نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 9 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/11/23
552


هیجان گفت‌وگو با ChatGPT


میان تمام اخبار خوب و بد دنیا، ساخت ربات ChatGPT یکی از بهترین اخباری بود که در جهان پیچید! ChatGPT جدیدترین مدل زبانی مبتنی بر هوش مصنوعی می‌باش که می‌تواند به سوالات شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن، جواب دهد. جواب‌هایی منطقی، جالب و شگفت انگیز! به طور قطع پس از هر بار سوال از این ربات، شگفت زده خواهید شد. این ربات توسط openAI طراحی شده و در اختیار عموم قرار گرفته است البته به جزء کاربران داخل ایران! با این وجود اس دیتا این ربات را در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است تا آن‌ها نیز بتوانند هیجان گفت‌وگو با ChatGPT را تجربه کنند. در این مطلب از وب سایت اس دیتا قصد داریم تا به بررسی گفت‌وگو با چت جی پی تی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با اس دیتا همراه باشید.

 

ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک مدل گسترده زبان GPT3 و GPT3.5 است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، زبان ماشین را به متنی آسان و قابل درک برای انسان‌ها تبدیل می‌کند. در واقع این ربات یک چت بات مخصوص است که می‌توان توانایی گفت‌وگو با انسان‌ها را داشته باشد و حتی مسائل پیچیده علمی را حل کند. در واقع ChatGPT می‌تواند موضوع‌ها و مباحث پیچیده ریاضیات، برنامه نویسی و فیزیک را به سادگی حل کند، بگونه‌ای که از آن‌ها شگفت زده می‌شوید! این ربات توانایی‌های بی‌شماری دارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ChatGPT

استفاده از ChatGPT:

استفاده از ChatGPT از طریق وب سایت OpenAI، برای کاربران مقیم ایران به دلیل تحریم‌ها فعال نیست و امکان ثبت‌نام وجود ندارد. در واقع کاربرانی که در داخل ایران هستند به دلیل تحریم ها نمی‌توانند از طریق آدرس IP و شماره تلفن‌های ایرانی به این ربات خاص دسترسی داشته باشند. خوشبختانه تیم اس دیتا برای اولین بار در ایران، ChatGPT را در اختیار عموم قرار داده است تا کاربران مقیم ایران نیز بتوانند با این ربات صحبت کرده و هیجان گف‌وگو با ChatGPT را تجربه کنند.

لینک استفاده: Chat GPT

برای استفاده از این ربات، کافی‌ست که تنها وارد لینک فوق شوید و  فقط سوال خود را بپرسید و منتظر پاسخ باشید. این ربات بی‌نظیر به راحتی می‌تواند به تمامی سوال‌های شما پاسخ دهد و اگر سوالاتتان در حوزه ریاضی، فیزیک و برنامه‌نویسی نیز باشد، جواب‌های درست و منطقی دریافت خواهید کرد. ChatGPT می‌تواند حتی درباره مسائل نیز نظر بدهد، دقیقا مانند یک انسان!

 

دامنه کاربرد ChatGPT چیست؟

قبل از آنکه به بررسی کاربرد ChatGPT بپردازیم، باید اشاره نماییم که کیفیت جواب‌های این ربات، به آنچه که شما از آن می‌پرسید بستگی دارد! در واقع اگر کیفیت سوالات شما مناسب بوده و بار علمی داشته باشد، ChatGPT می‌تواند در بسیاری از موارد به شما کمک کند و راهنمای شما باشد! این ربات از طریق بازخورد انسانی آموزش داده می‌شود، بنابراین می‌تواند به راحتی منظور شما را درک کرده و سوالات‌تان را تشخیص دهد. کاربرد ChatGPT به شرح زیر باشد:

ChatGPT

سخن پایانی:

ChatGPT به تازگی توسط OpenAI ارائه شده است و به هیچ وجه حتی نزدیک به شکل نهایی خود نیست. این ربات در سال‌های آینده قطعا پیشرفت چشم‌گیری خواهد داشت و در زندگی بشر تاثیر بسزایی می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ربات یا کار با آن می‌توانید به وب سایت اس دیتا مراجعه نمایید.  



برچسب‌ها:

chatGPT تحلیل داده آمار قیمت گذاری با هوش مصنوعی