در شرایط کنونی با پیشرفت علم و تکنولوژی تقاضای خریدهای اینترنتی خیلی بیشتر از قبل حس می‌شود چرا که تمایل مردم به این سمت و سو تغییر کرده است بزرگ‌ترین دلیل هم این است که در خرید حضوری علاوه بر ترافیک‌های موجود، آلودگی هوا و اتلاف وقت را به همراه دارد که سبب کلافگی خواهد شد اما مهم‌ترین مسئله در خرید اینترنتی وجود اعتماد است چون مشتری ارتباط مستقیم ندارد از طرفی تبلیغات و انواع معرفی‌ها در فضای مجازی سبب می‌شود انتخاب سخت‌تر باشد اما گاهی موجب انتخاب بهترین گزینه در بین گزینه‌های متعدد خواهد شد.

بهترین محصول چه ویژگی باید داشته باشد؟

همیشه در خرید و انتخاب محصول مهم‌ترین عامل بررسی بازار برای پذیرش و تقاضای آن محصول است بنابراین به عنوان مهم‌ترین رکن در ابتدا شرایط و نیاز جامعه را تحلیل کنید تا متوجه شوید محصول شما در سطح جامعه طرفدار دارد یا خیر؟ از طرفی ببینید محصول شما در بازار رقابتی قرار می‌گیرد یا خیر؟ برخی از محصولات در زمان خاصی تقاضای فراوان خواهند داشت و به عنوان محصول فصلی شناخته می‌شوند پس این موضوع را هم در نظر بگیرید که اگر در فصل بعدی نیاز جامعه به این محصول کمرنگ است باید با توجه به تغییر فصول نوع فروش خود را عوض کنید. به عنوان مثال: فروشنده‌های کولر آبی که پس از فصل تابستان در سبک فروش خود تغییر ایجاد خواهند کرد و بخاری را جایگزین فروش کولر آبی قرار می‌دهند چون در فصل زمستان خبری از فروش کولر نیست و یا افرادی که حوزه فعالیت شان در خصوص لباس زمستانی است در فصل تابستان نوع فروش لباس های خود را به سبک البسه تابستانی تغییر خواهند داد حتی این مدل از تغییر را در فروشندگان کلاه هم می‌توان دید به طوریکه در فصل زمستان کلاه‌های پشمی و بافتنی می‌فروشند اما در فصل بهار و تابستان کلاه‌های نقاب‌دار را وارد محصولات خود می‌کنند.

عمده دلایل تمایل افراد به خرید اینترنتی با توجه به جواب شرکت کنندگان در یک بررسی آماری را در زیر آورده‌ایم:

1.اولین عامل برای خرید اینترنتی جستجو و مشاهده آسان محصولات و از طرفی مشاهده پیشنهادات و تخفیفات به آسانی بوده است که 74 درصد از جواب شرکت کنندگان را شامل می‌شد.

 2.تجربه خرید موفق از یک وب سایت می‌تواند سبب خرید مجدد آن فرد از وب سایت مورد نظر شود و از طرفی سبب تبلیغ و معرفی وب سایت توسط آن فرد به دیگران خواهد شد که 64 درصد از جواب را به خود اختصاص داده است.

 3.پیشنهادات شخصی سازی شده هم توانست 37 درصد از آمار را شامل شود.

میزان محبوبیت فروشگاه‌های ایرانی در سال 1398

در بین سوپر مارکت‌های ایرانی دیجی‌کالا در سال 1398 با 13سال سابقه فعالیت رتبه نخست را کسب کرد و پس از آن اسنپ مارکت رتبه دوم را با 1 سال سابقه فروش به خود اختصاص داد و اُکالا با 17 سال سابقه درخشان رتبه سوم را گرفت.