سارا اکبری

مطالعه این مقاله حدود 6 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/09/01
698


ضعف‌های موجود در تعیین قیمت‌گذاری

دسترسی سریع



اهمیت قیمت‌گذاری  و تأثیر آن در فروش در دنیای امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست چرا که قیمت‌گذاری درست و اصولی است که سبب فروش بیش‌تر و جلب مشتری می‌شود. بررسی‌هایی که جهت مشخص کردن ارزش یک محصول، کالا یا خدمات با توجه به اندازه جامعه انجام می‌شود قیمت‌گذاری نام می‌گیرد. در گذشته تنها یک روش قیمت‌گذاری وجود داشت که با توجه به هزینه تولید و سود در نظر گرفته شده تعیین می‌شد. اما امروزه روش‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری با توجه به شرایط کنونی وجود دارد. از آن‌جایی که معمولا برای مقایسه بین دو کالا اولین عامل مهم در تصمیم‌گیری قیمت است ولی اگر قیمت‌گذاری به درستی انجام نگرفته باشد سبب خسارت می‌شود باید برای قیمت‌گذاری تمام جوانب را در نظر گرفت و ساده از کنار آن نگذشت تا علاوه بر جذب مشتری فروش بیشتری را ایجاد کنیم.

قیمت‌گذاری درست

یک شرکت زمانی که با هدف درآمد درست و متناسب با استانداردهای تعیین شده قیمت‌گذاری کند در این مسیر مهم‌ترین عامل برای قیمت‌گذاری در نظر گرفتن تقاضای مشتریان و کالاهای مکمل موجود در بازار بعلاوه بررسی وضعیت رقبا می‌باشد. اگر هوشمندانه و با مهارت و توجه به نیاز بازار و در نظر گرفتن نرخ ارز جدید  قیمت‌گذاری انجام گیرد مشکلی به وجود نمی‌آید. به عنوان مثال در قسمت‌های تولیدی با در نظر گرفتن میزان سرمایه‌گذاری که در جهت خرج‌های اولیه صورت گرفته برای این سرمایه در محاسبات هزینه تمام شده هیچ‌گونه سودی نباید در نظر گرفت تا قادر به فروش باشند به عبارت دیگر بازه سرمایه‌گذاری باید صفر باشد.

اهمیت ارزش‌آفرینی

عملکردی که سبب شود مشتریان تمایل پیدا کنند برای آن هزینه پرداخت کنند و آن پول که جهت خرید محصول به شما می‌پردازند در نهایت بیشتر از هزینه‌ای است که صرف کرده‌اید حال می‌توان گفت که ارزش‌افزوده اقتصادی ایجاد کرده‌اید. در این مسیر اشتباهاتی سهواً و عمداً ایجاد می‌شود که قیمت‌گذاری را در چالش‌های بدی قرار می‌دهد و گاهاً سبب شکست می‌شود.

چالش‌های قیمت‌گذاری

در ابتدا برای ایجاد قیمت‌گذاری‌ها باید دانست قیمت محصول مورد نظر با کاربردها و ویژگی‌های آن محصول باید همخوانی داشته باشد و زمان مناسبی را برای کاهش قیمت و یا افزایش قیمت‌ها انتخاب کرد و بررسی‌های لازم برای تغییرات بازار با توجه به تغییر قیمت انجام شود.

ضعف‌های موجود در قیمت‌گذاری‌ها

1. اصرار زیاد برهزینه‌ها: وقتی که شرکت فقط به هزینه‌های خود شرکت اهمیت می‌دهد و به مفید بودن و استفاده از توانایی‌های شرکت بی توجه باشد دچار شکست خواهد شد.

2. تغییر ندادن قیمت در شرایط مختلف: بهتر است بعضی اوقات قیمت را با توجه به زمان مختلف و در مکان‌های متفاوت تغییر داد. اگر از کنار این عامل بی‌اهمیت رد شویم دچار مشکل خواهیم شد.

3. بی‌توجهی به قیمت‌ها با تغییرات بازار: زمانی که در بازار رقابتی محصول دیگری عرضه می‌شود مدیران باید تصمیم بگیرند قیمت محصول قبلی را کاهش دهند تا راحت به فروش برسد. تا در مسیر افت فروش به جهت قیمت‌گذاری نادرست قرار نگیرند.

