اندازه‌های متعدد استفاده می‌کنید موجب خواهید شد که اگر فردی از یک برند ناراضی است و یا حتی حساسیت دارد یا حتی حجم زیادی را نمی‌خواهد بتواند محصول مورد نیازش را در بین انواع مختلف پیدا کند و بخرد بنابراین تنوع همیشه  مثبت خواهد بود و هیچ‌گاه از آن نباید غافل شد.

به عنوان مثال کسی که همیشه از فروشگاه اینترنتی شما دفتر سیمی تهیه می‌‌کند ولی دفتر یادداشت را از جای دیگری می‌خرد اگر در مجموعه مورد فروشتان دفتر یادداشت و یا دیگر اقلام لوازم التحریر را داشته باشید تمامی خرید از شما انجام خواهد گرفت همین امر سبب فروش بیشتر شما و همچنین برطرف شدن نیاز متقاضیانتان از یک فروشگاه خواهد شد.

با در نظر گرفتن آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی در سال 1399 ایران 4 هزار و 846 فروشگاه آنلاین داشته است که ای‌نماد را دارا بودند این آمار جدا از ده‌ها هزار فروشگاه موجود در شبکه‌های اجتماعی است.

شرکت دیجی کالا در سال 1398 با بیش از 2 میلیون تنوع محصول و با کمک ده‌ها هزار کسب‌وکار به صورت مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته است اما این آمار و ارقام در سال 1399 رشد چشم‌گیری داشته است به طوری که شرکت دیجی کالا طی سال 1399 بیش از 5/4 میلیون تنوع محصول به همراه 150 هزار کسب‌وکاری است که در این وب‌سایت ارائه می‌شود و بیش از 8200 کارمند به طور مستقیم در دیجی کالا کار می‌کنند.

کلام آخر

تنوع محصول علاوه بر سوددهی و رشد کسب‌وکار سبب تنوع در قیمت، تنوع در برند، افزایش تعداد کارکنان آن کسب‌وکار و ده‌ها عامل مفید خواهد شد.




برچسب‌ها:

محصول سیستم پیشنهاد دهنده سیستم توسعه محصول چت جی پی تی

مقالات مرتبط


کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباط و شبکه‌ مخابرات کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های بیمه و مالیات کاربرد داده در تحلیل رفتار اجتماعی و روانشناختی مشتریان کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های انرژی کاربرد داده در تحلیل رفتار مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌ خدمات بهداشتی و درمانی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی کاربرد داده‌ها در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود سیستم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی کاربرد داده در بهبود خدمات بانکی و مالی اینترنتی کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های توزیع شده کاربرد داده در بهبود تجربه کاربری در فروشگاه اینترنتی کاربرد داده در بهبود سیستم‌های خرید و فروش آنلاین کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های تولید کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های خدمات مشتری کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در بهبود عملکرد ورزشکاران تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی حوزه ورزشی بهبود عملکرد و پیش بینی نتایج مسابقات حوزه بانکداری بهبود عملکرد و کاهش ریسک های مالی بهبود کارایی سیستم‌های حراست و نظارت با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و کاهش خطاهای نرم‌افزاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌ بینی خطاهای سیستمی و راهکارهای پیشگیرانه با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی و بهبود مدیریت امور انسانی با استفاده از هوش مصنوعی مقایسه روش ‌های مختلف تحلیل سری‌ های فضایی برای پیش ‌بینی داده‌های فضایی تحلیل رفتار مشتریان و بهبود روابط با آن‌ها با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های حجم بالا با استفاده از ابزارهای ابری استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت بهبود تجربه کاربری با استفاده از علم داده کاربرد آمار پیشرفته در تحلیل داده‌های بزرگ و پیچیده تحلیل داده‌های شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن در تبلیغات استفاده از روش‌های آماری در تجزیه و تحلیل داده‌های ارتباطی و بازخورد مشتری پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی بهینه‌ سازی فرایند تولید و مدیریت زنجیره تأمین با استفاده از هوش مصنوعی بهبود کارایی سیستم‌ های بانکی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های منابع انسانی برای شناسایی الگوهای عملکرد کارکنان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی تحلیل داده‌های مشتری برای شناسایی الگوهای رفتاری مشتریان استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار تحلیل داده‌های عملیاتی برای شناسایی مشکلات و بهبود فرآیندها کاربرد آمار در بهبود عملکرد و بهره‌‌وری سازمان بهبود فرایند تصمیم‌گیری با استفاده از هوش مصنوعی بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی در کارها توصیه دهی به مشتریان برای افزایش فروش با هوش مصنوعی طراحی سیستم‌های خودکار با استفاده از هوش مصنوعی بهبود دقت پیش‌بینی بازده سرمایه‌گذاری با استفاده از هوش مصنوعی پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های سیستم‌های خدمات بانکی و پرداخت با استفاده از هوش مصنوعی ارائه پیشنهادات شخصی‌سازی شده برای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی پیشنهاد توسعه محصول ایده پیشنهاد محصول پیشنهاد محصول خارجی چه محصولی برای فروش اینترنتی مناسب‌تر است؟ پیشنهاد بهترین محصول پیشنهاد تولید محصول

داشبورد‌های مرتبط