کیمیا آبان

مطالعه این مقاله حدود 34 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/02/12
399



مد یکی از واژه‌هایی است که به گوش همه خورده است. این واژه علی رغم اینکه در علم محاسبات پراستفاده است در دنیای فشن هم کاربرد دارد. حتما شنیده‌اید که وقتی چیزی مرسوم می‌شود از آن با لفظ مد بودن یاد می‌کنند. به عنوان مثال هر ساله لباس و یا رنگ خاصی مد اعلام می‌شود که از آن با لفظ مد سال نام برده می‌شود. به عبارت ساده‌تر هر آن بیش از یکبار تکرار شود مد خوانده خواهد شد. در ریاضیات و محاسبات هم مد کاربرد دارد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد مد و داشبورد مد با شما صحبت کنیم و داشبورد مد را به شما عزیزان معرفی نمائیم.

شاخص مد چیست؟

برای تعریف مد می‌توان گفت: هرآنچه تکرار زیادی در یک مجموعه داده دارد مد است. برای به دست آوردن مد باید دنبال داده‌ای باشیم که بیشترین تکرار را دارد. با مثالی ساده می‌توان گفت: وقتی می‌گوئیم گوشی‌های مدل A30 مد است یعنی بیشتر گوشی‌های مردم مدل A30 بوده است. امکان دارد یک مجموعه در دو داده‌اش تکرار رخ دهد از این رو به آن دو مدی می‌گویند. اما اگر بیش از دو داده در مجموعه داده‌ای تکراری ‌شوند آنگاه چند مدی ایجاد شده است.

 

داشبورد مد

ما در مجموعه اس‌دیتا داشبورد مد را طوری طراحی کرده‌ایم که در تمام زمینه‌ها پاسخ‌گوی نیاز شما عزیزان است. داشبورد مد اس‌دیتا با تمامی امکانات قابل ارائه خواهد بود. اما سوال اینجاست این داشبورد چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سؤال در ادامه مقاله همراه اس‌دیتا بمانید.

کاربرد داشبورد مد

طبیعی است که این داشبورد هم مانند تمامی داشبوردهای موجود در اس‌دیتا بسیار پرکاربرد است. به عنوان مثال برای بررسی‌های اعلام نظرات یا انتخابات با تحلیل انتخاب‌های بیشتر می‌توان نما یا مد جامعه را بدست آورد. در اینجا داشبورد مد بهترین انتخاب است چون علاوه بر سادگی در محاسبه از داده‌های کوچک و بزرگ هم تاثیر نمی‌گیرد. از طرفی داشبورد مد امکان محاسبه داده‌ها اعم از کمی و کیفی را دارا است.

کلام آخر

تیم کارشناسان حرفه‌ای اس‌دیتا با دانشی افزون تمامی داشبوردهای مورد نیاز شما را طراحی کرده و آماده ارائه هستند. برای دریافت داشبورد مد و اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 




