کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/09
285


پیشنهادهای فروش


در زمان خرید از برخی وب‌سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌ها متوجه الگوریتم نوع رفتار مشتری شده‌اید که به شما بر اساس روش مشابهی که از مقایسه رفتار خرید مشتریان به دست می‌آید و یا احتمال یک خرید شبیه به خرید مشتری دیگری را می‌دهد. این سبک سیستم‌ها، سیستم پیشنهاددهنده هستند که در برنامه دیجی کالا یا اینستاگرام و حتی یوتیوب دیده می‌شوند. این سیستم‌ها و الگوریتم‌ها با بررسی انتخاب‌های شما به شما پیشنهاد جدید می‌دهند. مثلاً در برنامه اینستاگرام دیده‌اید که با توجه به فالو کردن‌های شما موارد احتمالی را برایتان در قالب پیشنهاد ارائه می‌دهد عملاً دوستان مشترک را برای فالو به شما پیشنهاد می‌دهد و بیانگر این است که فالورهای شما با آن‌ها در ارتباط هستند و فالویشان کرده‌اند یا حتی در قسمت جست‌وجوی برنامه اینستاگرام کافی است مورد دلخواهتان را جست‌وجو کنید در دفعات بعدی جست‌وجوی خودکار اینستاگرام مواردی را مطابق آخرین نوع جست‌وجوی شما برایتان ارائه می‌دهد.

تکنیک داده کاوی کجا به درد می‌خورد؟

با استفاده از سیستمی که به شما شناخت می‌دهد و آگاهتان می‌کند تا در مورد هر مشتری اطلاعات دقیقی داشته باشید و در سبک تبلیغات خبری کارتان (پروموشن‌ها) پیشنهادی که ممکن است مشتری نیاز داشته باشد را برایش ارائه دهید عملاً شما تحلیل خود را بر مبنای کلیک مشتری قرار می‌دهید. این تحلیل کلیک فقط به بازدید آن افراد برنمی‌گردد حتی کلیک‌هایی که منجر به خرید مشتری بوده در این تحلیل‌ها مورد داده کاوی قرار می‌گیرد. مقایسه کلیک بین مشتریان موردی را برای ارائه به مشتری جدید در نظر می‌گیرد که افراد دیگر با این مدل رفتار و کلیک صد در صد خرید کرده‌اند.

تکنیک‌های متعددی وجود دارد که این مسیر را مورد بررسی قرار می‌دهد و سبب فروش موفق شما خواهد شد و به زبان ساده‌تر تبلیغی در جهت احتمال قوی برای خرید مشتری فرستاده‌اید تا او هم به ایده‌آلی که دنبالش است برسد. برای این منظور نرم‌افزارهای بسیاری نوشته شده‌اند و الگوریتم‌هایی را ایجاد کرده‌اند که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها کلیک‌ها و رفتار و داده مشتری‌های خود را به بروزترین حالت ممکن بررسی کنید.

استفاده از این الگوریتم‌ها و تکنیک داده کاوی موجب فروش بیشتر و هرچه بهتر شما خواهد شد که در نهایت حاشیه سود مناسبی را هم به دست می‌آورید.

مثالی ساده

در برنامه دیجی کالا اگر لباس خاصی را جست‌وجو کنید یا حتی به سبد خرید خود اضافه کنید برنامه به طور خودکار مواردی را در همان سبک و سیاق برایتان قرار می‌دهد و عملاً می‌گوید مشتریان دیگر با این مدل جست‌وجو این کالاها را خریده‌اند یا به عبارتی ساده‌تر این موارد پرفروش‌ترین‌ها مطابق جست‌وجوی شما است.

کلام آخر

اگر قصد پیشرفت و موفقیت در حوزه کاری خود دارید حتما در فروش اینترنتی از سیستم‌های پیشنهاد محصول استفاده کنید و بروز پیش بروید.




برچسب‌ها:

سیستم پیشنهاد دهنده قیمت گذاری فروش فروش اینترنتی داشبورد فروش چت جی پی تی خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین فروش تلفنی فرصت فروش