آتوسا نوروزی
آتوسا نوروزی

مطالعه این مقاله حدود 15 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/12/15
362


افزایش ترافیک سایت


بسیاری از مدیران، وبمسترها و بازاریاب‌های دیجیتال می‌خواهند تا میزان افرادی که به سایت‌شان سر می‌زنند و از آن بازدید می‌کنند، افزایش یابد. در واقع افزایش ترافیک سایت می‌تواند در شناخته‌تر شدن برند شما و کسب‌وکارتان تاثیر بسزایی داشته باشد. به همین دلیل است که شرکت‌ها به دنبال این موضوع هستند. اما واقعا ترافیک سایت چیست و بهترین روش های افزایش ترافیک سایت کدام روش‌ها است؟ در این مقاله از وب سایت اس دیتا، قصد داریم تا به بررسی افزایش ترافیک سایت بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با اس دیتا همراه باشید.

 

ترافیک سایت و رونق کسب و کارها:

اگر شما نیز از یک وب سایت برای برند یا شرکت خود برخوردار هستید، می‌توانید با استفاده از افزایش ترافیک سایت رونق و شهرت کار خود را دو چندان کنید! به طور قطع هرچقدر افراد بیشتری شما را بشناسند و به شما مراجعه کنند، فروش و در آمد شما افزایش خواهد یافت. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که در سال‌های گذشته، مارک نولز متخصص سئو سایت، فهرستی از مواردی را نوشت که هر طراح و برنامه نویس سایت باید قبل از انتشار و آپلود فایلها آن را بررسی میکرد تا باعث افزایش ترافیک سایت خود شود. این فهرست که می توان گفت به روزترین فهرست می باشد، می تواند یک منبع خوبی برای هر متخصص سئو باشد. در ادامه نیز تا به این فهرست بسیار عالی اشاره می‌کنیم. بعلاوه اس دیتا با بهره‌گیری از متخصصان در این حوزه، سعی دارد تا سئو وب سایت شما را بهبود ببخشد و افراد بیشتری را به سوی سایت شما روانه کند.

 

ترافیک وب سایت چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی جامع از ترافیک سایت خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید اشاره نماییم که در واقع منظور از ترافیک سایت تعداد کاربرانی است که از یک وب‌سایت مراجعه کرده و از صفحات آن بازدید می‌کنند. باید اشاره شود که این ترافیک ورودی براساس تعداد بازدید اندازه‌گیری می‌شود که معمولا به هر بازدید جلسه نیز اطلاق می‌گردد. نکته قابل توجه و مهم این است که افزایش ترافیک سایت، یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد یا همان kpi در دیجیتال مارکتینگ است و میزان اثربخشی برنامه‌ها و استراتژی‌های یک کسب و کار در جذب مخاطبان را نشان می‌دهد. بدون آنکه سایت شما شناخته شود و افراد از آن دیدن کنند، به طور قطع نمی‌توانید در فضای مجازی مشهور شوید و فروش خود را از این قسمت افزایش دهید.

 

انواع ترافیک سایت:

ترافیک سایت به صورت دو نوع کلی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان افراد بسیاری را به سمت سایت جذب کرد. از جمله انواع ترافیک سایت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ترافیک رایگان سایت

یکی از انواع ترافیک سایت، ترافیک رایگان است. این موضوع بدان معناست که شما می‌توانید با روش‌های رایگان بازدیدکنندگانی را به سایت هدایت کنید. این روش‌های رایگان معمولا کاربردی هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در ورود به سایت داشته باشند. به عنوان مثال شما می‌توانید از سایت‌های آگهی رایگان، تبادل لینک، ویدئو، رسانه‌های اجتماعی و جستجو استفاده کنید و باعث افزایش ترافیک سایت شوید. می‌توان اذعان داشت که یکی از بهترین نوع ایجاد ترافیک رایگان سئو است. سئو علمی است که کمک می‌کند با ایجاد تغییراتی در سایت و خارج از سایت کاری کنید که افراد بیشتری شما را با جستجو پیدا کنند. مثلا از گوگل یا سایت‌های دیگر به سایت شما هدایت شوند. هرگز سئو سایت را دست کم نگیرید.

