برآورد اندازه بازار



برآورد اندازه بازار

محاسبه حداقل تعداد نمونه مورد نیاز بر اساس فرمول کوکران


حداقل حجم نمونه مورد نیاز : 0

محاسبه هزینه





مبلغ کل : 16,000,000 تومان



هدف از برآورد اندازه بازار:

اندازه بازار به معنای تعداد کل خریداران بالقوه محصولات یا خدمات شما در یک بازار معین می‌باشد. همچنین این شاخص، کل درآمدی است که برند شما از فروش محصولات کسب خواهد کرد، بنابراین ارزیابی و محاسبه آن برای همه سازمان‌ها و برندها اهمیت دارد. در واقع بررسی و برآورد اندازه بازار (market size) در آینده برند شما  و تولید محصولات و خدمات جدید و حتی عرضه محصولات تاثیرگذار است. برای آنکه بتوانید عملکرد مناسبی در بازار داشته باشید یا اینکه محصولات جدیدی را تولید کنید، قطعا باید اندازه بازار خود را محاسبه نماید.   

اندازه بازار اطلاعات دقیقی از بازار هدف را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با بررسی سالانه این شاخص، حتی درباره کوچک شدن یا بزرگ‌تر شدن بازار خود اطلاعات کاربردی را کسب خواهید کرد. اگر قصد دارید که برندتان رو به جلو حرکت کند و افراد بیشتری از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند، باید اندازه بازار خود را بررسی کرده و  یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که نیازها و پتانسیل‌های منحصر به فرد بازار اصلی شما را پوشش دهد. از طرف دیگر با برآورد اندازه بازار، به چشم‌انداز مناسب‌تری از برند خود دست پیدا می‌کنید و می‌توانید بفهمید که پتانسیل محصول شما تا چه اندازه بزرگ است و این موضوع می‌تواند احتمال اشتباهات بزرگ مالی سازمان شما را کاهش دهد.

ارزیابی و برآورد اندازه بازار در طرح کسب‌وکارها (بخصوص کسب‌وکارهای استارتاپی) یک شاخص مهم محسوب می‌گردد. این شاخص برای سرمایه‌گذارها نیز حائز اهمیت است! اگر می‌خواهید برای کسب و کار خود سرمایه‌گذار مناسبی را پیدا کنید، طبیعتا باید اندازه بازار خود را بدانید و  سرمایه‌گذار را قانع کنید که حرفه‌تان در بازار جایگاه ویژه‌ای دارد.

تیم اس دیتا با بررسی و برآورد اندازه بازار، پتانسیل محصول شما در بازار را ارزیابی کرده و یک استراتژی بازاریابی یکپارچه و قابل اطمینان را برای سازمان شما ارائه می‌دهد. همچنین اس دیتا با طراحی داشبورد هوشمند سایز بازار، اندازه بازار شما را با دقت فراوان محاسبه می‌کند و به شما یک بینش قوی برای ایجاد استراتژی و تعیین اهداف آینده می‌دهد.

 

لینک داشبورد سایز بازار: اندازه بازار

 

برآورد اندازه بازار در چه زمینه‌هایی به شما کمک می‌کند؟

تعیین پتانسیل محصول 

28%

یافتن سرمایه‌گذار مناسب  
35%

بهبود استراتژی‌های بازاریابی  
25%

تولید محصولات و خدمات جدید  
23%

ورود به بازارهای جدید
41%
  

چرا باید اندازه بازار خود را ارزیابی کنید؟ 

ارزیابی و برآورد اندازه بازار می‌تواند به برند شما در توسعه استراتژی بازاریابی کمک شایانی نماید و همچنین نیازهای خاص بازار هدف شما را برآورده خواهد کرد. با محاسبه اندازه بازار و بررسی آن می‌توانید مسیر رشد سازمان خود را مشخص کنید، این موضوع می‌تواند در تعیین بودجه و استخدام کارکنان موثر باشد. بعلاوه برند شما می‌تواند از طریق اندازه بازار میزان سود بالقوه حاصل از تجارت، محصول یا خدمات جدید خود را به صورت دقیق اندازه‌گیری کند. محاسبه این سود و زیان به سرمایه‌گذارها کمک بسیاری خواهد کرد تا تصمیم درست را اتخاذ کنند. 

روش تحقیق اس دیتا