فرزانه سودمند

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/11/11
230



برای به دست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجوی گوگل باید موارد مختلف سئو را بلد باشید. راهکارهای غیرمعمول بسیاری هم وجود دارد که امکان دارد در افزایش رتبه شما در موتورهای جستجوی گوگل کمکتان کند. اما شما را در دام جریمه‌های گوگل می‌اندازد.

جریمه گوگل

جریمه گوگل یا پنالتی‌های گوگل نوعی تنبیه است که برای وب سایت‌های مختلف از طرف گوگل در نظر گرفته می‌شود. این در صورتی است که برخی از وب‌سایت‌ها ناخواسته مورد تنبیه گوگل قرار میگیرند. جریمه‌های گوگل تاوان سنگینی را به همراه دارد شامل تاثیرات منفی و افت رتبه وب‌سایت‌ها را در نتایج جستجو‌ها را به همراه دارد.

جریمه گوگل به چه معناست؟

جریمه گوگل یعنی وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نمی‌شود و کاربران شما قادر به پیدا کردنتان نیستند. در نتیجه درآمد شما از طریق وب‌سایت کاهش پیدا می‌کند. جبران این خطا که شامل جریمه شده‌اید کار سختی است. موتور جستجو گوگل وظیفه ارائه بهترین نتایج در جستجوها را دارد. حال اگر وب سایتی در این مسیر قصد گول زدن گوگل را داشته باشد شامل جریمه خواهد شد. گوگل از دسامبر 2000 الگوریتم‌های رتبه بندی خود را مدام تغییر داده است. یکی از راه‌های مقابله با محتوای بی‌کیفیت است در بروزرسانی‌های پی‌در پی گوگل الگوریتم‌هایی تعیین شده تا وب سایت‌های هرز یا اسپم را پیدا کند و با این روال کیفیت نتایج جستجوها را بالا ببرد. این جریمه‌ها یا دستی توسط کارمندان گوگل اتفاق می‌افتد و یا به صورت غیردستی در اثر بروزرسانی‌های شرکت رخ می‌دهد.

چگونه جریمه گوگل را جبران کنیم؟

جبران جریمه گوگل به راحتی امکان پذیر نیست. پنالتی‌های دستی گوگل چون توسط کارمندانش صورت می‌گیرد بیشتر مواقع بر اثر فعالیت‌هایی است که با قوانین گوگل همخوانی ندارند. مثل مخفی کاری، خرید بک لینک، بدافزار و ریدایرکت‌های مخرب هستند.

اگر شامل جریمه‌های دستی گوگل شدید با رفع مشکلات و عذرخواهی از گوگل روند ایندکس مجدد سایت را از گوگل گوگل بخواهید تا در نتایج جستجو گوگل در دسترس کاربرانتان قرار بگیرید. اما جریمه‌های غیردستی و یا الگوریتمی گوگل در اثر بروزرسانی‌های گوگل برای کاهش رتبه سایت‌های ضعیف صورت می‌گیرد. اینگونه جریمه‌ها معمولا در نتایج جستجو باقی می‌ماند این جریمه‌ها در اثر مطالب تکراری و استفاده بیش از حد کلمات کلیدی و نداشتن بک لینک و یا سرعت پایین سایت امکان دارد رخ دهد.

آیا تمام افت رتبه‌ها به دلیل جریمه گوگل است؟

تمام افت رتبه‌ها به جریمه گوگل مربوط نمی‌شود گاهی با سئو بهتر به افزایش رتبه می‌رسید.

شایعترین علل جریمه گوگل:

·       خرید لینک و تبادل بیش از حد

·       محتوای تکراری

·       استفاده زیاد از انکرتکست

·       نظرات اسپم

·       استفاده بیش از حد از برچسب H1

·       استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

·       نبود نقشه سایت

·       خطای 404 داخلی

·       Down  شدن طولانی مدت و سرعت کم

·       لینک‌های خارجی مخرب و مخفی

·       لینک‌های فوتر یا زیر محتوا

·       لینک‌سازی انبوه

·       محتوا Scraped

 




برچسب‌ها:

گوگل اسلامشهر آق گل

مقالات مرتبط


داشبورد‌های مرتبط