مقالات مرتبط


شرکت قیمت‌گذاری پیش بینی رشد بازار تا سال 2027 بررسی اندازه بازار محصولات دیجیتال نحوه قیمت‌گذاری محصول تولیدی استراتژی قیمت‌گذاری محصولات الگوهای قیمت‌گذاری محصولات قیمت‌گذاری لوازم خانگی قیمت‌گذاری محصولات لبنی تجزیه و تحلیل حجم بازار خدمات مالی گزارش بازار خرده فروشی آنلاین در ایران قیمت گذاری قطعات خودرو گزارش جامع اندازه بازار استارتاپ های فناوری گزارش رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی ارزیابی اندازه بازار و رشد صنعت دارویی تحلیل بازار فروش کیبورد داده های تخصصی بازار روغن قیمت گذاری رقابتی تحلیل بازار جهانی برای محصولات مصرفی بیگ دیتا بازار فروش قطعات کامپیوتر دیتای تحلیلی بازار فروش ادکلن پرسود ترین بازار فروش شربت بهترین بازار فروش برای صادرات فیروزه محبوب ترین روغن موتور بهترین داده های بازار فروش فرش بهترین بازار خرید خودکار تحلیل بازار برای صادرات برنج بازارهای متقاضی پارچه بزرگترین بازار مصرف پلاستیک ایران خودرو بهترین بازار خرید قطعات یدکی دیتای بازارهای پرفروش ایران اندازه بازار صادرات محصولات کشاورزی بررسی بازار تولیدات صنعتی و تکنولوژی بهترین بازارهای خرید قطعات خودرو اندازه بازار استارتاپ های فناوری در ایران بازار فروش خودرو در ایران داده های تخصصی بازار قطعات خودرو رشد بازار لوازم آرایشی و بهداشتی پیش بینی فروش قهوه در بازار تخمین اندازه بازار خدمات مشاوره ای تحلیل بازار سرمایه گذاری در بخش انرژی بازار فروش آنلاین کالاهای الکترونیکی نقش روش STP در افزایش رقابت پذیری تحلیل استراتژی های بازار تحقیقات بازار برای بهبود درآمد ترندهای بازار ایران تحقیقات بازار B2B و B2C تحقیقات بازار لامپ و چراغ خودرو فرایند تحقیقات بازاریابی بهترین شرکت تحقیقات بازار تهران بهترین سایت تحلیل بازار تحلیل بازار به چه معناست؟ پلتفرم هوشمند تحلیل بازار نمونه گیری در تحقیقات بازار رفتار مصرف کننده در حوزه تحقیقات بازار تحلیل رقابتی در بازار بهترین ابزار های تحقیقات بازار بازاریابی ورزشی تحقیقات راهبردی بازار بازار مشتقه چیست؟ پرسشنامه تحقیقات بازار تحقیقات بازار در قزوین بازار سنجی چیست؟ تحقیق درباره اصفهان تحقیقات بازاریابی در تبریز تحقیق درباره بازاریابی و فروش اصول تحقیقات بازاریابی تحقیقات بازار در یک هفته تحقیقات بازار در کرج تحقیقات بازار در اصفهان تحقیقات بازار در مشهد تحقیقات بازاریابی در حوزه سیستم های اطلاعاتی تحقیقات بازاریابی در مارکتینگ بررسی تحقیقات بازار در عرصه تجارت الکترونیک تحقیقات بازار در حوزه صادرات تحقیقات بازار محصول چیست؟ مزایای تحقیقات بازاریابی انواع مدل تحقیقات بازار کلید موفقیت در مدیریت تحقیقات بازار تحقیقات بازار به چه معناست؟ گام‌ها و دستور العمل‌های تحقیقات بازار انواع روش‌های تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چگونه انجام می‌شود؟ فرم تحقیقات بازار چیست؟ انواع تحقیقات بازار تحقیقات بازار آنلاین چیست؟ تحقیقات بازار برای شناخت مشتری دلایل اهمیت تحقیقات بازار بررسی و تحلیل بازار FMCG در ایران چگونه تحقیقات بازار را انجام دهیم؟ محاسبه هوشمند سایز بازار محاسبه هوشمند اندازه بازارها کاربردهای هوش تجاری در صنعت فرهنگی و هنری هوش تجاری و کاربردهای آن در صنعت مد و لباس تحلیل پیش‌بینانه و پیش‌بینی در علم داده استفاده از روش‌های آماری برای پیش‌بینی تقاضا و پیشرفت بازار چگونه اندازه بازار خود را محاسبه کنیم؟ چگونه سهم بازار خود را افزایش دهیم؟ شرکت تحقیقات بازار نحوه محاسبه سهم بازار اندازه بازار شرکت‌های تولیدی اندازه بازار و مزایای اندازه‌گیری آن محاسبه اندازه بازار برای کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک اندازه‌گیری سایز بازار داشبورد اندازه بازار کاربرد kpi در دیجیتال مارکتینگ شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟ هک رشد چیست؟ چرا باید از داشبورد مدیریتی استفاده کنیم؟ دیتا مارکتینگ (بازاریابی داده محور) چیست؟ تاثیر و نقش داشبوردهای مدیریتی در کسب و کارها انواع داشبوردهای تحقیقات بازار سبک ورود به بازار غربالگری در تحقیقات بازار داشبورد واریانس داشبورد انحراف معیار برنامه ریزی برای افزایش سهم بازار سهم بازار چیست؟ داشبوردهای تحقیقات بازار استراتژی بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارها داشبورد محاسبه سایز بازار کاربردهای بازاریابی داده محور داشبوردهای مبتنی بر هوش تجاری داشبورد سایز بازار چیست؟ داشبورد مدیریتی داده‌نما در بازاریابی محاسبه هوشمند اندازه بازار

داشبورد‌های مرتبط