نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 5 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1400/10/08
395


آمار گردشگری ایران

دسترسی سریع



اقتصاد هر کشور باتوجه به دارایی‌ها و امکاناتی که دارد اداره می‌شود اما مهم‎‌ترین و بهترین شیوه در بخش درآمدهای اقتصادی گردشگری است. از قدیم سفر در زندگی بشر نقش بسزایی داشت. پس از ساخت جاده‌ها تمایل به سفر خیلی بیشتر از قبل حس شد . کشور ایران طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری در حوزه جاذبه‌های باستانی و تاریخی رتبه دهم و در زمینه جاذبه‌های طبیعی رتبه پنجم را دارا است. گردشگران علاوه بر تفریح برای سفرهای زیارتی سیاحتی و گاهاً مسائل درمانی یا حتی دیدن جاذبه‌های طبیعی و اماکن تاریخی به کشورها سفر می‌کنند. به عبارت دیگر اگر فردی برای زمان بیشتر از یک روز از محل سکونت خود دور شود و به جهت تقریح و یا مسائل کاری جای دیگری بماند توریست نام می‌گیرد.

با شیوع ویروس کرونا همه برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص گردشگری شده بود بی نتیجه ماند و پروازها از همه کشورها به ایران با حساسیت بیشتری انجام می‌شود و حتی محدودتر شده است.

برخی از آمار گردشگری ایران

و در پایان...

طبق اعلام سازمان جهانی گردشگری متوسط هزینه برای هر گردشگر در جنوب غرب آسیا (کشور ایران) چیزی حدود 1340 دلار خواهد بود اما همیشه در گردشگری از آلمانی‌ها به عنوان ولخرج‌ترین گردشگران نام برده می‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران ایران خودرو شهرهای ایران ایران