نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/24
609


صادرات دستمال کاغذی


دستمال با جذب رطوبت بالا و یکبار مصرف که امروزه در زندگی مردم پر کاربرد است در ابتدا از مارک کلینکس وارد ایران شد. در همین جهت هنوز هم خیلی از مردم دستمال کاغذی را با عنوان دستمال کلینکس نام می‌برند. این محصول در دسته احتیاجات روزانه مردم قرار دارد که به میزان فراوانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برترین برندهای دستمال کاغذی

دستمال کاغذی هم مانند بقیه محصولات توسط چندین برند و شرکت در ایران تولید می‌شوند. طبیعی است که از لحاظ سطح کیفی با هم تفاوت‌هایی دارند برترین و معروف‌ترین برندهای مربوط به تولید دستمال کاغذی را در زیر برایتان آورده‎ایم:

·       پنبه‌ریز

·       مرحبا

·       پاپیا

·       گلریز

·       شکوه

·       سافتلن

·       تنو

چه کشورهایی صادرکننده دستمال کاغذی هستند؟

برخی از کشورها ظرفیت بالایی برای صادرات دستمال کاغذی دارند. در این بین کشور اندونزی با ۱۷ درصد بیشترین سهم از صادرات بازار جهانی را دارد. بعد از اندونزی کشور ایتالیا، ترکیه، چین و آمریکا به ترتیب با ۱۰، ۸، ۸ و ۷ درصد سهم در صدر صادرات جهانی دارند.

از جمله آماری که بسیار مورد توجه قرار گرفت مربوط به صادرات دستمال کاغذی از ایران در سال ۱۳۹۶ بوده است. ۱۱ تن دستمال کاغذی طی 5 ماه اول سال ۱۳۹۶ از کشور ایران صادر شد.

·       ارزش دلاری این صادرات ۱۹۲۱۴

·       ارزش ریالی این صادرات ۶۲۵۳۸۸۱۵۷

آمار تولید دستمال کاغذی در ایران

با بیان آمار مربوط به صنایع سلولزی و بهداشتی ایران، به طور سالانه تولید دستمال کاغذی در ایران ۱۵۰ هزار تن است. این در حالی است که سرانه مصرف دستمال کاغذی از 2 کیلوگرم کمتر است. ظرفیت تولید کاغذ تیشو که اساسی‌ترین ماده برای تولید دستمال است ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن است (۲ برابر نیاز داخلی کشور) افراد بسیار زیادی در این صنایع مشغول به کار هستند. (۱۸ تا ۲۰ هزار نفر) ما در این صنعت موفق عمل کردیم و صادرات هم داریم. اما ۸۰ درصد از مواد تشکیل‌دهنده مربوط به دستمال کاغذی را از طریق واردات به دست می‌آوریم و تنها ۲۰ درصد آن مربوط به تولید داخل است.

در نمودار زیر بیشترین آمار صادرات دستمال کاغذی را بر اساس دلار برای هر کشور مشاهده می‌کنیم.

 




برچسب‌ها:

صادرات

مقالات مرتبط


محاسبه اندازه بازار محصولات تند مصرف در ایران کاربرد داده در سیستم‌ خرید و فروش آنلاین در بازار بین‌المللی کاربرد داده در بهبود عملکرد محصولات و خدمات بانکی کاربرد داده در ارتقای کیفیت محصولات و خدمات تحلیل و پیش بینی عملکرد و سود آوری شرکت با استفاده از هوش مصنوعی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات الکترونیکی کاربردهای هوش تجاری در تولید و فروش محصولات بهداشتی و آرایشی کاربردهای هوش تجاری در صنعت تولید و فروش محصولات خانگی استفاده از روش‌های آماری برای پیش ‌بینی رشد شرکت پیش‌بینی میزان فروش محصولات با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌‌بینی عملکرد سازمان و بهبود تصمیم‌‌گیری پیش بینی و بهبود عملکرد سیستمهای زیرساختی با استفاده از هوش مصنوعی استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار پیش ‌بینی و تحلیل بازار با استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود تصمیم‌ گیری در بورس و مالیات چه کشورهایی بیشترین ربات‌ها را دارند؟‌ قیمت‌گذاری برترین برندهای محصولات لبنیات در ایران سهم واردات کفش به لبنان به طور کلی در سال ۲۰۱۸

داشبورد های مرتبط