4. بی‌توجهی به دیگر اجزای آمیخته بازاریابی: گاهی اوقات مدیران قیمت پایین‌تر از حد آن محصول ارائه می‌کنند چون هزینه کمی برای تولید آن محصول صرف شده است ولی سطح بالایی دارد. گاهاً قیمت پایین بیاید تقاضا و میل به خرید کم‌تر می‌شود چون مشتری انتظار قیمت بالا از برخی محصولات را دارد.




مقالات مرتبط


تحقیقات بازار شیر طعم دار تحقیقات بازار خامه تحقیقات بازار کره تحقیقات بازار لبنیات تحقیقات بازار پنیر تحقیقات بازار شیرکاکائو آمار فروش صنایع دستی در ایران و جهان آمار فروش لوازم اداری در ایران و جهان آمار فروش عطر و ادکلن در ایران و جهان آمار فروش نوشت‌افزار در ایران و جهان آمار فروش لوازم برقی در ایران و جهان آمار فروش قطعات یدکی در ایران و جهان آمار فروش ماشین‌آلات در ایران و جهان آمار فروش تجهیزات صنعتی در ایران و جهان آمار فروش ابزارآلات در ایران و جهان آمار فروش لوازم آشپزخانه در ایران و جهان آمار فروش فرش در ایران و جهان آمار فروش مبلمان در ایران و جهان آمار فروش انگشتر در ایران و جهان آمار فروش گردنبند در ایران و جهان آمار فروش دستبند در ایران و جهان آمار فروش زیورآلات در ایران و جهان آمار فروش عینک در ایران و جهان آمار فروش کیف در ایران و جهان آمار فروش کفش در ایران و جهان آمار فروش مد و فشن در ایران و جهان آمار فروش ساعت در ایران و جهان آمار فروش سنگ‌های قیمتی در ایران و جهان آمار فروش الماس در ایران و جهان آمار فروش نقره در ایران و جهان آمار فروش طلا و جواهر در ایران و جهان آمار فروش بورس در ایران و جهان آمار فروش ارز دیجیتال در ایران و جهان آمار فروش اینترنت اشیا در ایران و جهان آمار فروش هوشمند در ایران و جهان آمار فروش واقعیت مجازی در ایران و جهان آمار فروش گیمینگ در ایران و جهان آمار فروش دوربین در ایران و جهان آمار فروش گل و گیاه در ایران و جهان آمار فروش حیوانات خانگی در ایران و جهان آمار فروش اسباب‌بازی در ایران و جهان آمار فروش نساجی در ایران و جهان آمار فروش وسایل پزشکی در ایران و جهان آمار فروش وسایل الکترونیکی در ایران و جهان آمار فروش مسالح ساختمانی در ایران و جهان آمار فروش کتاب در ایران و جهان آمار فروش مواد غذایی در ایران و جهان آمار فروش لوازم آرایشی در ایران و جهان آمار فروش لباس در ایران و جهان آمار فروش لوازم خانگی در ایران و جهان آمار فروش موبایل در ایران و جهان کاربرد تحلیل خوشه‌ بندی در پیش‌بینی داده‌ های پیچیده مدل‌ های احتمال‌محور در پیش‌بینی داده‌ های رفتاری آمار و داده‌ های حجیم: راهکار هایی برای بهینه‌ سازی یادگیری ماشین مدل‌ های بیزی و کاربرد آنها در یادگیری ماشین استفاده از تحلیل همبستگی برای بهبود یادگیری نظارت‌نشده تحلیل واریانس و کاربرد آن در تنظیم مدل‌ های یادگیری عمیق تحلیل ماتریس همبستگی برای مدل‌ های یادگیری عمیق آمار و کاهش ابعاد: راهی برای ساده‌ سازی الگوریتم‌ های هوش مصنوعی استفاده از توزیع نرمال در طراحی شبکه‌ های عصبی آیا کافه‌ داری هنوز یک شغل پردرآمد است؟ آمار های تازه از این صنعت آمار جذاب از رفتار مشتریان کافه‌ها؛ چه چیزهایی سفارش می‌دهند؟ کدام استان‌ها در صنعت کافه‌داری پیشرو هستند؟ بررسی آمار منطقه‌ای آمار مشتریان وفادار کافه‌ها؛ آیا این بازار پتانسیل بیشتری دارد؟ صنعت کافه‌داری در ایران در 1403؛ آمارهایی که همه را شگفت‌زده می‌کند! چرا تعداد کافه‌ها در تهران به‌طور سرسام‌آوری افزایش یافته است؟ آمار کافه‌داری در شهرستان‌ها؛ کدام مناطق بیشترین رشد را دارند؟ چند کافه در ایران تعطیل شده‌اند؟ آمار واقعی از این صنعت پرچالش محبوب‌ترین منوهای کافه‌های ایران؛ آمار رسمی از رفتار مشتریان چه عواملی تعداد کافه‌ها را در ایران افزایش داده‌اند؟ نگاهی به آمار و دلایل آمار افتتاح کافه‌ها در سال گذشته؛ آیا شاهد رونق بیشتری خواهیم بود؟ چند درصد مشتریان کافه‌ها به‌طور منظم بازمی‌گردند؟ آمار جالبی که باید بدانید آمار مصرف قهوه در کافه‌های ایران؛ نوشیدنی محبوب کدام است؟ رشد بی‌سابقه کافه‌ها در ایران؛ آمار رسمی منتشر شد! چه تعداد کافه در ایران فعالیت دارند؟ داده‌های جدید را بخوانید! آمار واقعی تعداد کافه‌های تهران؛ چرا این شهر محبوب کافه‌داران است؟ صنعت کافه‌داری در ایران؛ آیا این بازار همچنان سودآور است؟ کدام شهر ایران بیشترین کافه‌ها را دارد؟ بررسی آمار جذاب آمار شگفت‌انگیز کافه‌های ایران در ۱۴۰۲؛ آیا رشد ادامه دارد؟ ۵ آمار کلیدی که نشان می‌دهد چرا اصفهان مقصد اول گردشگران است! اقتصاد اصفهان در اعداد؛ تحلیل داده‌هایی که شما را شگفت‌زده می‌کند! شگفت‌انگیزترین آمارها درباره جمعیت و رشد شهری اصفهان آیا می‌دانید چند درصد گردشگران خارجی اصفهان را انتخاب می‌کنند؟ ۱۰ آمار حیرت‌انگیز درباره اصفهان که هر ایرانی باید بداند! رازهای ناگفته آمار توسعه اقتصادی اصفهان در سال‌های اخیر ۵ اشتباه رایج در تحلیل آمار و دیتا که ممکن است هزینه‌ساز شود راز موفقیت استارتاپ‌ها: مدیریت هوشمند آمار و دیتا قیمت‌گذاری خدمات نرم افزار برنامه ریزی و مدیریت کارهای روزانه دیتا مارکتینگ و داشبوردهای بازاریابی استراتژی قیمت گذاری آیا کاهش قیمت بهترین راه برای افزایش فروش است ؟ افزایش کارآفرینی در ایران کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟ پر سودترین کالاهای صادراتی ایران نرخ بیکاری جوانان تحصیل کرده شهرها، مساله های شهری، داده های شهری–بحران ها و سوانح جمعیت با سواد نوسانات در قیمت مسکن نرخ بیکاری واردات موز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ به عراق افزایش تولد نوزادان پسر نسبت به دختر اقتصاد ایران در سال 1400 تأثیر تورم بر قیمت مسکن رشد اقتصادی در سال ۱‍۴۰۰ شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – زیرساخت تغییرات نرخ تورم از سال 1399 تا 1400 شهرها، مساله های شهری، داده های شهری – شهر هوشمند تغییرات نرخ طلا نسبت به سال 99 مصرف سالانه خرما در عراق سهم واردات کفش به لبنان به طور کلی در سال ۲۰۱۸ مصرف سرانه خرما در عراق حجم واردات برنج به عراق:

داشبورد‌های مرتبط