نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/10
547


آمار مشاغل آزاد


در جامعه امروزی ما، به علت نرخ بیکاری بالایی که شاهد هستیم عمده مردم روی به مشاغل آزاد آورده‌اند. پاسخ بسیاری از مردم به جوانانی که جویای کار هستند ایجاد اشتغال خواهد بود. همین موضوع عامل اصلی ایجاد مشاغل آزاد است. زیرا تمایل افراد به مشاغل آزاد هم بالا رفته است. در مشاغل آزاد علاوه بر منعطف بودن کار، استقلال بیشتری خواهید داشت. در خصوص مشاغل آزاد بهتر است بگوئیم فرد برای خود کار می‌کند از این رو جای پیشرفت فراوانی دارد. در حال حاضر مشاغل آزاد به قدری تنوع دارند که تمام سلیقه‌‍‌ها را شامل می‌شود. اما ریسک و شکست خوردن در مشاغل آزاد را هم نباید نادیده گرفت.

بیایید برخی از مشاغل آزاد را به تفکیک بررسی کنیم:

·       فروشگاه‌های آنلاین

همه آگاه هستیم که تعداد فروشگاه‌های آنلاین افزایش پیدا کرده است. عمدتاً هرآنچه به دیجیتال مارکتینگ مربوط است پیشرفت چشم‌گیری را دارا است.

·       مشاورین املاک

با بالا رفتن قیمت ملک، خانه و زمین سود زیادی شامل حال بنگاه‎‌‌‌‌‌‌های املاک می‌شود. همین عامل برای انتخاب این شغل کافی است.

·       تعمیرات و فروش تلفن همراه

افزایش قیمتی که در تمام کالاها و خدمات شاهد هستیم در مورد موبایل هم وجود دارد. بنابراین شغلی که به این موضوع مربوط است پرسود و پررونق خواهد بود.

خطر مشاغل

بسیاری از مشاغل هم در زمینه‌ای فعالیت می‌کنند که با سلامت خود سر و کار دارند. به اصطلاح ساده‌تر این مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند. به عنوان مثال کارگران مشاغل ساخت‌وساز در معرض خطر قرار دارند. اما افرادی که در زمینه حمل‌ونقل فعالیت می‌کنند بیشتر در حیطه خطرات قرار خواهند داشت. نمودار زیر بیانگر اشتغال جهانی و خطر آن‌ها است.

 

در بین مشاغل آزاد که تنوع فراوانی دارند بعضی از کارها پولسازتر تلقی می‌شوند. همانطور که می‌دانید طراحان لباس امروزه فعالیت زیادی را شکل داده و درآمد بالایی دارند از طرفی تعمیرات هر نوع از وسیله‌ها و مدرسین خصوصی در دسته فعالیت‌های پررونق قرار دارند.

تعدادی از دیگر مشاغل آزاد را در زیر برایتان آورده‌ایم:

·       حوزه انتشارات و تبلیغات

·       آژانس‌های مسافربری

·       مزون‌ها وپارچه فروش‌ها

·       امور ورزشی و باشگاهی

·       تعمیرات و خدمات

·       عکاسی

·       اسباب‌بازی فروشی

·       تولیدی‌ها

·       نمایشگاه و لوازم یدکی خودرو

·       صنایع دستی

·       آهنگری

·       صرافی

در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم برخی از مشاغل از استقبال بالاتر برخوردار است. نمودار زیر پردرآمدترین مشاغل کشور آمریکا را نشان می‌دهد.

 

 




برچسب‌ها:

آمار مرکز آمار ایران مشاغل