نیلوفر رجب نیک
نیلوفر رجب نیک

مطالعه این مقاله حدود 4 دقیقه زمان ‌می‌برد.
1401/01/11
366


خوشمزه و خوشنام


برای شروع هر کسب‌وکاری طبیعتاً نیاز است که نوع فرهنگ استفاده از آن محصول و بازار مصرف آن را به درستی بشناسید. اگر بدون آگاهی اقدام به راه‌اندازی کاری کنید این عدم شناخت کافی موجب می‌شود تا فروش موفق نداشته باشید. فروش ناموفق برگشت محصول را به همراه خواهد داشت. بازگشت محصول اتفاقی بوده که شرکت مهرام در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود چند بار دچار آن شد.

جذب مشتری

بنیان‌گذار صنایع غذایی مهرام شاهرخ ظهیری در مورد جذب مشتری می‌گوید: ما کامیون‌های پخش محصولات مهرام را به خیابان پیچ شمران می‌فرستادیم. در مقابل افراد آموزش دیده‌ای را هم در غالب مشتری به مغازه‌‌های این خیابان می‌فرستادیم. این مشتری‌ها از محصولات مهرام خرید می‌کردند. این اشتهای کاذب موجب می‌شد که مغازه‌دارها تمایل بیشتری به خرید محصولات مهرام پیدا کنند.

همین موضوع سبب شد در زمان اندک فروش محصولات صنایع غذایی مهرام رونق چشم‌گیری داشته باشد. همین رونق را در صادرات محصولات این شرکت به آمریکا شاهد هستیم.

در زمان تحریم‌ها صادرات شرکت مهرام به آمریکا از طریق دبی صورت می‌گرفت. محموله‌های صادراتی مهرام ۱۵ روزه به آمریکا می‌رسید.

محصولات مهرام

تنوع محصولات مهرام در حال حاضر ۷۲ نوع است. اما در آغاز فعالیت تنها ۶ نوع محصول را ارائه می‌کرد. لیست برخی از محصولات برند مهرام را در زیر آورده‌ایم:

·       رب

·      سس کچاپ

·       سرکه

·       سس مایونز

·       زیتون

·       خیارشور

·       ترشی

·       شوری

·       کنسرو

·       عسل و مربا

شرکت موفق مهرام طی سال ۱۳۷۵ از طریق هیئت پذیرش سازمان بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و در نهایت به شرکت سهامی عام تبدیل گشت. از طرفی در سال ۱۳۹۲ در دهمین دوره جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران تحت عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایرانی انتخاب شد.

سال ۱۳۹۹ نقطه عطف برند مهرام بوده است. چرا که بیشترین سطح از فروش خود رسید. به عنوان مثال در زیر نمودار مربوط به ماه‌های شهریور و مهر و آبان را آورده‌ایم. این نمودار بیانگر گزارشی از درآمد حاصل از فروش مهرام در این سه ماه در مقایسه سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را نشان می‌دهد.

 



برچسب‌ها:

مواد غذایی مهرام