ترافیک پولی

ترافیک‌های پولی نیز بسیار اثر بخش هستند و برای آن‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.  

 

راهکارهای پولی افزایش ترافیک سایت:

راهکارهای متفاوتی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که باید بابت آن‌ها هزینه‌ای را پرداخت نمایید. از جمله راهکارهای پولی افزایش ترافیک سایت، به شرح زیر است:

 

تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی که به ‌اختصار PPC شناخته می‌شود، یکی از بهترین روش‌های ایجاد ترافیک پولی یا افزایش ترافیک سایت شماست. این روش مزایای بسیاری دارد که مهم‌ترین آن بدین صورت است که شما فقط زمانی به تبلیغ‌کننده پول می‌پردازید که کسی بر تبلیغ شما کلیک کند و وارد سایت‌تان شود! اگر کسی تبلیغ را ببیند و واکنشی نشان ندهد هیچ مبلغی پرداخته نخواهد شد. به عنوان مثال تبلیغات کلیکی گوگل را در نظر بگیرید. شما می‌توانید به گوگل تبلیغ کلیکی بدهید و زمانی که مشتریان یا علاقه مندان  کلیدواژه‌ای خاص را جستجو می‌کنند سایت شما در اولین نتایج گوگل ظاهر خواهد شد. البته جلوی اسم سایت شما عبارت AD اضافه می‌شود تا جستجو کنندگان بدانند که این یک تبلیغ است.

تبلیغات نمایشی (PPI)

یکی دیگر از راه‌های افزایش ترافیک سایت، تبلیغات نمایشی است. در تبلیغات نمایشی شما به ازای نمایش تبلیغات خود پول پرداخت می‌کنید. این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. به عنوان مثال معایب این روش بدین صورت است که تبلیغ‌کننده هیچ تضمینی نمی‌دهد که چه میزان از بینندگان تبلیغ بر آن کلیک خواهند کرد. و اما مزایای آن این است که تبلیغ کننده تضمین می‌دهد تبلیغ شما مثلا 10000 بار نمایش داده می‌شود. این روش تبلیغ نیز می‌تواند در هر صورت ترافیک سایت شما را افزایش دهد.

تبلیغات مدت‌دار

تبلیغات مدت دار نیز به عنوان یکی از راهکارهای پولی برای افزایش ترافیک سایت شناخته می‌شود. در این روش خاص، سایت تبلیغ‌کننده تنها تضمین می‌نماید که تبلیغ شما را برای مدت مشخصی در سایت به‌ نمایش بگذارد. مثلا بنر تبلیغاتی شما را به مدت 30 روز در یک سایت خاص نمایش داده خواهد شد. اینکه این تبلیغ چند بار دیده می‌شود و چه تعدادی از بازدیدکنندگان روی آن کلیک می‌کنند هیچ تضمینی نخواهد داشت! به صورت معمول وب سایت‌هایی که بیننده کمتری دارند تبلیغات خود را با این مدل انجام داده و ترافیک سایت خود را افزایش می‌دهند.

 

 

نکات مهم در افزایش ترافیک سایت:

راهکارهای دیگری نیز برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که کارشناسان اس دیتا در این خصوص به شما کمک خواهند کرد.

 

سخن پایانی:

افزایش ترافیک سایت گامی مهم برای موفقیت کسب و کارها به شمار می‌آید. سایت شما در هر زمینه‌ای باشد، اولین چیزی که به آن نیاز دارید بازدید‌کننده است. در واقع بدون داشتن بازدیدکننده، علاقه‌مندانی نخواهید داشت و در نتیجه فروشتان به کمترین میزان خود خواهد بود. برای کسب اطلاعات بشتر به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت نمایید.



برچسب‌ها:

chatGPT تحلیل داده آمار اندازه بازار فروش اینترنتی دیجیتال مارکتینگ