رامین خاورزاده

مطالعه این مقاله حدود 7 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/08/26
383


کدام برندهای ایرانی شناخته شده هستند؟


امروزه با رشد علم و فناوری در تمام حوزه‌ها کمتر کسی است که کلمه برند را نشنیده باشد اما برای درک بهتر و بیشتر این مقاله بهتر است تعریفی از برند را بدانیم چرا که این کلمه با تعاریف و مصادیق فراوانی همراه است اما در کل تجربه نشان داده برند کلمه‌ای است که برای یک کمپانی انتخاب می‌شود. به عبارت دیگر نشان‌دهنده هویت و عملکرد یک تیم است.

بازاریابی با برند

برای ارتباط با مشتریان و متقاضیان مهم‌ترین عامل برند است که در بازاریابی و تبلیغات جهت افزایش فروش و ایجاد اعتماد در نهایت ایجاد شرایط توسعه کار مورد اهمیت است. خود برند به انواع مختلفی تقسیم می‌شود برخی از آن‌ها را در زیر آورده‌ایم:

    1.برند شخصی

     2.برند عمومی

     3.برند خدمات

     4.برند شرکتی

     5.برند سرمایه‌گذاری

     6.برند محصول

     7.برند ملی

     8.برند مکان

معیار انتخاب نام برند

معمولا برای انتخاب نام برند تجاری همه سعی دارند تا نامی ساده و کوتاه انتخاب کنند که در ذهن‌ها بماند و به قدری انعطاف‌پذیر انتخاب می‌کنند که اگر در آینده حوزه فعالیتشان عوض شد قابل استفاده باشد. بسیاری از برنده‌های ایرانی با کیفیت و موفق بوده‌اند که در بازار جهانی هم شاهد صادرات آن‌ها هستیم تعدادی از این برند‌ها را بررسی می‌کنیم:

کاله

کاله شرکتی با تولید محصولات لبنیاتی که کارخانه آن در آمل قرار گرفته است به عنوان یکی از 50 برند تجاری برتر دنیا شناخته شده است شرکت کاله با در دست داشتن 26 درصد از بازار پنیر ایران در سال 1392 توانست جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا کند و به عنوان برند محبوب شناخته شود کاله در دسته برندهای تجاری قرار گرفته که در کشورهای دیگر نظیر روسیه، انگلستان، آلمان، عراق نمایندگی دارد. کاله هر روزه حدود 1350 تن از محصولات خود را می‌فروشد.

پارس‌خزر

شرکتی تحت عنوان توشیبا در سال  1348 فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و پس از چند سال تغییر اسم داد و با اسم برند پارس‌خزر شناخته شد. شرکتی با تولید لوازم خانگی که به شهرت عمومی دست پیدا کرده است و محصولات خود را به بسیاری از کشورها صادر می‌کند مثل هلند، ایتالیا، آلمان و در کشورهای کانادا، عراق، آلمان، بریتانیا و ... نمایندگی دارد.

همراه‌اول

همراه‌اول در سال 1372 تأسیس شد و بیش از 86 میلیون سیم‌کارت با این برند فروخته شده است و جزو 100 برند برتر در جشنواره قهرمانان صنعت ایران در سال 1392 شده است.

دیجی کالا

دیجی‌کالا شرکتی که در شروع با 5 نیرو فعال و سرمایه 10 میلیونی در سال 1385 آغاز به فعالیت کرد ولی سال 1397 پرسنل این شرکت به 2200 نفر رسید. آمارهای بازدید در طول روز دیجی‌کالا به بیش از 2 میلیون رسیده است. در سال 1399 شاهد فروش کالای ایرانی سه برابر کالای خارجی در دیجی‌کالا بوده‌ایم. رتبه اول پرفروش‌ترین کالا در دیجی‌کالا طی سال 1399 برند ایکس‌ویژن بوده که 4 درصد فروش ریالی این فروشگاه را شامل شده است. رتبه دوم هم مربوط به برند پارس‌خزر است.

چرم مشهد

محصولات چرمی از قدیم تا کنون تجارتی سودآور بوده است. از این رو چرم مشهد هم از سال 1375 در زمینه کیف و کفش (12 رنگ مختلف) فعالیت می‌کند که 72 فروشگاه در داخل کشور دارد. چرم مشهد در حال حاضر با کارآفرینی برای 1013 نفر بزرگ‌ترین برند چرم ایران در 5 قاره موجود است.

پاکشوما

پاکشوما برند لوازم برقی بزرگ که فعالیت خود را با تولید ماشین لباس‌شویی آغاز کرد. به نقل از مدیران برند پاکشوما در حال حاضر سالانه 4.7 درصد از هزینه‌های شرکت خرج توسعه محصولات جدید می‌شود و 86 درصد از مشتریان از کیفیت تولیدات این برند راضی هستند




برچسب‌ها:

مرکز آمار ایران ایران خودرو خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین آب بر شهرهای ایران ایران

مقالات مرتبط


آمار واردات و صادرات پاستا و ماکارونی در ایران جمعیت شهرهای استان خراسان جنوبی جمعیت شهرهای استان خراسان شمالی جمعیت شهرهای استان چهارمحال و بختیاری جمعیت شهرهای استان زنجان جمعیت شهرهای استان بوشهر جمعیت شهرهای استان اردبیل جمعیت شهرهای استان قم جمعیت شهرهای استان مرکزی جمعیت شهرهای استان کردستان جمعیت شهرهای استان همدان جمعیت شهرهای استان لرستان جمعیت شهرهای استان گلستان جمعیت شهرهای استان کرمانشاه جمعیت شهرهای استان گیلان جمعیت شهرهای استان سیستان و بلوچستان جمعیت شهرهای استان آذربایجان غربی جمعیت شهرهای استان خوزستان جمعیت شهرهای استان اصفهان جمعیت شهرهای استان خراسان رضوی جمعیت شهرهای استان تهران ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C بهترین سایت های تحلیل بازار بورس رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحقیق درباره اصفهان تحقیق درباره بازاریابی و فروش تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در حوزه صادرات بهترین کتاب ها در زمینه ی تحقیقات بازار رشد شهرنشینی در ایران سایز بازار مایع ظرفشویی در ایران سایز بازار قهوه در ایران تحقیقات بازار لوازم الکتریکی محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران کاربرد داده در تحلیل شبکه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی سرانه مصرف تخم مرغ در ایران مفاهیم پایه تحلیل سری‌ های فضایی و کاربرد های آن در آمار و تحلیل داده‌ ها آشنایی با توزیع‌های احتمالاتی مختلف در تحلیل داده‌ها تحلیل پدیده‌های اجتماعی و جامعه شناختی شرکت تحقیقات بازار فروشگاه‌های اینترنتی برتر ایران وب سایت‌های برتر ایران تحلیل داده چیست و چه کاربردی دارد؟ محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک سیمیلار وب چیست و چه کاربردهایی دارد؟ براورد اطلاعات جمعیتی ایران محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران میانگین درآمد ایرانی‌ها آمار فروش اینترنتی آمار برند ایسوس در ایران شهرها، مساله ها شهری، داده های شهری – پارکینگ کدام مداد رنگی به صرفه‌تر است؟ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران