فرزانه سودمند
فرزانه سودمند

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/18
318


توسعه شغلی دیجی کالا


اگر حرف از خرید اینترنتی مطمئن به میان بیاید اولین وب‌سایت و یا اپلیکیشنی که به ذهن همه ما می‌آید دیجی‌ کالا خواهد بود. حتی نام دیجی کالا در بین موفق‌ترین کارآفرینی‌‌‌ها به چشم می‌خورد. مجموعه‌ای کامل که تمام کالاهای مورد نظر را ارائه می‌کند. گزارش‌ها و آمارهایی که منتشر می‌کند حاکی از پیشرفت در همه جوانب و گسترش بخش‌ها وفعالیت مجموعه است. طبق اطلاعات منتشر شده توسط دیجی کالا می‌خواهیم آماری در زمینه پیشرفت و گسترش این مجموعه ارائه دهیم.

دیجی کالا

دیجی کالا در راستای ایجاد راحتی برای مخاطبان خود علاوه بر وب‌سایت از اپلیکیشن هم استفاده کرده است. چون دسترسی و کارکرد آسانی را دارد. علاوه بر این موضوع دیجی کالا همیشه شرایطی را فراهم می‌کند تا مخاطب تشویق به خرید بیشتر شود. این شرایط می‌تواند در غالب کدهای تخفیفی باشد حتی گزینه خرید بالای ۳۰۰ هزار تومان و ارسال رایگان بسیار مورد توجه بوده است.

توسعه شغلی دیجی کالا

تنوع و گسترش شغلی و اعضای دیجی کالا  به قدری مثبت پیش رفته که غیرقابل تصور بوده است. آن‌ها در راستای وسعت کسب‌وکار خود بخش‌های متعددی را به مجموعه خود اضافه کرده‌اند. این بخش‌ها با عنوان‌های دیجی‌ کالاجت، پیندو، اسمارتک، دیجی پلاس، دیجی اکسپرس و پلاس ای‌آی فعالیت می‌کنند. همین افزایش‌ها موجب شد تا به ۸۲۸ عنوان شغلی برسند.

کارآفرینی دیجی کالا

طبیعی است که این توسعه کاری سبب کارآفرینی بیشتر هم شده است به نوعی که نسبت به سال گذشته ۱۱۱ درصد افزایش همکاری داشته‌‌‌‌‌‌‌‌اند. در نمودار زیر مشخص است که در بخش دیجی‌پی سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۲۸ نفر فعالیت می‌کردند که در سال  ۱۴۰۰ به ۱۷۹ نفر رسید. به عبارت ساده‌تر ۴۰ درصد افزایش را شاهد بودیم. فیدیبو هم از ۵۲ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۷۵ نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۴۴ درصد رشد در تعداد همکار به حساب می‌آید. حتی دیجی تکست هم از ۱۱ نفر به ۲۶ نفر رسیده‌اند. دیجی کالا از معدود مجموعه‌هایی است که عمده پرسنل آن متولد سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۷۴هستند. حدود ۲۸ درصد از همکاران دیجی کالا متولدین ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۰ هستند.

 

مشتریان دیجی کالا

موضوع بعدی تراکم مشتریان در دیجی کالا است. بدیهی است که در استان‌های پرجمعیت مشتریان دیجی کالا بیشتر باشند. بیش از ۱۲ درصد مشتریان از استان تهران هستند. دومین استان هم با ۸ درصد تراکم استان البرز خواهد بود. برای بررسی به طور تفکیکی می‌توانید از نمودار زیر استفاده کنید. حتی نمودار بعدی هم بیانگر ابزار کاربران دیجی کالا در زمان خرید را نشان می‌دهد. تعداد سفارش‌های که از طریق اپلیکیشن در موبایل ثبت شده سهم ۵۰ درصدی را شامل شده است.



برچسب‌ها:

تحلیل داده آمار دیجی کالا