تحلیل داده و بیگ دیتا



تحلیل داده و بیگ دیتا

محاسبه حداقل تعداد نمونه مورد نیاز بر اساس فرمول کوکران


حداقل حجم نمونه مورد نیاز : 0

محاسبه هزینه





مبلغ کل : 16,000,000 تومان



هدف از تحلیل داده و بیگ دیتا:

داده‌ها در دنیای امروز اهمیت زیادی دارند و به کمک تحلیل داده‌ها می‌توانیم تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهیم و از رقبا پیشی بگیریم. تجزیه و تحلیل داده‌ها یک فرایند پاکسازی، تغییر شکل و مدل‌سازی داده‌ها برای کشف اطلاعات لازم در کسب‌وکارهاست. هدف از تجزیه و تحلیل داده‌ها استخراج اطلاعات مفید از داده‌ها و بهبود فرایند تصمیم‌گیری براساس تحلیل داده است. تصمیم‌گیری‌های روزمره براساس اتفاقات و مسائلی که در گذشته رخ داده است و یا آنچه که در آینده به وقوع می‌پیوندد، نمونه‌ای از تحلیل داده در سازمان‌های شماست!

توانایی دسترسی، تحلیل و مدیریت حجم گسترده داده‌ها در حالی که معماری داده به سرعت در حال تکامل است، برای کسب و کارهای مالی به خصوص بانک ها به منظور بهبود سودآوری و بالا بردن کارایی دارای اهمیت است. هرچقدر نرخ تولید داده‌ها افزایش می‌یابد، تحلیل‌گران کسب‌و‌کار که بهره بردار این داده ها هستند به سرعت آنها را مصرف می‌کنند. کسب و کار نیاز دارد تا داده‌های بیشتر، با سرعت بالاتر و برای مدت زمان بیشتری جمع آوری شود و همچنین این حجم گسترده و رو به رشد اطلاعات به سرعت پردازش و آنالیز شود. راهکار‌های "بیگ دیتا" به سرویس دهندگان مالی و بانک‌ها کمک می‌کند تا به این نیاز پاسخ دهند. با این حال مهم تر از میزان داده‌های یک کسب‌وکار، این است که یک کسب و کار چطور از این داده ها به شکلی موثر بهره‌برداری کرده تا برای خود مزیت رقابتی ایجاد نماید.

تیم اس دیتا، با درک ضرورت ایجاد رویه‌های تصمیم‌گیری هوشمندانه در کسب و کار و با تکیه بر سه جنبه فراهم‌سازی زیرساخت عملیاتی، بهره‌گیری از مدل سازی داده و علوم کسب و کار به ارائه راهکارهای «علم داده» (data science)  منطبق بر اهداف و در جهت ارتقا سازمان می پردازد. همچنین اس دیتا با استفاده از مراحل طراحی و برنامه ریزی و استقرار تیم، نصب و راه اندازی زیرساخت، جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات، پیکره بندی و بهینه سازی تنظیمات، پیاده سازی شاخص‌های تحلیلی، پیاده سازی و استقرار نرم افزار و آموزش بیگ دیتا را در سازمان شما انجام می‌دهد.

راهکارهای اس دیتا در حوزه تحلیل شامل ارائه تحلیل‌های ترکیبی و توصیفی  (descriptive)، تشخیص و شناسایی الگو  (diagnostic)، پیشگویانه (predictive) و پیشنهاد دهنده (prescriptive)  برای پاسخ به سوالات چه اتفاقی افتاده است؟ چرا اتفاق افتاده است؟ چه اتفاقی می تواند بیفتد؟ و چه تصمیمی باید برای آن گرفت؟ است. در این تحلیل‌ها از انواع مدل سازی های اطلاعات متناسب با نیازمندی های تحلیلی استفاده می گردد:

  • Data mining (clustering، regression، k-means...)
  • Machine learning  (random forest، decision tree،bees  algorithm ، association rules، NN)
  • Spatial statistics
  • Temporal statistics
  • Balance sampling
  • Discrete choice method
  • Text mining
  • Multivariate time series (forecasting)
  • Missing analysis
  • Simulation
  •  High/ultra high dimensional data  (dimension-reduction)
  • Survival analysis
  • GLM

 

تحلیل داده و بیگ دیتا در چه زمینه‌هایی به شما کمک می‌کند؟

بهبود تجربه مشتری  

28%

مدیریت ریسک  
35%

تصمیم‌گیری بهتر و سریع‌تر   
45%

کاهش هزینه‌های سازمان   
23%

افزایش بهره وری و درآمد 
30%
  

چرا باید از تحلیل داده و بیگ دیتا استفاده کنیم؟ 

سازمان شما برای آنکه بتواند علل اصلی نارسایی‌ها، مشکلات و نقص‌ها در زمان مشخص را تعیین کند، تحلیل داده و بیگ دیتا نیاز دارد. همچنین به منظور شناسایی عادات مشتریان و بهینه‌سازی فروش، محاسبه سبد ریسک، تشخیص تهدیدات و مشکلات پیش رو تحلیل داده‌ها و تصمیم‌گیری بر مبنای داده ضروری است. 

روش تحقیق اس دیتا