کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/06/03
280


مصرف سرانه خرما در عراق


خرما یکی از میوه‌های بسیار پرطرفدار در بین مردم ایران و جهان بخصوص عراق، می‌باشد. منطقه خاورمیانه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود؛ بزرگترین تولیدکننده خرما در جهان بحساب می‌آید. ایران نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان خرما در تمام دنیاست؛ به دلیل آنکه در کشور ما انواع و اقسام خرماها وجود دارد. باید بیان شود که کشور عراق در همسایگی ایران و با جمعیت 37 میلیون نفر یکی از تولیدکنندگان خرما در خاورمیانه است و با وجود تولید خرما در عراق، بصورت سالانه، انواع خرما نیز از ایران به عراق صادر می‌گردد. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مصرف سرانه خرما در عراق بپردازیم و اطلاعاتی را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم، بنابراین تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

 

تولید خرما در عراق:

قابل ذکر است که خرما یکی از پر طرفدارترین میوه‌ها در کشور عراق می‌باشد؛ بگونه‌ای که علاوه بر مصرف خرماهای کشور خود، این میوه را از کشورهای همسایه مانند ایران وارد می‌کند. به همین دلیل سرانه مصرف خرما در عراق بالا می‌باشد. کشور عراق بیش از 3500 تن خرما در نیمه سال، از ایران خریداری می‌کند و این مقدار در سال ممکن است بیشتر نیز بشود. در کل از جمله خرماهایی که در کشور عراق تولید شده و به مصرف می‌رسد، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

 

مصرف خرما در عراق از سال 2012 تا 2017 :

در این بخش قصد داریم تا به بررسی میزان مصرف سرانه خرما در عراق از سال 2012 تا سال 20127 بپردازیم. به موارد زیر توجه فرمایید:

1.    در سال 2017 ، مصرف سرانه خرما در عراق تقریباً 1.22 کیلوگرم در سال بود که نسبت به سال‌های گذشته کمی کاهش داشته است.   

2.    در این بازه زمانی 6 ساله، بیشتر مصرف سرانه خرما مربوط به سال 2015 با مقدار 1.42 کیلوگرم در سال بود.

3.    در سال های 2017، 2016، 2012  به ترتیب کمترین میزان مصرف خرما در این بازه زمانی را مشاهده می‌کنیم.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات و آمار بیشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه فرمایید.




برچسب‌ها:

خرما عراق