کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 7 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/14
314


سیستم پیشنهاد دهنده

دسترسی سریع



سیستم پیشنهاد دهنده

با استناد به مقالات قبلی برخی از سایت‌ها با توجه به نرم‌افزارهایی که تعیین شده و بر اساس کلیک‌ها و نوع رفتار و سبک جست‌وجوی مخاطب (مشتری)، محصولات و خدماتی که در حیطه سلیقه مشتری است را برای وی نمایش می‌دهد و به عبارتی محصول و خدمات را به پیشنهاد می‌دهد. همه سایت‌ها حاوی این نرم‌افزار و این تکنیک نیستند بسته به نیاز آن وب‌سایت این سبک سیستم‌ها در نظر گرفته می‌شود که به سیستم‌های پیشنهاددهنده معروف هستند.

سیستم‌های پیشنهاد دهنده (Re commended System)

سیستم‌های پیشنهاد دهنده که با توجه به علایق و فعالیت‌های تکراری مشتری تصمیم‌گیری می‌کنند خود به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول: محصول‌های ویژه و منحصر به فرد

دسته دوم: محصولات مربوط به خرید روزانه

سیستم‌های پیشنهاد دهنده برای محصول‌هایی منحصر به فرد هستند نوع فعالیت‌های تکراری که مشتری دارد را مقیاس قرار می‌دهند و بر اساس آن تصمیم می‌گیرند. اما برای محصولات روزانه با توجه به تجربه و تاریخچه‌ای از خرید قبلی مشتری دارد تصمیم می‌گیرد. سیستم‌های پیشنهاد دهنده فعالیتشان در مسیر بررسی رفتار مشتری، تفسیر اطلاعات رفتاری در نهایت تحلیل اطلاعات به دست آمده است.

سیستم‌های پیشنهاد دهنده و رابطه آن با فروش بیشتر هر وب‌سایت و یا شرکتی که سیستم‌‌های پیشنهاد دهنده استفاده می‌کنند برای ماندگار شدن مشتری در آن وب‌سایت و یا ایجاد تجربه عالی در خرید برای مشتریانشان است اما مهم‌ترین دلیل را می‌توان افزایش فروش و کسب سود بیشتر با فروش بهتر عنوان کرد. اینگونه سیستم‌ها در وقت مشتری صرفه‌جویی می‌کند و فرآیند جست‌وجو و انتخاب کالا را در خرید مشتری به ساده‌ترین حالت ممکن به ثمر می‌رساند. یک عامل مهم که در پیشنهاد سیستم‌های پیشنهاد دهنده بسیار مءثر است تعداد لایک‌های مشتری به محصول و تعداد خریدهای مشتری خواهد بود.

از آنجایی که سیستم‌های پیشنهاد دهنده با توجه به بررسی داده‌هایی که از مشتری به دست آورده‌اید کار می‌کند تمام صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی با داشتن این آیتم و افرادی که علم این سبک جمع‌آوری داده را دارند الگوریتم‌های پیشنهاد دهنده خود را به درستی آماده‌سازی می‌کنند.

کاربردهای سیتم‌های پیشنهاد دهنده

سیتم‌های پیشنهاد دهنده که با نام سامانه‌های توصیه‌گر هم شناخته می‌شود در انتخاب دکتر مورد نظر با توجه به موقعیت مکانی و نوع بیماری که به دنبال درمان آن هستید به کمک شما می‌آید. در اینترنت‌ها با به دست آوردن اطلاعاتی از تجربه افراد در مواجه با شرایط خاص و مشابه که معمولاً در یک سازمان و ارگان به کار می‌آید همه از این سیستم بهره گرفته می‌شود و اساسی‎‌ترین کاربرد سیستم‌های پیشنهاد دهنده در تجارت الکترونیک است که محصولات و خدمات را پیشنهاد می‌‌دهد.

کسب و کارهای موفق در استفاده از سیستم‌ پیشنهاد دهنده

یکی از موفق‌ترین وب‌سایت‌هایی که از سیستم پیشنهاد دهنده بهره گرفته است وب‌سایت آمازون است که بر اساس آمارها 35 درصد خریدهای از این وب‌سایت بر اساس سیستم پیشنهاد دهنده انجام می‌گیرد. افرادی که از نتفلیکس استفاده می‌کنند حدود 75 درصد زمان مخاطبان نتفلیکس خرج دیدن و بررسی مواردی است که توسط سیستم‌های پیشنهاد دهنده نمایش داده می‌شود همین سیستم‌ها نزدیک 1 میلیارد دلار از هزینه‌های نتفلیکس را سالانه کم کرده است.




برچسب‌ها:

سیستم پیشنهاد دهنده سیستم توسعه محصول چت جی پی تی