کیمیا آبان
کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 10 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1402/01/05
779


تعداد دقیق خودروهای موجود در کشور


تعداد دقیق خودروهای کشور معضلی است که برای بسیاری از کسب‌وکارها وجود دارد. در واقع دستیابی به این تعداد کاری سخت به شمار می‌آید، زیرا آمار و ارقام موثقی در وب‌سایت‌ها در این خصوص وجود ندارد. داشتن تعداد دقیق خودروهای موجود در کشور برای بسیاری از شرکت‌ها یک نیاز است! به خصوص شرکت‌های وارد کننده قطعات خودرو! بسیاری از سازمان‌های تولیدی یا وارد کننده قطعات خودرو، باید بتوانند به صورت دقیق اندازه بازار خود را محاسبه کنند. در این راستا تیم متخصص اس دیتا، داشبورد هوشمندی را طراحی کرده است که به واسطه آن می‌توان از تعداد دقیق خودروهای کشور اگاه شد و همچنین اندازه بازار مربوطه را محاسبه کرد! در این مقاله از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی تعداد دقیق خودروهای کشور بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه تعداد خودرو در کشور وجود دارد؟!

بر اساس آمارهای برآورد شده توسط اس دیتا، تعداد دقیق خودروهای کشور 22.025.605 می‌باشد که البته این آمار در بهمن ماه سال 1401 اندازه‌گیری شده است و هر ماه به روز رسانی می‌شود. بسیاری از سایت‌ها اعداد غیر واقعی برای آمار دقیق تعداد خودرو اعلام می‌کنند که استناد بر آن‌ها برای انجام کارهای مربوطه، خطر آفرین است.  البته این آمار فقط مربوط به خودروهای سواری موجود در کشور است و شامل ماشین‌های سنگین و نیمه سنگین و موتور سیکلت‌ها نخواهد بود.

 

چرا باید اندازه بازار خودرو در دسترس باشد؟

بیشتر خودروهایی که در کشور عزیزمان وجود دارد، خودروهای ساخت داخلی است. تا قبل از تحریم‌های اعمال شده، خودروهای خارجی بسیاری وارد ایران میشد! اما پس از تحریم‌ها کارخانه‌های تولید خودرو سعی کردند تا خودروهای بیشتری را تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهند. با این وجود بسیاری از قطعات خودروها از کشورهای بزرگ آسیایی وارد ایران می‌شوند! دسترسی به تعداد دقیق خودروهای کشور و محاسبه اندازه بازار مربوط به آن‌ها، از هر لحاظ مهم بوده و یک رکن اساسی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها (سازمان‌های مرتبط با تولید خودرو یا واردکنننده قطعات) بشمار می‌آید. در واقع بدون در دسترس داشتن اندازه بازار خودرو، نمی‌توان قطعه مورد نظر را وارد کرد و از آن بازخورد مناسبی گرفت. به همین دلیل وب سایت اس دیتا، داشبورد تعداد خودرو را در اختیار سازمان‌ها قرار داده است تا آن‌ها بتوانند به راحتی اندازه بازار خودرو خود را محاسبه نمایند.

 

داشبورد تعداد خودرو:

تیم متخصص اس دیتا داشبوردی را در خصوص تعداد واقعی خودرو در ایران طراحی کرده است که از هر لحاظ می‌توان به آمار و ارقام موجود در آن اعتماد کرد. این داشبورد قدرتمند تعداد خودروهای موجود در کشور را بر اساس سال ساخت، نوع خودرو و استان‌های مختلف تفکیک می‌کند. به عنوان مثال شما می‌توانید بدانید که تعداد خودروهای 206 موجود در کل کشور و همچنین در استان‌های مختلف مانند تهران، ایلام، آذربایجان و ... چقدر است!

بعلاوه با استفاده از این داشبورد می‌توانید بدانید که چه اندازه خودروهای قدیمی در کشور وجود داشته که به معاینه فنی نیاز دارند. یا اینکه چه تعداد خودروهای جدید و قدیمی در استان‌های مختلف ایران وجود دارد. بر این اساس شما می‌توانید هم اندازه بازار و همچنین سهم بازار مربوط به کار خود را به راحتی محاسبه کنید.

شایان ذکر است که با استفاده از این داشبورد، حتی می‌توانید به تعداد خودروهای موجود در مناطق مختلف یک شهر را دسترسی داشته باشید! به عنوان مثال می‌توانید بدانید که چه تعداد خودرو پراید در محدوده امیر آباد تهران موجود است. البته برای فعال سازی این گزینه در داشبورد تعداد خودروهای موجود در کشور باید به اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

برای مشاهده داشبورد خودرو به لینک زیر مراجعه فرمایید:

اطلاعات داشبورد تعداد خودرو:

 
  • تهیه شده در سال : 1401
  • جمع آوری داده ها : از سال 1386 الی 1401
  • پیاده سازی توسط : تیم اس دیتا

برای مشاهده داشبورد تعداد خودرو ها روی لینک زیر کلیک کنید

مشاهده داشبورد

 

مزیت‌های استفاده از داشبورد تعداد خودرو:

سخن پایانی:

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص تعداد دقیق خودروهای کشور به وب سایت اس دیتا مراجعه کرده و با کارشناسان و متخصصان در این خصوص مشورت نمایید.




برچسب‌ها:

ایران خودرو کشور خودرو های نیمه سنگین خودرو های سنگین خودرو 206 خودرو شیشه خودرو آینه خودرو

مقالات مرتبط


سایز بازار باتری پراید به تفکیک مدل و استان سایز بازار روغن موتور پژو به تفکیک مدل و استان پرتردد سایز بازار باتری پژو به تفکیک مدل و استان کم تردد تعداد خودروهای صفر و کم کارکرد به تفکیک استان و شرکت سازنده سایز بازار روغن موتور پراید به تفکیک مدل و استان تعداد خودروهای کارکرده به تفکیک استان و شرکت سازنده تعداد خودروهای صفر و کم کارکرد به تفکیک استان و برند تعداد خودروهای پر کارکرد به تفکیک استان و برند تعداد خودروهای بنزینی وارداتی به تفکیک استان تعداد خودروهای دوگانه سوز تولید داخل به تفکیک استان تعداد خودروهای بنزینی مونتاژ شده به تفکیک استان تعداد خودروهای بنزینی تولید داخل به تفکیک استان تعداد خودروهای سواری کم کارکرد در ایران تعداد خودروهای سواری پر کارکرد در ایران تحلیل بازار قطعات خودرو تعداد موتورسیکلت در ایران تعداد خودرو های سنگین و نیمه سنگین در ایران تعداد خودرو پراید در ایران تعداد خودرو پژو 405 در ایران تعداد خودرو سمند در ایران تعداد خودرو 206 در ایران تحقیقات بازار قطعات خودرو اندازه بازار قطعات خودرو کاربرد داده در تحلیل رفتار مصرف‌کننده در صنعت خودرو کاربرد داده در بهبود عملکرد سیستم‌های بیمه‌ای کاربردهای هوش تجاری در صنعت خودروسازی استفاده از علم داده در صنعت خودروسازی و تولید بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌ های تولید در صنعت با استفاده از هوش مصنوعی بهبود سیستم‌های حمل و نقل با استفاده از هوش مصنوعی تعداد وسایل نقلیه در ایران تعداد خودروهای ایران چقدر است؟ تعداد خودرو آمار سرقت در استان‌های کشور